[H] [KWPN] 9 jarige Metall x Graf Fackel merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tivara

[H] [KWPN] 9 jarige Metall x Graf Fackel merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 18:57

Ik ben erg aan het twijfelen of ik mijn merrie dit jaar toch nog laat dekken. Ik heb natuurlijk geeeeen idee welke hengst, dus vandaar dat ik (oa) bokthulp inschakel ;)

Tivara is een negen jarige merrie (Metall x Graf Fackel); hier is haar afstamming te zien. Tivara is een paard wat alles eng vindt, en snel schrikt. Ze is niet erg makkelijk met rijden, en snel boos/beledigd. Ik ben dus op zoek naar een een (groot type) hengst met een nuchter karakter, die haar verbetert op stap/draf/galop.

[Filmpje] van Tivara op de keuring in 2006

[Filmpje] Springwedstrijd

Afbeelding

Afbeelding

[Foto] Galop

jaggie

Re: [H] [KWPN] 9 jarige Metall x Graf Fackel merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 20:32

Hoe groot is Tivara zelf Kiki? Wil je een KWPN-hengst of misschien wel Duits bloed?

Ik zou persoonlijk niet kiezen voor Ferro bloed, omdat je dan lijnenteelt krijgt. Misschien zijn de hengsten Tuschinski , Tango of United iets? Je zou ook voor Gribaldi bloed kunnen kijken, maar ik denk dat je haar dan al snel nog ‘rilleriger’ maakt (wat misschien met Jazz-bloed ook wel het geval is).

Als je naar Duits bloed gaat kijken is Rubinstein-bloed ook erg interessant, die geeft vaak ook wat nuchtere nakomelingen. (bijv. Rohdiamant, OO-Seven of Royal Magic)

Maar interessant, ik volg je topic nog verder Kiki, mocht ik nog meer ideeën hebben, dan hoor je van me.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 21:05

Royal Dance lijkt mij ook wel wat voor deze merrie.
Ook Rubinsteinbloed dus kalm in het hoofd, mooie nakomelingen. Wel niet de allergrootste alhoewel ik er toch enkele van ken die boven de 1m70 zitten.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 07:56

Jazz trekt me eigenlijk niet zo erg. Ik denk dat dat net iets 'teveel' is voor Tivara. Tivara zweeft ergens rond de 1.73.

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 14:58

Je bent met dr naar de keuring geweest, maar ze is volgens mij geen ster geworden. Wat gaven ze daar aan?
Die punten zijn nl. belangrijk bij een eventuele hengstenkeuze.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 18:11

Ze is inderdaad (net) geen ster geworden. Ik zal het even opzoeken en inscannen :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 18:56

Wat dacht je van Westenwind, met name voor het karakter.

Overigens Pastrocio XX gaf ook geen makkelijke karakters

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 19:09

Frenka schreef:
Je bent met dr naar de keuring geweest, maar ze is volgens mij geen ster geworden. Wat gaven ze daar aan?
Die punten zijn nl. belangrijk bij een eventuele hengstenkeuze.

Ik pak alleen even de uitzonderingen eruit, dus waarbij ze niet in 'gemiddeld' zat.

Exterieur/kenmerk
Hoofd-hals verbinding --> licht (C)
Halslengte --> lang (C)
Halsbespiering --> arm (G)
Hoogte v.d. schoft --> hoog (B)
Hoefvorm --> breed (C)

Exterieur: 65
Beweging: 70

LilliputterJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 11:02

Lees dat je merrie geen ster is geworden, waarom wil je dan met haar fokken? Het is natuurlijk voor iedereen zijn eigen keuze, maar bij het veulen zullen ze ook kijken naar de papieren die erachter zitten en als de moeder nog geen ster is... Jammer dat ze geen ster is, want je hebt wel een leuke merrie!

Fronika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 11:04

wat vind je zelf van je merrie en welke punten wil je verbeteren

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 11:10

Ga je het veulen zelf houden? Ik zou dan denk ik zelf ook aan Westenwind denken vanwege zijn nuchtere karakter. En hij geeft ook mooi front door aan zijn veulens. Jouw merrie vind ik op het filmpje van de keuring wat horizontaal in haar halshouding, dat zou hij wel kunnen verbeteren.