Voor mijn 3 jarige merrie ben ik op zoek naar een passende hengst.
Linkje voor haar afstamming: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=125220
De oma van Babsanna is Wanda, een volle zus van de bonte Samber. Die op haar beurt weer een directe nakomeling van Tina D is. Vader is Odermus R.
Babsanna heeft een zeer evenwichtig, rustig, eerlijk en lief karakter. Zij laat zich uitstekend leiden, is erg gemakkelijk in omgang en voelt heel betrouwbaar aan. Eenmaal aan het werk laat ze een redelijk ruime stap en draf zien, en een goede galop met correct bewegende achterhand. Tevens maakt ze een goede sprong.
Veulen in in 1e instantie bestemd voor de handel, ik overweeg springgericht te fokken, en wellicht terug op het holsteinerbloed. Belangrijk vind ik dat het correcte karakter behouden blijft, doel is een fijn sportpaard te fokken voor de gemiddelde wedstrijdruiter.
Bij voorkeur een bewezen hengst, met meer kap & expressie, en sterke bewegingen. Merrie heeft een stokmaat van 1.68, en een behoorlijke onderhals van nature, en had wat meer expressie mogen hebben.

Net terug van de wei

1 week onder het zadel
Ik zou wel eens willen weten aan welke hengsten jullie denken, en vooral waarom...

Je kunt misschien beter een keur/prefente hengst uitzoeken, dan heb je een mooi compact lijstje. Larino, Namelus, Indoctro, Corland, Indorado etc
Tenzij het echt nietszeggend is...