[H][WB]hengst voor mijn Wellington merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Saddy

[H][WB]hengst voor mijn Wellington merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 16:30

hallo,

Ik rij met een Wellington merrie, die van mijn vader is. Ik rij enkel dressuur, de rest van de familie springt vooral. Na jaren aandringen wil mijn vader nu toch eens dressuurgericht fokken. Ik ben al een tijdje op zoek naar een geschikte hengst, maar vindt niet direct iets passend. Misschien kunnen jullie mij helpen...

Afstamming: Wellington x Major de la Cour x Un Bonheur

Karakteristieken: Op zich heeft ze een mooie bouw (we hebben 3 Wellington-afstammelingen en zij is wel de mooiste), ze zou een fijnere nek en een fijner hoofd mogen hebben. Bij haar valt het nog mee, maar we hebben een 4-jarige merrie van haar die echt een heel zwaar hoofd heeft, ze erft dit dus over.
Ze heeft ruime gangen, maar geen echte dressuurgangen. Haar draf en galop zouden wat meer opwaarts gericht mogen zijn (vooral de draf).
Ze is enorm braaf (ik zou er het kleinste kind opzetten), maar ook wel wat koppig. Ze is (soms) liever lui dan moe en wil dan niet altijd meewerken.

wat zou ik graag willen:
- iets meer werklust, maar zeker niet te heet (ik ben niet zo'n held)
- iets fijner hoofd en nek
- opgerichte draf en galop
- ruime gangen

Ik dacht oorspronkelijk eerst aan de Belgische hengsten Warkant of Saros, maar uit wat ik hier lees, lijken die mij toch niet zo geschikt.

Alvast bedankt voor jullie hulp

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 17:05

Foto zou handig wezen!! ;)
Zo kun je niks beoordelen!!
En dan wel een standfoto van opzij ,van voor en van achter.
Daarna een bewegingsfoto.

Saddy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 17:10

Ik vrees dat ik zo'n foto's niet heb en momenteel is ze hoog drachtig (al 3 weken over tijd), dus daar heb je ook niets aan. Als ze bevallen is, maak ik er werk van.

petraaken

Re: hengst voor mijn Wellington merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:15

F-AM --> EHK

Moderatoropmerking:
Graag nog een goede stand en bewegingsfoto of filmpje

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 12:36

Saros kan je best op een iets zwaardere merrie niet gebruiken, die heeft echt merries nodig die hoog in het bloed staan.
Saros, tja... ik zou er nooit van laten dekken, ik vind het een héél goed paard en zal wrs nooit zo een hebben, maar een dekhengst vind ik het persoonlijk niet... Ook z'n nakomelingen spreken me niet echt aan.
Ik neem aan dat je Belgisch bent en BWP fokt?
Als je een dressuurgericht paard wilt fokken zou ik in elk geval wegblijven van het BWP qua hengsten, wij hebben zelf jaren met bwp hengsten gefokt, maar toen we echt zijn overgeschakeld op dressuur zijn we het toch over de grens (Duitsland) gaan zoeken...

ainty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 15:43

hallo,

kijk eens naar de hengst Wonderboy,
die heeft een schitterend hoofdje, veel zelfhouding,
draagt zich goed in draf en galop, en heeft echt
een heel goed karakter, absoluut niet lui.
nakomeling doen het ook allemaal erg goed,
vorig jaar in het noorden waren er twee,
1e en 2e geplaatst.

krijg volgend jaar ook veulentjes van Wonderboy.

voor meer info pb me.

gr