[H] wie o wie kan mij helpen merrie van burggraaf

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

n_twinkel

[H] wie o wie kan mij helpen merrie van burggraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 18:45

ik heb besloten om voor het eerst met mijn springgefokte merrie van burggraaf te gaan fokken.
toch wil ik zelf graag meer de dressuur kant op dus zit te denken aan een dressuur hengst.
mijn merrie is niet heel fors eerder sjiek gebouwd en is 1,57 groot.
ik heb besloten om met haar te fokken vanwege haar mooie bouw en haar fijne karakter (wel eens een eigen wil) maar ze wil altijd voor je werken.
maar nou weet ik toch mijn god niet wat voor hengst er het beste bij haar zou passen.
ze heeft wel als enige een lager ingestelde hals.

hier een foto van haar.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 09-01-10 03:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

marije1987

Re: wie o wie kan mij helpen merrie van burggraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:10

Het is handig om de verdere afstamming en eventuele predikaten te vermelden, bijvoorbeeld via de site paardenfokken.nl, als ze daarop staat? (zo niet, dan kun je haar toevoegen). Daarnaast is dit niet echt een goede standfoto om het type te beoordelen, deze kan beter vanaf de zij worden gemaakt, met het hoofd recht vooruit. Het is ook nuttig om te vermelden of je groter/kleiner zou willen fokken, want als je deze maat prima vindt, kun je evengoed een E pony hengst kiezen ;) Ook belangrijk: wat is je max qua dekgeld en hoe oud is je merrie, eerder al veulens gehad (zo ja, hoe zijn deze uitgegroeid/qua maat/beweging etc.)? Tip: zoek de fokker op van haar en vraag wat hij/zij vindt passen.

Sammie

Re: wie o wie kan mij helpen merrie van burggraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:00

Eerste stap is het lezen van de charter :) Daarin staat precies uitgelegd welke minimale info je moet geven zodat de bokkers hier het beste hun advies kunnen geven. :)