[E][BWP] Beoordeling 3 jarige Merrie Orlando x Landjuweel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LetsgoKelly

[E][BWP] Beoordeling 3 jarige Merrie Orlando x Landjuweel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 15:42

Hallo allemaal!

Graag zou ik willen weten wat jullie van onze 3 jarige merrie vinden.
Zouden jullie haar exterieur kunnen beoordelen en mij eventueel meer kunnen vertellen over haar afstamming en of ze mogelijk interessant is om mee te fokken.
Ook ben ik benieuwd of jullie met haar naar de merrie prijskamp zouden gaan volgend jaar in Belgie voor stamboekopname bij het BWP. Ze staat nu nog in het veulenboek.

Ze is op 4 mei van dit jaar 3 jaar geworden en is vorig jaar augustus volledig goedgekeurd. Zowel rontgenlogisch als klinisch.

Dit is haar afstamming en ze is nu krap 1.60m denk ik.
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.ph ... axniveau=5

We hebben haar nog nooit officieel gemeten maar heb het idee dat ze nu in verhouding aan het groeien is. Verder kan ze super springen maar hier heb ik geen filmpjes van. Alleen onduidelijke foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als 2 jarige op een wedstrijd vrijspringen in Belgie die ze heeft gewonnen

Afbeelding

Springen thuis afgelopen winter
http://smg.photobucket.com/albums/v460/ ... G_1406.jpg

http://smg.photobucket.com/albums/v460/ ... G_1400.jpg

Hopelijk hebben jullie zo genoeg informatie. Ik ben benieuwd wat jullie van haar vinden. We hebben haar als doel voor de sport gekocht dus mocht ze nu niet interessant zijn voor de fok dan geeft dat ook niet.
Bedankt alvast!

LetsgoKelly

Re: [E][BWP] Beoordeling 3 jarige Merrie Orlando x Landjuweel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 20:42

Niemand iets te zeggen over onze merrie?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 10:11

ik vind het een nette merrie , opzich is de afstamming niet heel bijzonder maar fokkerij " van de kapel " (papa van Paeschen)heeft wel springpaarden gefokt , kom ze regelmatig tegen op de cyclus jonge paarden en ze doen het goed ..je merrie lijkt ook kwaliteit te hebben dus waarom niet ..ik zou dan wel ook voor een bewezen vererver gaan ..je merrie is iets kort in de rug daar zou ik rekening mee houden
wel een mooie merrie met een mooie hals en goed beenwerk ( vanop de foto natuurlijk ;) )

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 10:41

Bedankt voor je reactie!

Over haar hals ben ik ook wel te spreken en dat haar beenwerk goed is, was voor ons het voornaamste toen we haar kochten gezien ons andere paardje.
Ze had idd langgelijnder mogen zijn dat denk ik ook.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 10:56

heb een paar familieleden toegevoegd ;)
oja ..hengst met een minder hellend kruis zou ik ook opletten

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 11:04

Oh bedankt!
Dat ze een hellend kruis heeft heb ik ook vernomen. En (mocht het zover komen) misschien ook een vergrotende hengst. Hoewel alle paarden uit haar bloedlijn minimaal 1.65m zijn dacht ik.. Ik verwacht wel dat ze nog gaat groeien.

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:19

Een typische orlando!!
Net als de mijne: kleiner dan de rest van de stam, en korter in de rug (is met heartbreaker erachter denk ik)
Verder wel een aansprekende merrie en lijkt me leuk te springen op de foto's!
Hoe is haar karakter?
Een orlando hier uit de buurt, pas verkocht, leek erg op de jouwe! (ik eve foto's ;) )

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:27

foto van onze orlando (recent: nu 7 jaar)
Afbeelding

Is nooit echt uitgezwaard en altijd vrij iel gebleven tov de rest van de 'familie'.
Was als 3jarige wel een echt poppetje en is nu nog steeds rank, maar toch met net meer spier erop.
Als 3jarige ook maar 1.62m, nu toch wel 1.66-1.67m (dus ook laatbloeier), de rest van de familie zijn allemaal 1.70m of meer.

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 15:52

Ohja wat grappig! Lijkt er idd op. Wat zit er achter de moeder? en van welke hengst is het veulen? (Als ik zo vrij mag zijn :o )

Haar karakter is pittig maar wel eerlijk. Alles moet stapje voor stapje geintroduceerd worden anders raakt ze gestresst. Als ze iets eenmaal door heeft werkt ze super mee.
We moeten alleen veel geduld hebben maar dan lukt alles prima.

Ze springt met heel veel vermogen! Hopelijk is ze ook een beetje een laatbloeier dan.. Als ze 1.65m wordt zijn we dik tevreden.

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:18

LetsgoKelly schreef:
Ohja wat grappig! Lijkt er idd op. Wat zit er achter de moeder? en van welke hengst is het veulen? (Als ik zo vrij mag zijn :o )

Haar karakter is pittig maar wel eerlijk. Alles moet stapje voor stapje geintroduceerd worden anders raakt ze gestresst. Als ze iets eenmaal door heeft werkt ze super mee.
We moeten alleen veel geduld hebben maar dan lukt alles prima.

Ze springt met heel veel vermogen! Hopelijk is ze ook een beetje een laatbloeier dan.. Als ze 1.65m wordt zijn we dik tevreden.

Dat is een Tangelo vd zuuthoeve, die prima is uitgedraaid. Meer maat en massa als de orlando, wel ook nog dat 'compacte' erin, dus dat is wel een aandachtspunt bij de merrie.

Deze merrie komt uit nogal een stressy, bloederige stam, dus haar pittig karakter komt van daar denk ik, mss ook wel van moederskant: goldschlaeger Z x Let's go XX
Ze is niet zo gemakkelijk in omgang en in het begin ook niet onder het zadel, maar gaat wel 200% voor je als je haar voor je gewonnen hebt. Orlando zou wel meer moeilijke karakters geven (die hier in de buurt trapt je ook de stal uit als ze je niet kent!) maar ik ken er ook een paar 'brave' van.

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 20:32

bij ons op manege staat ook een orlando. eentje van 3 jaar en eentje van 7jaar. die van 7 jaar lijkt wel op die van u! ook niet heel groot maar wel braaf en werkwillig. die springt met schouder heel hard ingetrokken zodat het lijkt dat hoofd lager is dan de benen. de 3 jarige is nog steeds een veulen. geen spieren, wat probleempjes met springen. idd zeker een laatbloeier. mooi paard hebt u! beter eerst in sport inzetten en dan op oudere leeftijd in de fok. ik bedoel als die 12 is of zo.

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 08:53

Dank u!

Ik denk dat het dan idd dat Orlando de jeugdigheid/laatbloeier vererft als ik dat zo hoor. Het zal vast goedkomen.

Iemand nog een beoordeling?