Ik kom vandaag bij mijn merrie in het land aan en tref haar stokkreupel aan...
Dierenarts erbij, die vermoed een peesblessure, door een rare beweging in het land oid... Ik was natuurlijk aardig over de zeik, heb dr 5,5 jaar en ze is nooit een pas kreupel geweest...
We moeten nu woensdag naar de kliniek om te scannen, maar zit te denken om gelijk een scan op ei-sprong te doen als blijkt dat we wat pees betreft voorlopig uit de running zijn....

Ze heeft 3 jaar geleden een verschrikkelijk knap veulen van UB40 gehad, dus daarmee terugdekken zou een mogelijke optie zijn, maar ik ben benieuwd naar jullie meningen voor hengstenkeuze voor mijn merrie

Het gaat om mijn merrie Tiffany
* Hoogte: 1.75 (ze lijkt haar hoogte aardig door te geven, haar inmiddels 3-jarige veulen is ong. net zo groot)
* Vader: Krack C
* Vader van moeder: Equador
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=28722
Kriteria:
* Beweging: Ze heeft een goede ruime stap, draf is sterk en ruim (zou meer gedragen mogen), galop hetzelfde als de draf, sterk en ruim, zou meer gedragen mogen.
* Bouw: Kwa bouw zou ze meer bergopwaarts gebouwd mogen zijn, haar hals zou hoger aangezet mogen zijn en iets verticaler kwa richting. Rug is iets week, zou iets strakker mogen.
* Beenstand: ze heeft een redelijk correcte beenstand en mooie droge benen.
* Karakter: echt een wereldkarakter, nuchter, vriendelijk, werkwillig
Mijn kriteria voor een hengst zijn dus eigenlijk de tekortkomende bovengenoemde punten, eigenlijk komt het erop neer dat zowel beweging als bouw meer bergop mogen en een krachtiger achterbeen

Zelf kom ik snel uit op de Jazz nakomelingen, (zoals dus ook UB40 indirect is) vanwege de bergopwaartse bouw en beweging, kwa karakter kan ze dit ook prima hebben

Hieronder een aantal foto's van mijn merrie

Dochterlief van UB40:
anderhalf jaar oud:

2 jaar oud:

Ik ben benieuwd welke opties jullie aandragen

A;vast bedankt voor het meedenken!!