[H][wb]Welke hengst voor Métall x Inspekteur merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ulala

[H][wb]Welke hengst voor Métall x Inspekteur merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 14:25

Hoi, alvast bedankt voor de moeite. Ik had een vraagje:

Welke (KWPN) hengst zou ik kunnen kiezen voor mijn Métall x Inspekteur merrie?

Informatie over Ula:
- voorlopig keurmerrie,
- 1.68m,
- donkerbruin met een onregelmatige (druip)kol en 2 witte achtervoetjes,
- mooie lange hals,
- bergop gebouwd met een zeer goed ondertredend, dragend achterbeen,
- zet de hals er wel snel op en houdt zich daarbij vrij strak in de bovenlijn,
- kan wel eens flink gespannen zijn tijdens het rijden (wordt gelukkig beter ;) )
- wat brede voorvoeten.

Wat wil ik graag in een nakomeling:
- geen slechtere beweging, eventueel een betere galoppade,
- lange hals behouden
- braaf/redelijk koel karakter

Nou ik zou zeggen kom maar op met jullie voorstellen! Hieronder een paar foto's van de dame in kwestie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door gomir op 15-04-09 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tags

iloonaa__

Re: Welke hengst voor Métall x Inspekteur merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 14:27

ikzou er zeker een hengst met niet te veel wit bij doen, je merrie heeft prachtige aftekeningen!

Ulala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 14:28

@ iloonaa__: Dank je wel, en ja ik ben idd ook niet zo'n fan van brede blessen en hoge witte benen.

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 14:31

ik neeem aan een hengst voor de dressuur toch? :)

qua kleur vindt ik florencio wel erbij passen
het is een goede hengst met een goed karakter!
:)

VieJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 17:57

Wat vind je van San Remo? Met hem behoud je een mooie hals en zijn nakomelingen staan bekend om hun goede en werkwillige karakter.

Dit is een foto van mijn eigen gefokte San Remo merrieveulen. Op de foto is ze 4 dagen oud. Ze is nu zwartbruin, heeft een lief karakter en goede bewegingen.

Afbeelding

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 18:07

Wat denk je van Krack op deze merrie?

Ulala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 09:57

@ Iloonaa_: Ja sorry ik zoek een dressuurhengst. Florencio vind ik idd ook wel een mooie hengst, vooral zijn galop, maar ik weet niet goed hoe hij in karakter is.
@ VieJo: Wat een aansprekend veulen zeg! Ik ga eens achtergrond informatie opzoeken van San Remo.
@ Rhea: Ik weet niet zo goed of ik wel een directe Krack nakomeling wil, want ik ken er een paar met wat "foutjes" in het exterieur. Maar in principe ben ik wel weer fan van zijn papa Flemmingh en niet alle veulens zijn hetzelfde uiteraard.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 01:45

iloonaa__ schreef:
ik neeem aan een hengst voor de dressuur toch? :)

qua kleur vindt ik florencio wel erbij passen
het is een goede hengst met een goed karakter!
:)

Florencio fokt geen maat en weinig lengte door ;(
Wel een hele goeie hengst.

Wat denk je van Johnson??
Die geeft maat, lengte, en ondanks dat het een Jazz is heeft hij een super goed karakter. (komt van flemmingh aan moeders kant denk ik)
Wij hebben er een jaarling van staan, en die is mooi aan de maat, en mooi langelijnd en loopt erg appart :9
Heb al een aantal zeer fijne Johnson nakomelingen gezien

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 01:50

VieJo schreef:
Wat vind je van San Remo? Met hem behoud je een mooie hals en zijn nakomelingen staan bekend om hun goede en werkwillige karakter.

Dit is een foto van mijn eigen gefokte San Remo merrieveulen. Op de foto is ze 4 dagen oud. Ze is nu zwartbruin, heeft een lief karakter en goede bewegingen.

Afbeelding

Goed werkwillig karakter zei je???
Ik ken er maar weinig, ja sorry ben er heel eerlijk over, maar de San Remo nakomelingen zijn over het algeheel bekeken echt niet makkelijk ;(

VieJo

Re: [H][wb]Welke hengst voor Métall x Inspekteur merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 10:04

Manueeltje dat is jouw mening. Ik heb echter een andere mening gebaseerd op de vele nakomelingen die ik van hem ken, waaronder die van mij zelf. Heb hem tevens in het echt gezien, onder het zadel en op stal en hij is een zeer vriendelijke hengst.

De San Remo's die jij wellicht hebt gezien kunnen ook het minder goede van de moeder hebben mee gekregen...

Ulala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 12:29

@ manueeltje84:
Maat heeft ze wel nodig, zelf is ze aardig aan de maat maar moeders is niet zo geweldig groot. En de fokker zei ook dat een hengst met maat moest kiezen.
En Johnson ga ik ook eens opzoeken. Voor Jazz-bloed ben ik niet zo heel bang hoor, heb zelf nu een Trento x Jazz op stal.
Voor mij is het belangrijk dat het karakter van papa braaf/mewerkend/goed is, want ula heeft zelf al karakter genoeg...
@ VieJo: Dat is waar, karakter kan altijd van 2 kanten komen.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 18:17

VieJo schreef:
Manueeltje dat is jouw mening. Ik heb echter een andere mening gebaseerd op de vele nakomelingen die ik van hem ken, waaronder die van mij zelf. Heb hem tevens in het echt gezien, onder het zadel en op stal en hij is een zeer vriendelijke hengst.

De San Remo's die jij wellicht hebt gezien kunnen ook het minder goede van de moeder hebben mee gekregen...

;( je hebt hem zelf zeker op de hengstenshow niet gezien dit jaar op de donderdag avond???
Hij stond een paar keer steil overeind!
Het zijn echt geen lievertjes hoor geloof mij maar.
Er komen bij mij regelmatig paarden om zadelmak te maken, waaronder ook San remo boefjes.
Heb nog niet echt 1 echte brave gehad hoor.
En hoe kan je het brave nu van de joue zeggen terwijl het hier om een veulen gaat? staat ie al in het werk dan?

Maar goed ieder zijn mening, ik de mijne, jij d joue :+

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 18:18

Ulala schreef:
@ manueeltje84:
Maat heeft ze wel nodig, zelf is ze aardig aan de maat maar moeders is niet zo geweldig groot. En de fokker zei ook dat een hengst met maat moest kiezen.
En Johnson ga ik ook eens opzoeken. Voor Jazz-bloed ben ik niet zo heel bang hoor, heb zelf nu een Trento x Jazz op stal.
Voor mij is het belangrijk dat het karakter van papa braaf/mewerkend/goed is, want ula heeft zelf al karakter genoeg...
@ VieJo: Dat is waar, karakter kan altijd van 2 kanten komen.

www.team-nijhof.nl
hier staat Johnson.
Heb er ook 1 van hem zadelmak gemaakt, uit een gribaldi moeder, echt super braaf ;)

VieJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 18:49

Dit jaar heb ik hem niet gezien nee. De mijne is overigens 1 jaar en daar kun je zeker wel al van zeggen wat voor karakter ze heeft. Karakter komt van 2 kanten, moeders spelen ook mee!

Spijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 22:07

VieJo schreef:
Dit jaar heb ik hem niet gezien nee. De mijne is overigens 1 jaar en daar kun je zeker wel al van zeggen wat voor karakter ze heeft. Karakter komt van 2 kanten, moeders spelen ook mee!

Ze kunnen aan de hand, bij hoefsmid, dierenarts, ... wel braaf zijn.
Maar ofdat ze willen werken, kan je nu nog niet vertellen he.

dunemole

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 17:27

wij hebben een Florencio uit een Osmium moeder,een plaatje!!!!en aan de maat nu als 2 jarige al over de 165,moeder is 168 en komt uit een heel fijn gebouwd en klein merrietje,Florencio heeft op onze merrie veel verbeterd,karakter is geweldig.makkelijk in de omgang en intelligent,bij jou mooie merrie zal die zeker goed passen!!! succes met je fokkerij

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 19:20

hee manueeltje sta jij toevallig bij marietje op stal????
ze zei nl dat daar ook een veulen geboren was die enjoy heet (mijne ook:) )

ik vind idd johnson ook een heel goede keus.. ik heb er een 2 jarige van , van de fokker van johnson zelf, zijn afstamming is: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=242142

een suuuper fijn dier met een gouden! makkelijk karakter! ik laad hem zo in m n eentje op de trailer, zet m overal vast, poetsen , hoefsmid, enten geen probleem! heel fijn beest. en ook heel goed bewegen!

over san remo kan ik niet zo goed oordelen, heb er maar 1 merrie van gehad en die was stikbraaf, wel kort in de hals

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 08:50

Tolando, krack zoon geeft maat en braaf karakter
Oscar geeft ook maat en braaf karakter
Valdez vind ik ook een fijne hengst, die ook brave karakters schijnt te vererven, maar de eerste zijn nu net rijklaar

Ulala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 21:42

Johnson gaat het helaas niet worden voor mij, want hij heeft ook vrij brede voeten met lage verzenen en daar kan ik op ula echt niet op toegeven want dat heeft ze zelf ook al. Ben echt bang dat het "fout" gaat op de voetjes.

De andere hengsten ga ik even opzoeken, maar tijdens een zoektocht kwam ik lord leatherdale tegen die mij ook wel aansprak. Ben benieuwd wat jullie van hem vinden?

Oh ja en de hengsten moeten wel maat hebben, maar niet te zwaar gebouwd zijn, want ula is vrij luxe, maar niet zo ver in haar moederlijn zijn de merries vrij klassiek.

Spijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 11:40

We hebben een twenter staan van Lord Leatherdale,
en deze is super braaf in omgang, poetsen, hoefsmid, dierenarts .... en is gek op aandacht.
Verder heeft ze voldoende maat ( nu al 1.63 ) en kan erg leuk bewegen.

De veulens die ik gezien heb van LL konden allemaal goed bewegen en waren goed gebouwd.

We hebben echter al 2 jaar geprobeerd met LL te dekken, maar we krijgen onze merrie er niet meer drachtig van, daarom hebben we dit jaar voor een andere hengst gekozen ( Sir Oldenburg ).

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 11:42

Wat dacht je van Gribaldi? geeft maat,souplesse en een mooi model,alleen moeten de merries een goed achterbeengebruik hebben en dat heeft de jouwe wel.Krack/Flemmingh bloed geeft geen souplesse.
Lord Leatherdale vind ik wel een leuke hengst,maar ik denk niet dat hij veel souplesse toevoegt.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:01

Ik vindt LL inderdaad geen verkeerde keus, maar veel mensen klagen over de kwaliteit van het sperma. Wellicht het overwegen waard maar dan zou ik wel je merrie naar van Olst brengen.

wendyvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 10:23

Mijn merrie was in een keer drachtig van Lord Leatherdale en bij haar vorige dekkingen duurde het een paar keer! Ik heb echt een prachtige jaarling staan van hem uit een wolfgang. Echt een super mooi hengstje, echt San Lord Leatherdale is een topper voor Ula! En die lord leatherdale van mij is echt een super schatje terwijl moeders echt een kreng was/ is.