[H] Welke hengst voor Contango x Jazz

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[H] Welke hengst voor Contango x Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 23:09

Hoewel ik er nog niet uit ben of ik komend jaar wil dekken, ben ik toch benieuwd wat voor hengst jullie adviseren en vooral waarom.

Het gaat om een 4 jarige contango x jazz x amathist x luckyboy. Predikaten in de moederlijn zijn Elite x keur pref pres x ster pref x keur x keur.

Afgelopen jaar heeft ze een Vivaldi veulen gehad, wat erg groot is, veel ras heeft en goed kan bewegen.

Komend jaar gaat de merrie naar de keuring.

Het enige wat ik écht verbeterd wil hebben is maat, de merrie is zelf veel te klein. De merrie is ingeteeld om Nimmerdor. Ik wil graag vrij zijn van de bekend heden qua bloed. Een interesant veulen voor de verkoop, met meer maat is dus het doel.
Een hals die er wat horizontaler opstaat zou niet verkeerd zijn.

Afbeelding

Afbeelding

http://94.100.120.108/260250001-2603000 ... _q3gY.jpeg

En het Vivaldi veulen van afgelopen seizoen:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BVOYAFDS.jpg

Bomba

Re: [H] Welke hengst voor Contango x Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 15:16

Als ze van Vivaldi al zo'n leuk veulen heeft gehad, dan kan je hem in ieder geval op je lijstje zetten, als is het alleen als reserve. :)

Misschien dat Flemmingh ook wel een leuke hengst voor haar is. Die geeft nakomelingen met veel maat. De hengst Westenwind komt volgens mij ook uit een combinatie Flemmingh/Contango.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 21:06

Vivaldi wil ik niet meer vanwege de inteelt.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 15:53

de hals wil je horizontaler???? ik denk dat je bedoeld verticaler (meer front)?

rousseau zou heel interessant kunnen zijn..! wel diepvries maar zeker van zeer goede kwaliteit en kan maat, front en beweging toevoegen!
verder zou je kunnen kijken naar oscar, aangezien je van bekend bloed weg wilt blijven... komen fijne beesten van! (heb er zelf ook een jaarling van) en als ik de cijfers mag geloven vergroot hij zeker :)

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 17:58

Ziesto? hengst gaat mij steeds meer opvallen en is ook vrij van het "bekende" bloed

KambiusH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 18:02

Bomba schreef:
Als ze van Vivaldi al zo'n leuk veulen heeft gehad, dan kan je hem in ieder geval op je lijstje zetten, als is het alleen als reserve. :)

Misschien dat Flemmingh ook wel een leuke hengst voor haar is. Die geeft nakomelingen met veel maat. De hengst Westenwind komt volgens mij ook uit een combinatie Flemmingh/Contango.

Ik heb juist met Flemmingh de ervaring dat hij heel weinig maat geeft, mijn Flemmingh is maar 1,59 en ken er nog 2 die niet heel groot zijn.. :Y)

91laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 10:28

Flemmingh geeft óf grote óf kleine nakomelingen.. Wel fijne paarden!
Wat vind je van paarden als Special D ect?

HermanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 17:54

Rhea schreef:
Ziesto? hengst gaat mij steeds meer opvallen en is ook vrij van het "bekende" bloed

Dat dacht ik ook...

De Vivaldi vind ik erg pony achtig daar zou ik zeker weten niet weer bij fokken.

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 15:47

hallo

wat dacht je van OSCAR of UPHILL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:46

HermanR schreef:
Rhea schreef:

Dat dacht ik ook...

De Vivaldi vind ik erg pony achtig daar zou ik zeker weten niet weer bij fokken.

Vivaldi komt sowiso niet in aanmerking vanwege het bloed.

HermanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 22:12

0ojannekeo0 schreef:
Vivaldi komt sowiso niet in aanmerking vanwege het bloed.

Dat had ik gelezen.. Ik zal hem alleen al laten staan vanwege de nakomeling die hij al heeft gegeven bij deze merrie. Was een algemene opmerking :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 22:19

Verder nog sugesties behalve Ziesto?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 09:35

zoals ik al eerder zei: rousseau!! of oscar!

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:48

Uphill zou denk ik passen, ook met appolonius bloed.

Aan de andere kant kan spielberg je paard wat meer front geven en lichtvoetigheid behouden. Hij is ook wat korter. Ik heb mooie langgelijnde hoogbenige veulens gezien die voldoende maat hadden.

Ik zou niet perse voor een horizontale hals gaan tenzij je een springpaard wilt fokken. Tenminste, niet te horizontaal.

Evengoed zou je merrie voldoende maat kunnen doorgeven. Maar kijk ook goed naar de moeder van de vader, wat daarachter zit. Anders zou je Rhodium ook kunnen overwegen (ferro bloed)