[H][KWPN] Junior stv x Dutchboy stermerrie dekken met?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mvdbijl

[H][KWPN] Junior stv x Dutchboy stermerrie dekken met?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 11:22

Ik lees al een tijdje mee in het exterieur en hengstenkeuze topic en vind jullie meningen en keuze's erg intressant om te lezen.

Het zou mij erg intressant lijken als jullie mijn junior stv merrie
een hengstenadvies zouden geven.

Mijn merrie is een junior stvx dutchboy, heeft al enkele nakomelingen gehad en is bij de vorige eigenaar stermerrie verklaard.

Zie hier Peduria haar complete bloedlijn:
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=96384

Enkele foto's, standfoto volgt zsm.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LG6PXAY3.jpg

Afbeelding
Afbeelding

Sterke punten:

* werkwillig
* goede stap
* mooi beenwerk, goede hoeven.

verbeter punten:

* galop zou wat meer sprong mogen hebben.
* merrie is vrij klein 1.62, zou wat groter mogen zijn.
* karakter mag cool blijven, heeft zeker niet meer nodig.
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 30-03-10 00:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's zichtbaar, rest in link

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 15:55

Is dit Puduria en heet haar zuster Ruduria? Ik heb een hengst uit Ruduria gehad.
Ik heb jouw paard eerder ergens zien staan op foto's. Zelf zou ik met flemmingh fokken!!!! Of Apache.
Nu wil je weten waarom: ik weet dat dit heel goed past in deze lijn. Bovendien vergroot hij. De dutchboy merrie was wat kleiner. Of ik zou Oscar proberen. Heeft jouw merrie eerder een veulen gehad? Als dat niet zo is, dan weet je niet hoe ze fokt. Dan zou ik voor zeker gaan en niet te bloederige hengsten kiezen die kleiner kunnen uitvallen, want jouw merrie mag iets meer maat en lengte hebben.. Mag wel een paard met bloed, maar niet te..

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 10:53

Ze heeft eerder 4 veulens gehad maar allemaal uit springgefokte hengsten. Zelf wil ik liever een dressuurgericht type.

Zover ik het terug kan vinden zijn haar nakomelingen wel mooi aan de maat, het kleine geeft ze dus niet zozeer mee. Apache vind ik zelf een hengst die goed bij haar zou passen. Ik wil ook proberen deze een keer te gaan bezichtigen op de komende hengstenshow.

Ruduria is inderdaad haar zus, heb je deze zelf in bezit?

Lilliputter

Re: [H][KWPN] Junior stv x Dutchboy stermerrie dekken met?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:32

Een interessante merrie! Vrij van FFJG. Apache zal ze vlug en met techniek geven, maar let bij deze merrie toch een beetje op de maat, galop, en het front. Ze mag daarin wat meer opwaarts gebouwd zijn en haar hals is wat 'iel'.

Heb je zelf al een idee qua hengsten of voorkeuren :)?

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 10:09

Lilliputter schreef:
Een interessante merrie! Vrij van FFJG. Apache zal ze vlug en met techniek geven, maar let bij deze merrie toch een beetje op de maat, galop, en het front. Ze mag daarin wat meer opwaarts gebouwd zijn en haar hals is wat 'iel'.

Heb je zelf al een idee qua hengsten of voorkeuren :)?

We zijn op de hengstenkeuring geweest en kreeg daar ontzettend veel en verschillend advies. Wat jij al aangeeft de hals is inderdaad wat iel maar wat meer front zou ook mogen.

Ze heeft 4 veulens gehad het lastige is dat ik daar weinig uit op kan maken. De fokker heeft altijd spring gerichte hengsten gebruikt.

Karakter is bij mijn merrie ook wel een belangrijk punt, ze heeft zeker niet meer nodig.