[E][KWPN] 4 jarige Sydney x Voltaire x Oldenburg

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xSiep

[E][KWPN] 4 jarige Sydney x Voltaire x Oldenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 16:43

Hoi!

Ik ben erg benieuwd wat kenners van het exterieur van mijn merrie vinden. Ik ben van plan om haar volgend jaar mee te nemen naar een keuring en misschien de IBOP te rijden. Ik heb alleen geen verstand van exterieur e.d. Dus hoop dat jullie daar wat over te zeggen hebben!

Aludine is een 4 jarige merrie van Sydney x Voltaire x Oldenburg, springgefokt dus. Haar moeder is de keurmerrie Luodine, een kleindochter van de keur pref prestatie merrie Oludine. Een halfbroer van Aludine loopt internationaal in de springsport (Luodine x Goodtimes) dus ook van vaders kant familie.
Ze is 1.62 ;)

Hopelijk zijn deze foto's goed genoeg. Mijn eigen camera wilde niet meewerken..
Stand:
Afbeelding

Draf:
Afbeelding

Galop:
http://i80.photobucket.com/albums/j176/ ... til2-1.jpg

Filmpje van het springen:
http://www.youtube.com/v/_XUz9jhxLkQ

Ik weet dat ze te mager is, we doen er alles aan om haar aan te laten komen ;)
Alvast bedankt!

Groetjes Simone
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 03-01-10 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 afbeeldingen zichtbaar, rest in link gezet

Nillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 16:53

Ik zou voor een hengst gaan met veel massa. Wij hebben ook een kleine merrie die we volgend jaar misschien laten dekken en wij hebben ons oog laten vallen op Oscar ( v. Wolfgang). Ik weet niet of je perse een springveulen wil, dan is Oscar wat minder geschikt: hij heeft vooral aanleg voor dressuur

xSiep

Re: [E][KWPN] 4 jarige Sydney x Voltaire x Oldenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 16:56

Nou ik hoef der nog geen veulen van hoor :P Ben vooral op zoek naar commentaar op der exterieur..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 23:43

Heb je ook een andere standfoto met haar :D

Heb het idee dat deze vertekend bij dr lendenen. Lijkt een deuk in te zitten. Rug is wat recht, hals is wat arm bespierd. Op de galopfoto waardeert ze zich zelf wel op. Benen zijn wat smalletjes voor de rest van het lijf.

Overigs denk ik wel dat met wat meer vet en bespiering het een heel ander, aantrekkelijker paard zal worden om te zien. Op zich geen verkeerde merrie om te zien, maar ik durf niet te zeggen of ze sterwaardig is. Paard op de standfoto lijkt weinig op het paard in het filmpje. Je zalwrs wel een opmerking krijgen op de hals.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 19:16

op de standfoto lijken haar hoeven wel heel erg steil. Is dit vertekend beeld?

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 19:39

@ Sammie: Dankjewel daar heb ik wat aan! :) Nee helaas geen andere foto, heb hier al een half uur over gedaan haha.. gaat erg moeilijk met een paard wat geen seconde stil kan blijven staan.. :o

@Rhea: Linksvoor is inderdaad wat stijler dan de anderen. Al is het niet zo erg al op de foto ;) De andere 3 zijn wel normaal, maar de grond was hier niet helemaal recht..

Ik ga morgen wel even nog een poging doen voor een beter foto :j

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:32

hallo

Het is een leuke merrie (sterwaadig net wel net niet) hangt helemaal af of ze op de keuring of Ibop haar goed laat zien met springen.
Ik zou een Ibop springen doen met haar dan kan je als ze 75 punten heeft gelijk voor de stamboek opname gaan bij de ibop en dan zou ze ster kunnen worden, Maar ze moet goed gereden worden op een Ibop (dus ga kijken bij een Ibop hoe dat gaat daar leer je van)

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 16:35

Bedankt voor je reactie!
Wat bedoel je met stamboekopname? Volgens mij is ze alleen bij het veulenboek. Moet ze niet eerst voor stamboekopname, en dan pas IBOP, of kan dan ook met alleen veulenboek?

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 18:18

xSiep schreef:
Bedankt voor je reactie!
Wat bedoel je met stamboekopname? Volgens mij is ze alleen bij het veulenboek. Moet ze niet eerst voor stamboekopname, en dan pas IBOP, of kan dan ook met alleen veulenboek?

je kan met een ibop mee doen met een veulenboek merrie. Dan als de merrie 75 punten heeft op de ibop kan je haar gelijk voor stamboek opname doen. Dus dan hoef je niet naar een stamboek keuring.
Maar je kan ook eerst naar een stamboek keuring en daarna ibop.

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 21:19

Ik wil even ingaan op dat je zegt dat je paard wat mager is. Je schrijft dat je er alles aan doet. Heb je haar bloed ook uitvoerig laten controleren bij de dierenarts? Dat zou ik wel doen. Dierenarts Hofland in Bodegraven heeft dit in het verleden bij mijn paarden ook gedaan (doe ik standaard). Mocht jouw paard last hebben van een parasiet / wormen die je niet ziet door de bloedproef dan zou je aan Hofland kunnen vragen of hij je voor de zekerheid ander ontworming meegeeft. Dit heeft bij mijn merrie in het verleden wonderen verricht. Het is maar een tip.

Ik geloof dat dit paard namelijk veel meer spier zou hebben als ze wat voller zou zijn en dus ook beter vooor de dag zou komen.

succes

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 21:27

Tuurlijk zou ik dat doen als ze niet aan zou komen van eten ;)
Ik heb er verder niet bijgezet waardoor het kwam dat ze wat afgevallen was. Maar dat kwam omdat ze naar de tandarts was geweest, waar er o.a. 3 tanden getrokken waren. Daardoor had ze een tijdje wat moeite met eten. (had de tandarts al voorspeld)
Intussen is ze gelukkig al lang weer aangekomen hoor. En ik zie niet in waarom ik haar bloed zou moeten controleren als ze gewoon aankomt van wat meer voer. ;)

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 21:35

Nou omdat dat niet duidelijk was..bovendien was het van mij hulpvaadig bedoeld