[E][BWP] jaarling merrie Idana (prijskamp)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SofieHavan

[E][BWP] jaarling merrie Idana (prijskamp)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 19:48

Hallo

Ik heb een jaarling merrie BWP gefokt (bentley vd Heffinck x Apache du forest). Nu zou ik haar graag meenemen naar een prijskamp.
Helaas heb ik hier totaal geen ervaring mee. Ik wil vooral mijn paardje een ervaring geven tussen de andere paarden, maar toch ook geen mal figuur slaan. Idana is pas een jaartje geworden en dus maar 1m42. Sommige (oudere) jaarlingen zijn veel groter.
Waar moet je op letten? Hoe moet je een paard voorbrengen? En, wat denken jullie ervan?

K heb niet meteen een goede stand foto maar dit geeft mss wel een beeld:

Afbeelding

Daantje

Bedankt!

Karennnn

Re: [E][BWP] jaarling merrie Idana (prijskamp)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:46

Je gaat dus voor een BWP keuring. Als je BWP lid bent, krijg je normaal ieder jaar inschrijvingsformulieren voor de keuringen, daar kan je ze dan inschrijven (via site zal het ook wel lukken). Ik weet wel uit ervaring uit 2e hand dat ze er niet echt altijd objectief keuren. Oude bekendes (de typische keuring-mensen) krijgen al vaker een plaatsje bij de betere. Waar Bwp ook wel (naar mijn mening) te veel op afstraft is maat. Een kleintje krijgt bij exterieur beoordeling vaak een heleboel minder punten dan een grote. Terwijl deze 'grote' niet altijd groter hoeft te worden dan het 'kleintje' wanneer beide zijn uitgegroeid.
Ik zou voor de ervaring zeker eens gaan, maar er niet te veel van verwachten. Je hebt een aansprekende jaarling vind ik, maar daar wordt naar zoveel andere dingen gekeken dat je dat van te voren niet kan zeggen. Bovendien verandert je paard nog zodanig dat de uitslag ook helemaal niets zegt over kwaliteit/exterieur van jouw paard.
Veel succes!