[H] [KWPN] donkerbruine merrie (v. baccarat m.v. samber)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DyonS

[H] [KWPN] donkerbruine merrie (v. baccarat m.v. samber)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 15:02

Welke hengst past volgens jullie bij mijn merrie?

Merrie: Jamaica
Ras: kwpn
Type: AR
Stamboek: STB
Geboortedatum: 02 06 1991
Schofhoogte: 1.56.9

Vader: Baccarat Moeder: Gamira
Moedersvader: Samber Vadersvader: Halma
Vadersmoeder: Nakis Moedersmoeder: Rimaga

Bereikte klasses:
Springen: Z pony´s
Dressuur: L1
Crossen: L

Karakter: Erg lieve, gewillige en rustige pony. Ze wil graag voor je werken en blijft onder vele omstandigheden erg rustig. Dressuur is niet haar sterkste kant, springen en buitenrijden doet ze erg graag. De merrie heeft in vooral de draf sierlijke en ruime passen en ze toont mooi.

De merrie heeft eerder bij de vorige eigenaar al 2 veulens gehad, waarvan 1 hengst met als vader Numero Uno die verkocht is aan een duitse springruiter die aan de olympische spelen heeft meegedaan. De merrie zorgt goed voor haar veulens en is in het bijzijn van andere paarden rustig en geliefd. De merrie zelf is donkerbruin met hier en daar wat witte vlekjes die ze geërfd heeft van moeders kant (bont). De merrie heeft erg sterke benen en hoeven. We willen later met het veulen graag bij de paarden gaan starten en dan verschillende disciplines uitoefenen (dressuur,springen,crossen). Ik heb deze pony nu 2 jaar en met haar doe ik ook aan springen, crossen en dressuren op (nu) B niveau.

Aan de merrie willen we graag de volgende punten verbeteren en/of terugzien in het veulen:
Verbeteren:
Merrie is heel iets overbouwd
Merrie heeft een redelijk lange rug
Het veulen mag wat ranker gebouwd dan de moeder
Gangen mogen wat sterker en met meer kracht
Er mag wat meer pit en energie in het veulen zitten
We willen graag een wat groter veulen om er later mee bij de paarden te kunnen starten. We dachten zelf aan een redelijk gemiddelde hoogte tussen de 1.64 en 1.73

Terugzien in veulen:
We willen graag een donker veulen (donkerbruin of zwart) en dus niet kruisen met een schimmel of bonte hengst
Het lieve en werkwillige karakter (erg belangrijk!)
Haar ruime gangen (o.a. middendraf)

Foto´s van de merrie in de sport en zonder ruiter:
Standfoto´s:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vrije foto´s in draf en galop:
Afbeelding
Afbeelding

Spring en dressuurfoto´s:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

We hadden zelf al de volgende hengsten gezien:
Eurocommerce Zagreb (http://www.staleurocommerce.nl/pages/fo ... 415F47EFB8)
Don Jovi (http://www.vanolst-stables.nl/pages/ped ... njovi.html)

Op deze twee hengsten willen we ook graag commentaar als jullie ze niet vinden passen! Wij horen erg graag ook jullie eigen mening over welke hengsten jullie goed vinden passen bij mijn merrie en waarom (welke verbeterpunten en dergelijke). :D

DyonS

Re: [H] [KWPN] donkerbruine merrie (v. baccarat m.v. samber)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 16:10

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 18:23

We hebben zelf al gezien dat de hengsten die we zelf hadden gezien toch niet helemaal passen door de stokmaat, hier hadden we nog niet naar gekeken (we zijn niet zo thuis in het fokken, vandaar ook de oproep hier :+ ). We zoeken dus een hengst die wel echt een paard fokt, dus het liefst een hengst van rond de 1.70 meter.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 19:34

Zusje, ik denk dat Eurocommerce Zagreb een goede hengst is voor Maica!

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 18:29

Helaas wil ze niet drachtig worden, er mag een slotje op dit topic :)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 18:33

Ik denk dat het zowiezo erg lastig zou zijn geworden om hier een paard uit te fokken :)

Heb je ook natuurlijke dekking geprobeerd?
Ik zou eerder kiezen voor een goede ponyhengst.

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 11:44

crossmonster schreef:
Ik denk dat het zowiezo erg lastig zou zijn geworden om hier een paard uit te fokken :)

Heb je ook natuurlijke dekking geprobeerd?
Ik zou eerder kiezen voor een goede ponyhengst.

Nee, we hebben geen natuurlijke dekking geprobeerd. Ze is al 18 jaar en door ouderdom maakt ze veel vocht aan.. We hebben al veel dingen geprobeerd bij de kliniek: baarmoeder spoelen, slijmmonster genomen, antibiotica gespoten etc. Maar iedere keer was er weer een grote plens vocht in haar baarmoeder dus toen zei de dierenarts dat we er maar mee moesten stoppen omdat het toch niet veel zin had. :\ Op zich kun je best wel uit haar een paard fokken, ze heeft zelf al 3 veulens gehad, o.a. 1 van Numero Uno en dat waren ook allemaal paarden.