We zitten er over te denken om onze merrie een keer te laten dekken(niet dit jaar).
Ik weet er eigenlijk niet zo heel erg veel van af. Ik heb namelijk altijd Haflingers gehad. ik hoor overal dat ze zo'n goede afstamming heeft en dat we écht eens met haar zouden moeten fokken. We hebben al 2 veulentjes gehad van een andere merrie dus we weten wel waar we aan beginnen

Het gaat om een 6 jarige merrie. Walve, haar afstamming is Indoctro X Almé Z En dit is haar stamboom:
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=324370
Ze is 1.58 en ze heeft nog geen prestaties geleverd. Ze heeft 1x eerder een veulen gehad van Indorado. Ik heb helaas nog niet de mogelijkheid gehad om eens naar het veulen te kijken want die staat aan de andere kant van het land, maar hij schijnt groot te zijn, en groter blijken te worden dan zijn moeder.
Ze heeft geen predikaten (alleen PROK gekeurt). Ik zou best eens met haar naar een merriekeuring willen, alleen denk ik dat dat enorm veel ervaring en vooral training kost. Kortom, ik weet er het fijne niet van.
Dit is haar:

Ik dacht zelf aan Emilion, maar ik kan echt alleen maar miniscule fotootjes van hem vinden.
Ik zou het erg leuk vinden wat info te krijgen en te horen wat jullie er van vinden.
Misschien is ze dit jaar nog 2 cm gegroeit. Ik zal morgen even meten.