Hallo,
De eigenaars van de paarden die ik rijd, laten opnieuw hun merrie dekken... En ik mag de hengst kiezen!
Over de merrie:
afstamming:
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=293771
ik heb geen foto hier, maar ze heeft naar't schijnt in de springsport gelopen op +- 1m20 niveau. Later heeft ze een ongeval gehad, waardoor zij (of de eigenaars) niet meer wilden springen met haar en hebben ze haar als wandelpaard verkocht.
Ze is ongeveer 1m70 groot, rustig karakter
braaf op de sprong, behoorlijke techniek, redelijk vermogen
gangen zijn aan de matige kant
Mona heeft al 4 nakomelingen gegeven, allevier hengsten
x abanos: fijn paard, klein, goed karakter en genoeg bloed. Helaas nooit mee gesprongen.
x dream of heidelberg I: Groot, lui paard, geen gemakkelijk karakter, eens aan het werk wel redelijk. Stap is zijn beste gang, de rest valt tegen
x first grade: zeer fijn paard met genoeg bloed, matige galop, fijn karakter en redelijke sprong, te weinig bascule
x griseldi: heb ik niet gekend, maar fijn, groot paard
x clintissimo Z: nu op komst
De dream of heidelberg en de first grade nakomelingen rijd ik nog, de andere twee zijn verkocht
Wat zoek ik in de hengst:
goede sprong geeft, vermogen, bascule
bloederig, fijn type geeft
goede, doorgesprongen galop
Mag karakter opzitten, een bloedtype is belangrijker dan een brave dooie
Merrie zelf heeft maat genoeg, en is redelijk lang, dus compacte hengst is geen probleem
wat mij betreft, liefst BWP (ben zelf lid van de jonge fokkers van BWP), of moet in Belgie te krijgen zijn
zelf dacht ik aan
Cicero Z van paemel
Diabeau van de Heffinck
vigo D'arsouilles
De eigenaars dachten zelf aan Air Jordan, omdat daar nu korting is op het dekgeld (2500 - 1500€), maar zelf vind ik deze te lang in zijn lichaam, zeker omdat mona zelf ook redelijk lang is
Hebben jullie nog tips, meningen en of suggesties? Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 11-04-10 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd