Altijd weer een moeilijke maar leuke keuze. Welke hengst? Heb zelf wel een idee maar ben benieuwd welke hengst jullie zouden kiezen voor onze zwarte ster merrie van Amsterdam. De punten op de keuring waren stap 75, draf 70 en galop 80, EX 75 BEW 75. Ze staat mooi in het rechthoek model.
De foto is van vorig jaar toen haar veulen net 1 dag oud was. Het veulen op de foto si trouwens van San Remo.
De punten die ik in de hengst zoek zijn;
- Groot of vergrotend > ze is zelf 1.65 en ik zou haar nakomelingen graag iets meer maat geven ook omdat ik zelf lang ben
- Geen "klassieke" hengst aangezien zij van mamas kant redelijk "klassiek" is en ik ben bang dat dat dan doorslaat
- Ze heeft een mooi extrieur- recht op de benen enzo maar als ik dan wat zou willen vermelden dan zou de staartimplant zou mi iets lager mogen zijn
- Een hengst met front en houding. Dat zou ze zelf meer mogen hebben
Ze is qua karakter zeer braaf maar met rijden ook zeer zeer heet en soms door het druk doen ook een klein beetje stout. Hierdoor wil ze op een moment van druk zijn wel heel hectisch in dr benen worden (lees halve hacney). Verder heeft ze een zeer sterk achterbeen. Dat wil ik graag in dr nakomelingen ook zo houden. Dr voorbeen zou ze meer mogen uitrollen en mss ook iets meer vanuit de schouder komen.
Ben benieuwd wat jullie voor match voor haar in gedachten hebben

en nog 1 van op de keuring hopelijk is deze een beetje duidelijk, krijg de fotos niet groter