[H][KWPN]Welke hengst voor mijn merrie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

stef_sweety

[H][KWPN]Welke hengst voor mijn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 17:28

Hoi,

ik ben een beetje aan het rondsnuffelen welke hengst het beste op mijn merrie kan ik zou haar graag willen laten dekken volgend seizoen, of het dekseizoen daarna , 't gaat hier om een kwpn merrie van ong 1.60 hoog, ze is rank gebouwd
Helaas is zij niet in het bezit van papieren, maar waarom een paard met papieren? als het maar een goed karakter heeft toch, ik weet trouwens wel wie moeders is, maar die heeft ook geen papieren geloof ik
Het is nog niet zeker of we haar laten dekken, misschien wel misschien niet

Brand maar los

standfoto
Afbeelding

de links ook bekijken
http://album.partyflock.nl/74713529.jpg ... e;47222904

http://album.partyflock.nl/74713549.jpg ... e;46713170

http://album.partyflock.nl/74713601.jpg ... e;46713235

Groetjes stephanie
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 04-01-10 01:38, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Tags toegevoegd

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 17:38

stef_sweety schreef:
Helaas is zij niet in het bezit van papieren, maar waarom een paard met papieren?

Omwille van de evt verkoopwaarde, die voor paarden zonder papieren die niet écht goed zijn quasi nihil is.
Waarmee ik niet wil zeggen dat je met de merrie niet mag fokken, het ziet er me een heel leuk beestje uit!
Denk er alleen nog eventjes over na is mjn advies.

stef_sweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 17:54

het veulen is meer bedoeld voor mij zelf

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:48

Ik zou er ook maar even over nadenken als ik jou was. :)

Een paard blijft meestal niet zijn hele leven lang bij dezelfde eigenaar, je weet nooit hoe je situatie er over 10 uitziet. :)

anneliesdj

Re: [H][KWPN]Welke hengst voor mijn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 03:25

Als je merrie geen papieren heeft is het ook geen kwpn'er.

Afgezien daarvan; als je een vermoeden hebt wie de ouders zijn is het niet onverstandig dat uit te zoeken als je ermee wilt dekken. Al was het alleen maar voor het karakter en de stokmaat.

Daarnaast is een papierloos paard idd veel slechter verkoopbaar dan een paard met papieren en je kunt nooit garanderen dat een paard zijn hele leven bij jou blijft.
Dat zijn wel dingen waar je goed over na moet denken voor je besluit te gaan fokken.
Het is wel een leuke merrie en met een goede vader en papieren zou een veulen al wat meer zekerheid hebben.

Naast dat; als je serieus advies wilt is het verstandig een goede standfoto te plaatsen en wat meer info te geven over je merrie en wat je graag in een veulen wilt zien.

stef_sweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 20:31

@ anneliesdj
Wat vinden je van haar bewegingen?, ik weet trouwens zo uit het hoofd dat haar moeder helena heet
Wat vind jij wat ze mist?, ik denk dat je al langer fokt met paarden ( meer verstand) van heb als ik. Ik vind dat ze kwa beweging niet zo veel mist, misschien dat haar veulen groter moet worden

91laura

Re: [H][KWPN]Welke hengst voor mijn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 23:43

En incest? Klinkt misschien stom maar straks doe je er een hengst op dat misschien de opa is van jou merrie.. Daar zou ik ook een beetje mee oppassen..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 23:53

anneliesdj schreef:
Naast dat; als je serieus advies wilt is het verstandig een goede standfoto te plaatsen en wat meer info te geven over je merrie en wat je graag in een veulen wilt zien.

;)

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 09:14

Ben ook geen voorstander om te fokken met papierloze paarden ;) , maar goed als je er zeker van ben dat je het veulen zelf wilt houden en kan onderhouden, (3 jaar lang voordat je er uberhaupt iets mee kan doen) dan zou ik toch eerst een goede standfoto moeten zien (van opzij, zodat alle 4 de benen zichtbaar zijn).
Maar denk er eerst nog even goed over na, misschien is het een overweging om een veulen met papieren aan te kopen????

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 22:11

Voor wat je aan dekgeld kwijt bent kun je ook een leuk KWPN-veulentje met papier kopen. Kun je gelijk zien wat je koopt inplaats van gokken.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:05

ik ben het om eerlijk te zijn niet eens met niet fokken vanwege het missen van papieren. Het is een mooie merrie (tot zover ik aan de foto's kan zien) en als ze hem toch zelf wilt houden? Er staat nergens dat dit paard geschikt moet zijn voor keuringen en premie's. En dat de verkoop waarde daalt: lastig, maar een goed, net, ingereden paard zonder problemen ziet men liever als een wildebras waar niets mee te beginnen is, met papieren. Een vriendin vanmij heeft een ontzettend goede pony waarmee ze op indoor brabant heeft gereden, waarvan niet eens de ouders bekent zijn.
Het is wel handig om na te gaan wie de ouders zijn, ivm inteelt.
Een advies kan ik niet geven, omdat er niet staat welke eisen je verder stelt ;)