[H][KWPN] Hengst voor Turbo Magic x Airport

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lante

[H][KWPN] Hengst voor Turbo Magic x Airport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 19:22

Ik ben een beetje aan het oriënteren voor een hengst voor Avolante.
Ze is erg puberig en uit ervaring weet ik dat ze vaak net iets rustiger tussen de oren worden als ze vast een veulen hebben gehad. Het is nog niet zeker of ik haar het komende jaar laat dekken, maar in de toekomst zal ze vrijwel zeker voor de fokkerij ingezet worden.

Slechte standfoto, sorry; zal even een andere maken binnekort. :D
http://ylrsporthorses.webs.com/apps/pho ... d=52118590
2,5 jaar
http://ylrsporthorses.webs.com/apps/pho ... d=52118591
Onder het zadel:
http://ylrsporthorses.webs.com/apps/pho ... d=52118592

Stamboom:
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=73700

Sterke punten: souplesse, mooie, chique uitstraling met veel ras, zeer mooi droog beenwerk, mooie rug, goede hoeven, goeie beenstand.
Punten om rekening mee te houden: maat (ze is maar 1.63), lichaamsmassa, meer front (verticalere hals), ik wil een hengst met een goed achterbeen gebruik die dat ook doorgeeft en een goed karakter. De moeder is dragend van Alexandro P, dus ik ben niet bang om eens wat anders te proberen. :)

Avolante is in het stamboek opgenomen en de verbeterpunten en sterke punten komen van het score formulier.

EDIT: foto's in link, omdat de afmetingen niet bepaald kunnen worden...
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 02-01-10 01:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tags toegevoegd

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 19:32

de merrie heeft idd meer maat, front en lengte nodig.
Je wil dus ook een hengst met een sterk achterbeen.

uhmmm.... moeilijk... mischien Zizi/top? goed bewegende hengst die zeer sterk van achter is.

1 die niet sterk van achter is, maar wel jou punten kan verbeteren is Sandreo.
Je merrie moet hiervoor zelf wel sterk van achter zijn.
Als dat zo is, ben ik ervan overtuigd dat je met deze hengst een heel mooi veulen kan fokken.

Lante

Re: Hengst voor Turbo Magic x Airport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 21:06

Het is niet zo dat mijn merrie een slecht achterbeengebruik heeft, ik vind het echter wel een heel belangrijk punt om niet teveel op in te leveren... Toch staat Sandreo ook wel op mijn lijstje, omdat hij er verder wel heel mooi bij past, dus dank je voor je advies. Zizitop had ik nog niet echt over nagedacht, maar dat zal ik nog wel even doen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 12:20

ik dacht ook meteen aan zizi top.. uiteraard weet je niet of hij vergroot.. maar sandreo zou ik niet doen, heb daar al veel kleintjes van gezien, achter gaat ie niet verbeteren en vaak zijn ze wat beknopt.

Lante

Re: Hengst voor Turbo Magic x Airport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 14:18

Ik heb zelf ook nog Rhodium als mogelijk vaderpaard. Fokt maat, massa en achterbeen gebruik is vaak ook goed van wat ik gezien heb. Bovendien spreken de paarden mij aan qua uitstraling. Wat zijn de meningen daarover? Ik moet wel een paard hebben dat voldoende lengte geeft, mijn merrie is wat in het vierkantsmodel gebouwd.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 15:12

Rhodium ontbreekt het nochal eens aan souplesse.

Ik dacht ook meteen aan Zizi top. Of Tango zelf

realiseer je wel dat turbo in de pedigree niet erg gewild is, je blijft mogelijk zitten met het veulen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 15:02

Het veulen is voor onszelf.
De merrie heeft souplesse genoeg.
Tango is geen optie, omdat je dan naar mijn idee teveel inteelt op Coctail, dan zit hij te dichtbij, bij Zizi top zou het misschien nog net acceptabel zijn, maar ik heb niet zoveel met Zizi top, kan ook niet verklaren warom niet, maar de hengst heeft het gewoon niet voor mij. Ook is hij net als de moeder van mijn merrie behoorlijk sabelbenig en dat wil ik niet terug fokken.
Zizi top is dus hiermee afgekeurd. :P
Meer mensen suggesties? :)