[H][KWPN] Springhengst voor Silvio i x Pinnocchio x Adlerord

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

[H][KWPN] Springhengst voor Silvio i x Pinnocchio x Adlerord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 10:55

Goedemorgen :D

Gezien het feit dat ik erg tevreden ben over het fokproduct van dit jaar, wil ik mijn merrie graag nog eens laten dekken. Hoewel ik zelf uiteraard al onderzoek heb gedaan, hoor ik graag ook nog andere meningen.

Het gaat om een Silvio I x Pinnocchio x Adlerorden x Schwarzkunstler xx merrie. Dit is haar volledige afstamming

Het is een fijne merrie om mee te werken, ze heeft een gouden karakter. Ze heeft 3 goede basisgangen, maar niets spectaculair. Op de sprong bukt ze goed, ze heeft voldoende vermogen. Achter opent ze netjes. Voorbeentechniek is bij het lagere werk 1.00 - 1.20 wisselend, wordt bij hogere sprongen beter.

Haar rug is niet week, maar wel lang. Ze is iets overbouwd. Hals komt iets diep uit de borst, maar is voldoende lang. Ze heeft een sprekend hoofd. Achter staat ze heel licht koehakkig. De hoeven zijn van goede kwaliteit. Benen zijn mooi droog. Ze is niet PROK gekeurd (Oldenburg merrie) maar ze is op haar 8e uitgebreid rontgenologisch gekeurd, alles ok. Alleen een 1-tje op de sprong linksachter, hele lichte afvlakking. Ze is 1.64.

Verbeteren:
De rug is een aandachtspunt. Zoals gezegd is deze niet week, maar ik zou deze toch graag iets minder lang willen zien. Verder zou ik graag de galop willen verbeteren, en vermogen en reflexen toe willen voegen.

De merrie is in april bevallen van een zoon van Warrant. Het is een erg mooi veulen met een luxe hoofd en -voor zover je dat nu kunt beoordelen- een goede galop. Hals komt iets diep uit de borst, maar de rug is zeker niet lang.

1 dag oud
Afbeelding

3 dagen oud
Afbeelding

Foto's van de merrie:

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben erg tevreden over het veulen. :j Voor dit jaar ben ik zelf erg geinteresseerd in Azteca VDL.

Beschrijving hengst op de VDL website

Rapport verrichtingsonderzoek

Afbeelding

KambiusH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:56

mattie, deze ideen moet je sowieso wel eerst even met de peettante delen?! |(

badtothebone

Re: [H][KWPN] Springhengst voor Silvio i x Pinnocchio x Adlerord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 16:51

Waarom dek je haar niet met Warrant terug, het is een erg mooi veulen.
Is het een hengst of een merrie?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 22:31

Het is een hengst.

Ik dek liever niet terug, dan kan ik ook niet vergelijken. ;) Het lijkt me ook leuk om wat ander bloed te gebruiken, kijken hoe dat past. :)

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 10:21

Is Carthino misschien ook interessant voor jouw merrie? Qua springen en galop moet hij zeker kunnen verbeteren en hij geeft ook nog eens goede gangen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 10:11

Bedankt Marije en Badtothebone voor het meedenken. Ik blijf toch bij mijn keuze, ze wordt morgen geinsemineerd met Azteca. :)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 15:55

Nou, ik haal mijn topic nog maar eens omhoog, want komt tenslotte op hetzelfde neer. Ze had deze maand moeten bevallen, maar helaas heeft ze het veulen vorige maand verworpen.

Azteca staat nog steeds op mijn lijstje, Warrant wil ik ook nog wel overwegen. Maar andere suggesties met motivatie zijn natuurlijk altijd welkom.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 19:03

heb je Aztecca zien springen op de show :o ??( als ik dan van dat station zou moeten kiezen ging ik voor die schimmel van 06 : Brugal !!( indorado x Guidam )
je hebt zo'n fijn gefokte hengsten erin zitten dus hup nog meer Hannoveraans bloed erbij :D ..iets met Stakkato bvb Ukato of een hengst met Grannus in de moederlijn

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 21:02

Ukato spreekt me niet zo aan, ik denk niet dat hij gaat verbeteren wat ik zoek en bovendien ben ik dan een beetje bang voor de maat. Hoewel de nafok het wel heel goed doet.. Maar ja, ik hoef geen kastelen te fokken, maar een pony is ook weer zo wat. Dan zou ik eerder voor de Stakkato zoon Wallenberg gaan. Wat vind je daar van?