[H] 5 jarige merrie kwpn Sonique x Faust

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ilonab

[H] 5 jarige merrie kwpn Sonique x Faust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 14:07

Volgend jaar wil ik mijn merrie laten dekken haar afstamming is:

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=333614

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op dit moment meet ze 1.73 ze heeft dus voldoende hoogte is wel een laatbloeier, op dit moment nog steeds bezig met het bevestigen van de basis. Het is absoluut geen springtalent dus wil er in ieder geval een dressuur hengst op hebben. Daarnaast heeft ze wat tekortkomingen die ik graag verbeterd wil zien met name de lange lijn die ze heeft. Ze is redelijk goed aan elkaar te rijden maar het kost haar zeer veel moeite om aan elkaar over de rug te blijven.
Qua karakter heb ik wel een paard nodig wat koel in het hoofd is want in de omgang en met rijden is ze super nuchter maar kan zodra de dingen moeilijker worden kan ze erg heet en gestresst zijn wel goudeerlijk daarin.
Mijn instructeur adviseerde mij de volgende hengst:
http://www.bluehors.dk/hingste/eng/Doolittle_eng.htm
Zelf was mijn oog gevallen op deze hengst:
http://www.deijzerenman.com/hengsten.php?id=76

Nu ben ik wel benieuwd wat er hier geadviseerd word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 14:24

Het is in ieder geval een chique merrie.
Ik zou er een hengst met wat meer massa en sterke verbindingen bijzoeken, bovenstaande 2 hengsten vind ik daar niet direct aan voldoen. Hengsten als Negro, Uphill of Winningmood wel. Als de merrie dan wat ras toevoegt heb je volgens mij een mooi dressuurpaard.

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:19

Mooie aansprekende merrie! Lijkt over voldoende bloed te beschikken, dat is absoluut een pluspunt bij de fokkerij.

Van beide hengsten weet ik niet of ik die wel zou kiezen voor jouw merrie. Al komt Quarterback wel uit een super goede merrielijn (Poetin en een jaarling van haar heb ik met eigen ogen mogen bewonderen, wat een droom van een merrie), vind hem zelf niet zo heel krachtig. Ik denk dat jouw merrie vooral kracht en compactheid (compact betekend niet klein natuurlijk) nodig heeft.

Het is jammer dat Prestige VDL niet meer beschikbaar is voor nederland, anders zou hij die kracht in de achterhand en een hele sterke galop toe kunnen voegen. Ook een goed karakter.. Ik zou niet zo snel een alternatief weten, daar ga ik nog even over nadenken. Succes!

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:20

Negro en Winningmood zijn twee totaal verschillende hengsten....

Ik vind haar zeker niet te lang.

Quaterback zal niet een nakomeling geven die makkelijker te sluiten is.

Doolittle vind ik al jaren aanspreken maar ken er weinig nakomelingen van. Ik denk wel dat deze hengst geen massa toevoegt, eerder nog meer veredeld.

Wat vind je van Special D?

Ilonab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 16:36

Meer veredelen wil ik zeker niet want, ze is al zeer fijn in structuur en beenwerk oa en dan ben ik bang dat het een heel iel ding gaat worden ik wil graag meer massa en een compacter geheel eruit krijgen.
Te lang is ze niet maar ik wil er wel voor waken dat ik er geen hengst op zet die dit doorfokt en Special D vind ik qua structuur wel een hele passende hengst met net de juiste aanvullingen die ze nodig heeft.

Deze foto is van vorig jaar zomer nog niet zo lang onder het zadel maar geeft wel een beeld van wat er in de merrie zit. Er mistte daar nog ongelooflijk veel balans iets wat in de training grootste punt is.
Daarom moet de hengst van zichzelf ook veel balans hebben en in evenwicht zijn.

Afbeelding