Graag advies voor een hengst bij deze merrie van Farrington x Rivaal. Het is een groot paard ca. 1.78 m.; beide voeten staan frans, verder niet echt tekortkomingen. Ik vind het een mooie langgelijnde merrie, met een goede stap, nette draf en een goede galop. Graag zou ik nog wat meer power in de draf willen zien. Het is een lieve merrie, maar ziet wel snel spoken en een rustige brave hengst verdient wel de voorkeur. Dekgeld max. €1000,-
Zelf denk ik aan Zizi Top. Sterk bewegen en een fijn karakter.
toch wel , ga eens kijken naar onze westfaals gekeurde hengst Galliani Biolley (sir donnerhall x Lanciano) uitzonderlijk soepel en super karakter.Bekijk hem op www.brigittedebiolley.be videogallery .Hij was nog maar 1 maand onder het zadel . 600 euros
Nee, heeft nog geen veulen gehad en is zelfs nog nooit op de keuring geweest
sandradeboer
Geplaatst: 14-05-09 14:41
Allereerst, wat een mooie merrie.
Zizi Top lijkt me een prima keuze. Je blijft een paard met massa en bot houden en persoonlijk houd ik daar wel van. Je zou ook eens aan Voice kunnen denken. Er staan veel afstammeling op de site http://www.stalbria.nl. Kijk onder Voice/nieuws en nakomelingen. Ik heb zelf een Rousseau x Farrington die veel op de laatste lijkt. Heb zelf ook getwijfeld tussen Voice of Zizi Top. Mijn merrie komt echter uit dezelfde moederlijn als Zizi, dus dat was helaas geen optie meer .