(H)(KWPN) Valk kl. Zelhem, Le Mexico, Amor, welke hengst?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rytir

(H)(KWPN) Valk kl. Zelhem, Le Mexico, Amor, welke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 12:21

Nou de titel zegt het al, ik ben op zoek naar een lekkere kerel voor mijn merrie! Ik ben op zoek naar een bruine dressuur KWPN hengst. Deze moet hoogte mee geven, wat hoger op de benen en een redelijke halsaanzet meegeven. Daarnaast vind ik het belangrijk dat het een goed werkbaar karakter heeft en goed vruchtbaar is (i.v.m. de leeftijd van de merrie)

Over de Merrie:

Afbeelding
(Meer foto's in profiel)

Ras: KWPN (v. zelhem,v.v. le Mexico,v.v.v Amor, moederszijde springfarm lijn?)
Hoogte: 1.565
Kleur: valk
Leeftijd bijna 15 jaar.

Mijn merrie is vrij kort in haar voorbeen en wat meer naar voren gebouwd, dit zou ik graag compenseren. Daarnaast zou ik ook graag een iets groter paard eruit willen hebben. Beide ouders hebben maat, zij is een kleinblijvertje dus hoop dat dit lukt.

Welke hengst past volgens jullie het beste bij mijn merrie? Ik vind het toch wel wat moeiwlijker om te bepalen wat nu het beste zou passen!

Dressuurenzo

Re: (H)(KWPN) Valk kl. Zelhem, Le Mexico, Amor, welke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 16:30

Ben erg benieuwd hoe de moederlijn opgebouwd is?! Verder fokt Zelhem zeer verkleinend dus zeker een punt waar rekening mee gehouden moet worden.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 22:00

Ja, dat heb ik inderderdaad al vaker gehoord, en ik ben ook wel op zoek naar een hengst die hoogte doorgeeft maar ik ben nog niet helemaal thuis op dat gebied! Tja, de moederlijn is een beetje apart en vooral onbekend; moeder is golden lady waar ashby springfarm? inzit en the meastro.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 22:55

Oh ja, wel handig om er bij te vermelden, ik zoek eigenlijk wel iets met wat minder engels bloed (dat zit er namelijk ruimschoots in...).

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 01:33

Rytir schreef:
Ja, dat heb ik inderderdaad al vaker gehoord, en ik ben ook wel op zoek naar een hengst die hoogte doorgeeft maar ik ben nog niet helemaal thuis op dat gebied! Tja, de moederlijn is een beetje apart en vooral onbekend; moeder is golden lady waar ashby springfarm? inzit en the meastro.

Ashby Springfarm Dolomite (palomino) 1965, PBAR vol VII (UK) : v: The Maestro (AA; B.P.S. 153); m: Springfarm Celandine (palo. PBAR, 8887223 IP GBR).
Deze hengst is engels gefokt en is geregistreerd geweest bij de AHS (onder PBAR) en British Palomino Society.
http://www.allbreedpedigree.com/ashby+s ... m+dolomite
Van de moeder, Lady Floss kan ik niets direct vinden, maar hier ook denk ik dat als je een vraag steld aan de B.P.S. dan krijg je meer informatie. Ik heb contacten bij de B.P.S. en kan navraag doen als je wilt.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 14:17

Wat ontzettend tof! Ik heb zo lang gezocht naar die gegevens maar op google kon ik niets vinden en fokkers wisten er ook niets vanaf! Echt ontzettend bedankt!

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 17:25

Graag gedaan! Ik 'zit' in de palomino's en heb veel contacten en toegaan tot archieven van verschillende stamboeken, enz. Het engelse palomino stamboek (British Palomino Society, B.P.S.) is in de jaren 60-80 een grote 'leverancier' geweest van palomino en valk gekleurd paarden naar o.a. Nederland en Belgie.

Ik zal is navragen over 'Lady Floss', moeder van 'Golden Lady'. Vermoed dat beiden halfbloed arabieren waren en Arabian Horse Society geregistreert; en in geval van GL ook bij de B.P.S.. Heb al een mailtje verstuurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 21:06

Spielberg vererft maat, een lang voorbeen, heeft een goed karakter en heeft geen vosfactor, waardoor je meer kans op een valk hebt.