[H] Welke hengst voor Amsterdam x Overste merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mutzzzzz

[H] Welke hengst voor Amsterdam x Overste merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 17:39

Hallo,

Altijd weer een moeilijke maar leuke keuze. Welke hengst? Heb zelf wel een idee maar ben benieuwd welke hengst jullie zouden kiezen voor onze zwarte ster merrie van Amsterdam. De punten op de keuring waren stap 75, draf 70 en galop 80, EX 75 BEW 75. Ze staat mooi in het rechthoek model.

De foto is van vorig jaar toen haar veulen net 1 dag oud was. Het veulen op de foto si trouwens van San Remo.

De punten die ik in de hengst zoek zijn;
- Groot of vergrotend > ze is zelf 1.65 en ik zou haar nakomelingen graag iets meer maat geven ook omdat ik zelf lang ben
- Geen "klassieke" hengst aangezien zij van mamas kant redelijk "klassiek" is en ik ben bang dat dat dan doorslaat
- Ze heeft een mooi extrieur- recht op de benen enzo maar als ik dan wat zou willen vermelden dan zou de staartimplant zou mi iets lager mogen zijn
- Een hengst met front en houding. Dat zou ze zelf meer mogen hebben

Ze is qua karakter zeer braaf maar met rijden ook zeer zeer heet en soms door het druk doen ook een klein beetje stout. Hierdoor wil ze op een moment van druk zijn wel heel hectisch in dr benen worden (lees halve hacney). Verder heeft ze een zeer sterk achterbeen. Dat wil ik graag in dr nakomelingen ook zo houden. Dr voorbeen zou ze meer mogen uitrollen en mss ook iets meer vanuit de schouder komen.

Ben benieuwd wat jullie voor match voor haar in gedachten hebben

Afbeelding

en nog 1 van op de keuring hopelijk is deze een beetje duidelijk, krijg de fotos niet groter

Afbeelding

Mutzzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 10:23

Niemand suggesties?

Ondanks het feit dat hij al heel veel dekt en gedekt heeft dachten we zelf toch aan Vivaldi. Niet echt origineel maar ja. Vandaar de vraag naar jullie suggesties.

Anoniem

Re: [H] Welke hengst voor Amsterdam x Overste merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 10:56

Heb je een link naar paardenfokken.nl?
De foto's zijn te klein om er wat van te zeggen.
Wat waren de verbeterpunten bij de andere veulens?

Mutzzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 13:43

Ik krijg de fotos niet groter sorry.

De link naar paardenfokken is http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=137658

Het San Remo veulen was haar eerste en tot nu toe dus ook enigste veulen. Vind het lastig wat van een veulen te zeggen maar zal een poging wagen. Stond goed recht op zn benen, mooi hoogbenig met een echt San Remo hoofd. De staartinplant zou iets lager mogen. En hij zou meer iets meer lengte in de nek mogen hebben. Hij gaat het liefst galopperen (ook sterkste kant van de mama) en heeft nog niet heel veel draf laten zien. Durf daar dus ook niks over te zeggen.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 01:26

heb de foto van walencia ff op je hyves bekeken.
Vivaldi zou kunnen passen.
Wat mij ook goed doet lijken passen is Johnson. De Jazz X Flemmingh (www.team-nijhof.nl)
Geeft veel beweging en maat door.
Karakter is doorgaans goed.
Afbeelding

Mutzzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 10:22

Johnson is ook zeker een mooie hengst die op de lijst staat! Qua karater is ze wel braaf alleen heel erg heet. Daarom willen we geen hengst gebruiken waarvan bekend is dat ze hete paarden durven geven.

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 12:24

Wat denk je van Krack C? want die fokt wel vergrotend en goeie achterbeen. ook komen er mooie veulens eruit!
Hij heeft heel goed kalm karakter.

Dat was mijn mening. misschien denken andere bokkers anders over? Vriendin van mij heeft mooi veulen van Krack C en is heel kalm terwijl moeder heet was.

Mutzzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 14:56

Krack is een mooie hengst en heeft zich ookal goed bewezen maar fokt hij vergrotend?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 15:00

Mutzzzzz schreef:
Johnson is ook zeker een mooie hengst die op de lijst staat! Qua karater is ze wel braaf alleen heel erg heet. Daarom willen we geen hengst gebruiken waarvan bekend is dat ze hete paarden durven geven.

Tot nu toe hoor ik alleen maar hele positieve berichten over de karakters van de Johnsons.

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:44

Mutzzzzz schreef:
Krack is een mooie hengst en heeft zich ookal goed bewezen maar fokt hij vergrotend?

niet bij elke merrie maar zonen van krack C fokken wel vergrotend zoals United.

veulen van vriendin was wel groot bij geboorte. aan zijn hoge poep te zien gaat hij nog groeispurt krijgen.

ik hoop dat je merrie wel goede stap heeft, want die is bij hem wel slecht. (hij had 6 gekregen voor stap). maar draf en galop heel goed. anders is united mss beter?

Beeltje

Re: [H] Welke hengst voor Amsterdam x Overste merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 22:21

Ze geeft aan dat ze een niet te hete hengst wil, Crack C geeft doorgaans niet de gemakkelijkste karakters volgens mij ? Uphill een idee ?