[H][KWPN] Palomino sport hengsten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tessake

[H][KWPN] Palomino sport hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 21:46

Ik heb zelf een vosse merrie, en wil proberen er een palomino eruit tefokken, het moet wel een sportpaard type zijn en liefst een springpaard.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 23:58

Tessake schreef:
Ik heb zelf een vosse merrie, en wil proberen er een palomino eruit tefokken, het moet wel een sportpaard type zijn en liefst een springpaard.

poeh als rijpaard valt dat niet mee !! rijpony's zijn er wel genoeg in die kleur

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 00:29

Anoniem

Re: [H][KWPN] Palomino sport hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 00:46

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:53

Om 100% zeker te zijn van een palomino gekleurd veulen dan moet je een cremello gekleurd hengst nemen. Neem je een palomino gekleurd hengst dan hebt je maar 50% kans op een palomino gekleurd veulen (rest = vos).

Wat je wel voor moet oppassen is dat je een hengst kiest die geen steile benen heeft aangezien je merrie, gezien van de foto's in je profile, ook lijkt vrij steil te zijn in haar achterbenen. Ook zit er vrij veel engels volbloed in uw merrie ... wil je dit behouden of wat 'verzachten'.

Dan nog de vraag hoe veel wil je betalen voor het sperma? (houd rekening mee dat een WB ggk hengst +/- tussen 600-1200 euro kost)
Diepvries, vers of natuurlijk sprong?
Wil je vol warmbloed papieren behouden?
Of kan je leven met niet ggk hengsten (B-Register dus bij het KWPN) op het papier?
Wil je WB of Sport Register of Kleuren Stamboek/Register hengsten?
Welke bloedlijnen wil je wel of absoluut niet hebben?

Ik heb een lijst van 58 cremello hengsten waarvan ongeveer een 25-tal kunnen voldoen aan WB eisen, gekeurd of niet ggk.

Als je een springpaard wilt fokken uit je KWPN merrie zou ik niet een halfbloed arabier nemen.