[H][KWPN] Hengstenkeuze voor 9 jarige Flemmingh merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_x_Vace_x_

[H][KWPN] Hengstenkeuze voor 9 jarige Flemmingh merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 11:06

Omdat het toch steeds blijft kriebelen ben ik erg nieuwschierig wat voor hengst 'bokt' het beste op mijn merrie vindt passen :D

Het gaat om een 9 jarige flemmingh merrie (zie papier hieronder)
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=227007

De merrie is 161 cm groot dus graag zou ik er wat groters uithalen meer maat,
Het is een felle merrie die wel erg werkwillig is maar waar wel aan het werk gezet moet worden niks gaat voor niks!
Ze is erg heet in haar karakter dus er moet zeker geen heethoofd op!

Dressuur of een springhengst heeft bij mij geen voorkeur ik wil graag wat het bese aanvuld op mijn merrie.

Hier wat foto's

Ze is nu een stuk slanker en heeft hele andere bespiering...Maar voor het idee
Afbeelding

Ik hoef geen rijtechnisch commentaar ik weet dat het niet perfect is en wij werken er alle 2 keihard aan
Afbeelding

http://94.100.121.86/748950001-74900000 ... _tHwv.jpeg

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 19:08

Dit zijn niet echt goede foto's om de merrie te kunnen beoordelen.

Kijkend naar haar papier zou ik zowieso eerst zeggen; ga naar een keuring en laat haar prokken. Haar directe lijn heeft weinig gebracht en is ook weinig interessant. Mocht je merrie een positieve uitzondering daarop zijn, dan zou ik dat eerst laten bevestigen door haar voor te brengen.

Dan zit je met de maat. Kijkend naar de info die beschikbaar is over haar volle broers en zussen ga je hier echt geen groter veulen uit fokken.

Ik zou eerder serieus overwegen om gewoon een veulen te kopen. Dan heb je voor minder geld waarschijnlijk meer kwaliteit dan wanneer je er zelf een uit deze merrie fokt.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 19:20

helemaal met rhea eens! het is niet erg interessant om met een merrie te fokken die geen enkel predikaat heeft, en dan ook niet in de directe moederlijn... zoals je overal kunt lezen is de markt al niet heel erg juvanhet... dus denk aub goed na wat je echt wilt, en ga dan met haar naar de keuring en laat haar idd prokken.. dan weet je zelf ook waar je aan toe bent :)

Flemm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 22:56

Ik heb eens gehoord dat Oscar (Wolfgang x Nabuur) het goed doet in combinatie met Flemmingh, maar ik kan dat verder niet voor je bevestigen.