[E][KWPN] 4 jarige United Ruin

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

seabiscuitje

[E][KWPN] 4 jarige United Ruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 23:27

Hallo,

Graag zou ik een beoordeling van jullie willen op het exterieur van mijn United ruin (uit een Ami d´or merrie). In mei wordt hij 4 jaar oud. Ik ben net begonnen met een stukje training (zowel grondwerk als onder het zadel), hij is nu nog wat kaal.

De foto´s:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Alvast bedankt
Laatst bijgewerkt door seabiscuitje op 09-04-09 23:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Sammie

Re: [E][KWPN] 4 jarige United Ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 23:39

Een ruin blijft in het vb staan, die worden niet opgenomen in het stb. Alleen goedgekeurde dekhengsten.

Hij kan wel ster worden :) (als vb ruin)

Ik vind de hals erg arm bespierd. Het hele paard toont trouwens erg mager. Er mag wel wat meer spek op. Ik denk dat je dan ook een heel ander paard krijgt om te zien.

Hij staat achter wat sabelbenig.

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 23:53

Bedankt voor je toelichting m.b.t. het stamboek, zoals je merkt ben ik daar inderdaad niet zo in thuis.

Het klopt dat hij wat mager is. Hij wordt op het moment goed gevoerd, zelf vind ik ook dat hij moet bijkomen.

Wat betreft de halsbespiering, ik hoop dat dit met de training toeneemt. Maar dit geldt voor zijn gehele lichaam.

´Sabelbenig´ ga ik googelen. (misschien valt hier nog iets aan te doen met bekappen?)

Bedankt voor je reactie Sammie.

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 09:30

seabiscuitje schreef:
Bedankt voor je toelichting m.b.t. het stamboek, zoals je merkt ben ik daar inderdaad niet zo in thuis.

Het klopt dat hij wat mager is. Hij wordt op het moment goed gevoerd, zelf vind ik ook dat hij moet bijkomen.

Wat betreft de halsbespiering, ik hoop dat dit met de training toeneemt. Maar dit geldt voor zijn gehele lichaam.

´Sabelbenig´ ga ik googelen. (misschien valt hier nog iets aan te doen met bekappen?)

Bedankt voor je reactie Sammie.

Sabelbenig betekent dat het pijpbeen iets verder en schuiner naar voren staat, hier kan je met bekappen niks aan veranderen
Ken je de meoder van je paard? Ben nl erg benieuwd naar het type merrie die door United zijn gedekt

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 10:00

Ik vind hem op zich wel iets hebben, maar idd, zoals mijn voorgangers al aangegeven hebben, het eerste wat ik zag was ook z'n halsbespiering die wel wat meer ontwikkeld zou mogen zijn maar hij heeft geen onderhals en heeft op zich wel een lichte hoofd-halsverbinding, dus met een beetje training zullen die halsspieren zich wel meer ontwikkelen.

Hoe groot is je ruin?

Dat sabelbenig, daar zou ik op dit moment nog niet te bezorgd over zijn, tenzij je van plan bent ooit grand prix te rijden :) het zou een probleem kunnen zijn als je later aan galoppirouettes nzo zou beginnen maar tot die tijd moet je je niet teveel zorgen maken.

Mijn 4jarige merrie staat ook wat sabelbenig maar ze kan wel goed lopen dus ik maak me geen zorgen :-)

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 12:41

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 13:19

Rambobo schreef:
Sabelbenig betekent dat het pijpbeen iets verder en schuiner naar voren staat, hier kan je met bekappen niks aan veranderen
Ken je de meoder van je paard? Ben nl erg benieuwd naar het type merrie die door United zijn gedekt

Bedankt voor de toelichting op sabelbenig, ik heb het inderdaad al even opgezocht op het wereld wijde web.
De moeder van het paard is Lamiera O.H., een Ami d'or uit een Zuidpool merrie.

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 13:21

Brando090309 schreef:
Hoe groot is je ruin?

Bedankt voor je reactie. Mijn ruin is momenteel 1.67.

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 13:22

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 18:01

ik vind t een aansprekend paard wat goed in het rechthoeks model staat, idd hals bespiering .. komt wel! en voor mij iets te. sabelbenig maar dat is mijn mening :) verder een leuk paard! k stuur je even een pb van mijn united :) die is nu 2, 1.73 (als het niet meer is ) en ziet er, als je het mij vraagt goed uit :) (sexy paardje haha)