Ik heb een new forest merrie en twijvel nog heel erg over het haar wel of niet laten dekken. Mijn eigen hengst zou niet zoveel op toe te voegen hebben en andersom, zij op hem, ook niet. Ik ben daarna opzoek naar wat anders. (tenminste opzoek....) Mijn oog viel tijdens de keuringsuitslagen op Melle wiebert. Hoppenhof's ShardonXBerkenhof's Higgledy Piggledy. Mijn merrie is Anydale NicoX De Ridderslag Carlo. 1,43(en een half)m. hoog en geboren in 1991.

Melle Wiebert (foto uit topic op bokt)
Verder spraken de NRPS hengsten Lord S, Djamai du Bois, First Stayerhof's Ramzi H, Irakion mij aan, maar welke hengst zou nou echt iets toe te voegen hebben aan mijn merrie, of allemaal niet.
Nu ben ik wel benieuwd naar jullie oordeel. Is de merrie geschikt om een veulen mee te fokken (kwa verbeteren) en wat voor hengst is dan het meest passend, of wat voor type. Ze heeft tot haar 11e altijd veulens gekregen.
Ik ga zelf ook wat hengsten goed bekijken en alle minpunten van mijn merrie proberen te vinden. Al zal ik haar uiteindelijk niet laten dekken vind ik het toch een leuk leer object. Dit is namelijk niet mijn sterkste kant.
Goede foto's van mijn merrie moet ik nog even maken. Ze is wel minder in bespiering en vet geworden door de verhuizing en dat alle paardjes wat verkouden zijn geweest. Ze is verder ook niet echt in training.
Wat wil ik zelf ieder geval verbeteren. Manier van bewegen (van nature meer door het lijf ipv alleen beenactie) minder week in de rug en betere achterhand (kwa stand en gebruik). Een leuk kleurtje zou leuk zijn (appaloosa, bont, verdunt, wildkleur) maar absoluut geen vereisde.
Ook hij zou de punten die ik je hoor zeggen kunnen verbeteren, bovendien sluit zijn New Forest bloed ook mooi aan.