Dit is haar volledige afstamming: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=336584

Helaas een beetje wazig...
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Sammie schreef:Met de achterhand wordt oa. een goed (snel/sterk) achterbeen gebruik bedoeld... Nou.. Daar hoef je echt niet bij Ferro (nazaten) over te klagen hoor! Dát is aanwezig.
En dat heeft niks met 'fijnheid' te maken
En dat was ook wat door mijn hoofd schoot toen ik de afstamming las.. Dat kan haast geen goed achterbeen gebruik of sterke achterhand hebben.
De meeste Duitse (Dressuur) paarden zullen dat helaas ook niet verbeteren.. Misschien een Donnerhall zoon, maar zeker geen rubistein, weltmeyer of sandro hit bloed..
(maw ookal heeft jouw merrie (wel of niet ijo ogen) een goede achterhand... de afstamming nodigt hier niet toe uit!) Alles ten goede van een zo'n best mogelijke hengst lijkt mij...
Genetisch net zo'n 'krachtige' achterhand als San Remo en Gribaldi
Scheelt weer dagelijks baktrekken...
Sammie schreef:En om dat fokadvies zo onafhankelijk mogelijk te krijgen is die discussie er dus... Overigs... ik noem het geen discussie er wordt wat opgemerkt... Ik zou juist blij zijn als er opmerkingen gemaakt worden over de afstamming en de voor- en nadelen ervan(maw ookal heeft jouw merrie (wel of niet ijo ogen) een goede achterhand... de afstamming nodigt hier niet toe uit!) Alles ten goede van een zo'n best mogelijke hengst lijkt mij...
Maar als je zo kortzichtig advies wil krijgen... ook prima. Sandreo....Genetisch net zo'n 'krachtige' achterhand als San Remo en Gribaldi
Scheelt weer dagelijks baktrekken...
OMG
Anoeska27 schreef:Dit gaat werkelijk nergens over. Ik heb gewoon in de dagelijkse praktijk nogal veel slappe Ferro-afstammelingen gezien. En fok als het kan liever Ferro-vrij. Ook heb je mij nergens zien zeggen dat San Remo en Gribaldi een sterke achterhand hebben, alleen dat mijn merrie dat dus wel heeft en dat dat voor mij geen verbeterpunt is.
Ik heb van jou overigens nog helemaal geen advies gehad, je haalt alleen mijn kleine stukje over liever geen Ferro-bloed aan. Als je een hengst in je hoofd hebt, prima. Geef dat gewoon aan en noem de plussen en de minnen.
s0173957 schreef:Djeezes Sammie, gij moet uw eigen wel écht goed voelen om zo'n mond op te zetten als iemand gewoon advies vraagt...
Niet alles wat jij zegt is de algemene waarheid è...
Rhea schreef:Goh jullie trekken wel dingen uit hun verband zeg.
TS stelt 2 dingen:
* De combinatie San Remo x Gribaldi geeft fijne nakomelingen.
* Op basis van eigen ervaringen fokt ze liever Ferro vrij.
Daarnaast geeft ze aan tevreden te zijn over het achterbeen gebruik van haar merrie.
Wat is hier zo gek aan? Stelling 1 is m.i. volledig correct en stelling 2 kan ik me niet in vinden maar dat is iemands persoonlijke ervaring. Het mag toch best dat je bepaald bloed om persoonlijke ervaringen liever laat staan??
Nergens wordt gezegd dat San Remo of Gribaldi een sterke achterhand vererven. Erg kinderachtig jullie reacties allemaal.
Rhea schreef:Wat vind je van Andretii, zit wel Ferro in maar wel iets verder weg.
Special D (ferro) x Sandro Hit uit een duitse merrie...
Heel veel tact in zijn bewegingen!
Anoeska27 schreef:Rhea schreef:Wat vind je van Andretii, zit wel Ferro in maar wel iets verder weg.
Special D (ferro) x Sandro Hit uit een duitse merrie...
Heel veel tact in zijn bewegingen!
Die ga ik eens bekijken, weet je toevallig ook waar hij ter dekking staat? Ik kom hem alleen tegen op de site van IPS en daar zie ik het zo snel niet staan.
En Metall is weer een Ferro