[H] Welt Hit II x Kennedy x Vasco merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DL_

[H] Welt Hit II x Kennedy x Vasco merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 15:29

Beste allemaal,

Bij deze wil ik jullie 's vragen om mee te denken met de hengstenkeuze voor mijn merrie aankomend seizoen.
Het afgelopen jaar hebben haar geinsemineerd met Zhivago maar dit mocht helaas niet baten, aan het eind van het seizoen was ze niet dragend. Ik weet nog niet zeker of ik haar het komend jaar weer wil laten aandekken, ik wil zowiezo eerst nóg eens een onderzoek laten doen voor ik die beslissing maak. Echter wil ik wel vast voorzichtig aan gaan nadenken over een evt. nieuwe partner.

Ik wil niet nog eens gaan voor Zhivago.

Verbeterpunten:
- Verola is wat steil, dus zéker geen hengst met een steil voor- of achterbeen.
- de hengst moet over héél veel souplesse beschikken.
- merrie mist wat ruimte in beweging, dus graag een hengst met veel schouderruimte.
- Krachtig achterbeen.
- correcte stap.
- Maat. De merrie zelf meet 1.70 maar komt uit een zéér kleine merrielijn met merrie's van nét paard-maat dus ik wil wel een hengst met maat om een klein veulen uit te sluiten.

Suggesties buiten het KWPN, of zelfs een springhengst met zéér goede bewegingen zijn ook welkom.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mochten jullie nog meer informatie nodig hebben hoor ik het graag. :)

Alvast zowiezo bedankt voor het meewerken!

Lilliputter

Re: [H] Welt Hit II x Kennedy x Vasco merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 16:11

Ik zal eens meedenken!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 19:29

Heel fijn Rachel, dankjewel! :D

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 21:46

Wat vind je van Johnson?

Ik zou eigenlijk Jazz adviseren maar dat is prijstechnisch wellicht niet zo interesant.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 21:48

Die had ik ook in gedachten, maar ook vanwege het prijzengeld niet genoemd Anne :)

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 21:50

Olivi geeft nogal eens kleintjes meen ik?? anders zou dat ook een optie zijn. Ik kan niet goed zien hoe het kruis van de merrie is, dat zou wellicht iets plat worden met Olivi.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 21:53

Van Olivi is inmiddels alleen DV beschikbaar toch?

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 21:56

oei dat wist ik niet. Want dan had ik eerder ub40 genoemd. Maar het klopt geloof ik, bij de dalhoeve staat alleen nog dv

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 21:57

Olivi staat in Frankrijk en UB40 helaas in Amerika. Die hengst had van mij best meer mogen dekken hier. Even offtopic!

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 21:57

Wynton dan:

Wynton heeft een zeer goede beentechniek, een goede houding en zeer goede balans. De stap is zuiver en goed van ruimte. De draf is lichtvoetig, goed van ruimte en gedragen. De galop is zeer goed van ruimte en krachtig.

Wynton heeft veel tot zeer veel aanleg als dressuurpaard en geeft zijn ruiter een zeer goed gevoel.

In 2008 heeft Wynton een uniforme, ruim voldoende ontwikkelde collectie veulens laten zien, die een sprekend hoofd hebben. De draf is actief, voldoende ruimte met een achterbeen dat
actief wordt gebogen en een goed voorbeen gebruik hebben. De veulens galopperen makkelijk aan. De jury sprak lovende woorden over de veulens: “De veulens hebben een zeer goed bewegingsmechanisme”.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 21:58

ik ben ook UB40 fan, ga nog wel eens voor diepvries.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 22:13

Wynton zou ik laten staan, heb er echt maar enkele leuke nakomelingen van gezien. De moederlijn is niet zo geweldig en dat blijkt hij door te fokken...
Snap ook het veulenrapport van Wynton niet, heb zo'n Wynton echt nog niet gezien!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 22:13

Rhea schreef:
ik ben ook UB40 fan, ga nog wel eens voor diepvries.

Absoluut doen als je er een merrie voor hebt, UB40 fokt super door!

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 22:16

liliputter schreef:
Wynton zou ik laten staan, heb er echt maar enkele leuke nakomelingen van gezien. De moederlijn is niet zo geweldig en dat blijkt hij door te fokken...
Snap ook het veulenrapport van Wynton niet, heb zo'n Wynton echt nog niet gezien!

ok wist ik niet..

westpoint dan :D ik denk dat we wel de voorkeur hebben voor jazz bloed op deze merrie ;)

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 22:22

Dan zou ik inderdaad nog eerder voor Westpoint gaan, maar nu gaan we ze maar uitzoeken. Nu zijn we niet meer met fokken bezig. Jazz zou op deze merrie niet verkeerd staan, of een van zijn nakomelingen, dat zijn we in elk geval met elkaar eens. Echter moet je wel rekening houden met het karakter. Of je zou voor Tango moeten gaan, ontzettend fijne paarden komen ervaan maar dan moet je weer rekening houden met de beenstand voor van de merrie.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 22:25

Ik denk niet dat Tango ruimte toe gaat voegen...

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 22:45

Vivaldi? :)
Denk dat deze zeker soeplese gaat geven bij deze merrie.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 20:57

Wow! Bedankt allemaal voor het meedenken!! Top! +:)+

Jazz is natuurlijk een prachtige hengst, maar dat durf ik niet aan met het karakter van de merrie. Het kan een ontzettend rillerige driftkikker zijn, een nakomeling van Jazz durf ik wel, maar Jazz himself.. nee.. :n

WBT Wynton: Hoe lovend zijn nakomelingen rapport ook was.. ook ik ben niet zo weg van zijn nakomelingen tot nu toe. Ik kan me ook niet echt vinden in dat rapport moet ik zeggen..

Olivi is idd diepvries, en met het slecht dragend worden durf ik dat zowiezo niet aan. Ik wil niet wéér een hoop geld uitgeven voor niks.
Ub40, tja, zonde. Prachtige hengst met tot nu toe best fijne nakomelingen. Maar daar zitten we met hetzelfde verhaal.

Westpoint ben ik niet echt bekend mee, dat durf ik zo niet te zeggen. Zal eens wat informatie gaan zoeken over hem.

Tango durf ik niet ivm beenstand en ruimte. Hoewel zijn nakomelingen vaak wel veel kracht hebben en de draf daardoor wel bewerkbaar wordt ben ik toch bang dat ik daarmee niet voldoende ruimte (en souplesse) over houd.

Vivaldi heb ik nog steeds in mijn achterhoofd zitten, vorig jaar ook al, maar ik vind het dekgeld érg hoog voor een eerste veulen.. Zeker gezien het feit dat ze al niet zo makkelijk aandekt, komen er nog een hoop extra kosten bij..

Ik hoorde van een kennis dat Zuidenwind over het algemeen wel veulens gaf met ruimte en souplesse. Zelf heb ik er nog niet veel van gezien, wat vonden jullie ervan?

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:01

Wij hadden toevallig een super leuke en mooie goed bewegende Wynton maar dat was wel uit een super moederlijn.
Dus in mijn ogen zou Wynton opzich nog wel een keus zijn.
Zelf ben ik ook erg weg van Westpoint een flinke maat krachtig voorbeen.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:35

Zuidenwind is ook alleen DV.

MargreetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 19:19

DL_ schreef:
Vivaldi heb ik nog steeds in mijn achterhoofd zitten, vorig jaar ook al, maar ik vind het dekgeld érg hoog voor een eerste veulen.. Zeker gezien het feit dat ze al niet zo makkelijk aandekt, komen er nog een hoop extra kosten bij..

Ik ben persoonlijk erg benieuwd naar het achterbeen van zijn nakomelingen (nu z'n eerste jaargang net volwassen is/wordt). Ik vind hem daar zelf namelijk niet zo sterk in; te traag en te weinig buiging. Verder vind ik hem wel echt geweldig, krijg altijd kippenvel als ik 'm zie, maar ik zou hem alleen gebruiken als de merrie zelf erg sterk is achter. (Ook omdat je zelf al een krachtig achterbeen op je lijstje hebt staan..)

Wie weet geeft de komende hengstenkeuring daar een beeld van, dat zou mooi zijn.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 19:21

ik vind de 3 jarige Vivaldi's vooral op ext te kort komen. Valt me steeds vaker op. Hoekig afgewerkt en geen mooie verbanden.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 21:48

DL_ schreef:
Wow! Bedankt allemaal voor het meedenken!! Top! +:)+

Jazz is natuurlijk een prachtige hengst, maar dat durf ik niet aan met het karakter van de merrie. Het kan een ontzettend rillerige driftkikker zijn, een nakomeling van Jazz durf ik wel, maar Jazz himself.. nee.. :n

haha daar dacht ik echt meteen aan toen ik de afstamming zag, karakter en souplesse haha

maar wat vind je van united? zou zeker de nodige souplesse kunnen toevoegen.. je merrie lijkt wel genoeg lengte in de rug te hebben
en ook fijne karakters :)

je zou ook kunnen kijken naar maestro, zijn de oudste natuurlijk nog maar anderhalf dus heel veel weet je er niet van, maar mooie bloedvoering!! en veulens bewegen met veel souplesse en zelfhouding (je moet de veulens zelf gezien hebben en bijna nooit van een raport uitgaan, kijk idd maar naar wynton)

ps voor foto s van mijn maestro (uit een rhodium) zie mijn profiel, hij is nu verkocht en staat op een zeer goed, bekend adres ;)

thuis hebben we ook nog een merrie veulen van maestro in pension die galoppeerd echt super van de grond en heeft een zeer krachtig achterbeen! en allen echt GE WEL DIGE karakters, die merrie is al zadelmak (klein kindje heeft erop gezeten haha) en mijn maestrotje kon ik zo shabrakje opleggen bandages omdoen alles haha

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 10:57

Valdez? Hier heb ik toch ook hele fijne goedbewegende nakomelingen van gezien :)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 11:02

Grappig, de verbeterpunten van jouw merrie waren de pluspunten van mijn oude fokmerrie (v. Jazz).

De sterke punten van Welt Hit II waren weer de verbeterpunten van mijn merrie, dus zodoende dat ik de combinatie in omgekeerde volgorde heb gemaakt.

Het resultaat mag er wezen, al zeg ik het zelf :D