[H][KWPN] Dekadvies Wolfgang x Glendale merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Seasons

[H][KWPN] Dekadvies Wolfgang x Glendale merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 18:05

Ik ga dit jaar Ruby (mijn Wolfgang x Glendale merrie) misschien opnieuw dekken.
Vorig jaar heb ik Vivaldi (v. Krack C) gebruikt. Daar is ze nu drachtig van, ze moet nog 2 maanden en 3 weken.

Mijn doel is om het veulen als die oud genoeg is uit te brengen op dressuurwedstrijden.
Ruby is een hele lieve merrie, kroelt graag! Is best een pittige dame, maar dat mag. Een hengst met pit mag!
Ruby loopt een beetje raar in stap. Allerbei haar achterbenen zwaaien een beetje naar buiten (alleen in stap). Ze stapt altijd over!
Ze loopt heel erg ruim (echt heel erg!), galop zou ietsjes minder kunnen, meer bergop inplaats van vlak en ruim.
Ruby's pluspunt is haar draf! Ze loopt erg ruim met een redelijk sterk ondertredend achterhand. Zou meer 'wow' mogen.

Graag een dressuurgefokte hengst!
Ik wil graag een hengst dat haar achterhand iets verbeterd, meer buiging in de spronggewricht.
Ik zou een wat kort gelijnde hengst willen, ze is zelf best lang gelijnd. Ook niet teveel hals, Ruby heeft van haarzelf een erg dik hals.
Verder laat ik het aan jullie over wat er nog meer verbeterd kan worden!
Wat vinden jullie van mijn keuze van vorig jaar (Vivaldi)?
Zal ik dit jaar weer Vivaldi doen?

Naam: Ruby
Ras: KWPN
Leeftijd: 12
Hoogte: 1.64 M
Afstamming: Wolfgang x Glendale x G. Ramiro Z

Afbeelding

Afbeelding

http://i45.tinypic.com/10dv6kw.jpg
http://i48.tinypic.com/24gnmfp.jpg

Zijn dit genoeg foto's? Anders kan ik morgen er wel meer maken.
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 18-02-10 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's zichtbaar, rest in link

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 00:06

Tuschinsky is denk ik een mooie optie. Vivaldi wil nog wel eens teveel onderhals geven.
Ik vind dat je een mooie merrie hebt! zou misschien wat sneller in het achterbeen kunnen zijn, flitsender.
Jazz en Scandic zouden ook opties kunnen zijn maar daarvoor zou ik eerst foto's van de nakomelingen van je paard moeten zien en het liefst de moeder van je paard. Zo krijg je een beter beeld. succes

Quinn

Re: [H][KWPN] Dekadvies Wolfgang x Glendale merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 13:32

Ik vind het een leuke merrie en ook leuk dat er Ramiro achter zit. Ik zou er zeker een hengst opzetten met een werkbaar karakter en een hengst die maat geeft. Wolfgang wil nog wel eens kleintjes geven en paarden die niet altijd werkbaar zijn. (mijn ervaring)
Scandic vind ik een leuke hengst en Jazz ook maar heb te weinig verstand van dressuurhengsten.

Lilliputter

Re: [H][KWPN] Dekadvies Wolfgang x Glendale merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:26

Ik zou eerst het veulen eens afwachten, voordat wij adviezen geven :) Ik denk dat Vivaldi opzich geen verkeerde keuze is, al zal hij de achterhand niet gaan verbeteren. Vivaldi zelf is ook geen korte hengst.

Om toch een advies te geven; Metall. Geeft veel 'stiek' door en dan heb je ook de achterhand. Ook vergroot Metall iets en is de kans op een hoogbenig veulen vrij groot :j