[H][KWPN] Hengstenkeuze voor ConcordexBurggraafxPericles xx

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bokjes

[H][KWPN] Hengstenkeuze voor ConcordexBurggraafxPericles xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 15:47

En jawel hoor dit jaar gaan we het weer proberen met onze Concorde merrie. Nu wilde ik graag weten wat jullie hengstenkeuze zou zijn!

Naam: Jip
Afstamming: Concorde x Burggraaf x Pericles
Stokmaat: 1.69

Ze heeft zelf Z gesprongen

Haar halfbroers en zussen doen het uitstekend in de sport en Pino (Heartbreaker x Burggraaf) is zelfs goedgekeurd bij het AES en loopt succesvol op Internationaal niveau.
Voor haar volledige afstamming kijk ook eens op:
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=118888

Ze heeft in 2005 een merrie veulen van cavalier gekregen en in 2007 een hengstveulen van Vainqueur afgelopen jaar heeft ze verworpen van Verdi. Nakomelingen zijn alle twee grof in het been werk dus we zouden iets willen verfijnen, maat geeft deze merrie voldoende door de merrie is nu 1.70 en de hengst ook al zo'n 1.67

Merrie heeft een zeer lief maar toch ook wel arrogant karakter en is onder het zadel nogal heet!
Van belang is:
- lengte voorbeen: bij de merrie aan de korte kant
- rustige en koele hengst
- korte draf mag iets verbeterd worden

Jip op stand (paar jaar terug)
Afbeelding

Springen
Afbeelding

We willen absoluut wederom geen modetrend hengst uitkiezen! Brand maar los, ben benieuwd naar jullie reacties. We hebben inmiddels al wel een voorkeur maar die houd ik nog even voor mezelf.

VieJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 08:41

Wat vind je van Cartano (staat bij van Uytert)? Heeft mooi Duits bloed en is zeker geen modetrend! Hij is alleen wel een schimmel en ik weet niet of dit bezwaarlijk voor je is. Ik heb hem vorig jaar op de hengstenshow gezien en ik was erg onder de indruk van hem. Springt met heel veel gemak en souplesse en had ook nog eens goede gangen.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 14:24

Wat denk je van Ukato?
Fijne hengst, geeft veel beweging, wat ik heb gezien ten opzichte van de merries.
Heeft ook een fijne techniek zoals ik heb gezien.

bokjes

Re: [H][KWPN] Hengstenkeuze voor ConcordexBurggraafxPericles xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 16:24

@Viejo: Ik denk dat we met cartano niet echt ene sjieker type fokken maar weer iets met grof been werk.

Kwa bloedlijn zou ik wel een beetje meer richting de duitse kant op willen. We kunnen natuurlijk altijd nog voor lekker standaard heartbreaker kiezen! Hebben we ze tenminste bijna allemaal van nijhof op een rijtje!

@Henkjan: Ukato ga ik nog eens even nakijken heb er geloof ik ook 1 op de HK gezien waar ik niet helemaal kapot van was

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 08:38

je zou ook eens kunnen denken aan bv. Calvino Z
supermooie springgefokte hengst. kan goed lopen, mooi bloed en veel vermogen.
volgens mij staat hij dit jaar in brabant bij stal verhoeven. misschien dat je eens op hun site kan kijken

sportfokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 15:03

Salima ia toch ook uit dit lijntje? Kun je Quattro niet proberen? Salima heeft wel veel bloeduitdrukking. Indoctro geeft ook wel bloed, al strooit hij behoorlijk.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 16:11

Ik zou deze merrie wel durven dekken met Heartbreaker. Niet omdat je dan wederom een Nijhof-hengst gebruikt, wel vanwege de goede resultaten van Heartbreaker op de directe moederlijn.

En anders zou ik zijn zoon Padinus ook nog wel een leuk idee vinden. Moet je merrie natuurlijk wel makkelijk drachtig worden, want je zit aan diepvries vast.

De suggestie van sportfokker vind ik om dezelfde reden als Heartbreaker ook wel een goede.

En mochten jullie liever opnieuw zaken doen met Tewis dan wil ik nog even een lans breken voor Up to date. Daar vind ik de veulens enorm van aanspreken en up to date zelf is ook een fijn dier om aan het werk te zien.

bokjes

Re: [H][KWPN] Hengstenkeuze voor ConcordexBurggraafxPericles xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 17:23

Helaas pakt de merrie niet goed op met diepvries sperma anders hadden we vorig jaar al met padinus gedekt.

Heartbreaker staat nog steeds in ons lijstje

We zoeken inmiddels wel een hengst die wat beter is in het voorbeen, de merrie was zelf altijd super maar geeft dit niet echt door.