Meer foto's volgen zo snel mogelijk, wrs morgen.
Aandachtspunten:
- Oldenburg goedgekeurd (merrie is Old ingeschreven), mag ook een KWPN hengst zijn maar moet Old goedgekeurd zijn
- Hengst moet vergrotend zijn (merrie is 1m66 maar het veulen moet groter)
- Veulen zou iets langbeniger mogen/moeten zijn
- Achterhand van de merrie is top, maar we willen wel het sterke achterbeen niet verzwakken, versterken hoeft echter niet
- Kleur speelt geen rol, helemaal niet
- Inteelt proberen we te vermijden, maar is geen ramp (in 4de generatie bv)
- Hengst mag niet te fijn zijn van beenwerk en fundament omdat de merrie zelf fijne benen heeft (wel volledig in orde) en we geen luciferpootjes willen fokken
- Als bijkomstigheid mss iets meer ruimte in het voorbeen
- Karakter is geen speciaal aandachtspunt, ze heeft het coole van Rubinstein en het heftige van Amor gecombineerd, dus dat zit goed
- Prijs max € 1500
Merrie heeft al 2 veulens gehad van Don Schufro, 1 Daddy Cool (+ een 2de op komst), een Johnson (zie profiel en foto hierboven) en een Don Gregory. De Daddy Cool was de beste tot nu toe, al moet de Johnson niet hard onderdoen.
We overwogen Johnson terug maar ik ben niet snel tevreden en probeer altijd een nog betere match te vinden, dat is juist het leuke aan fokken.
We wilden laten dekken van Jazz maar toen besloot men opeens om die maar ff € 2100 te laten kosten en dat doen we dus niet (ik als student kn dat niet echt betalen :p).
Volgende op de lijst zijn Stedinger of z'n zoon Statesman. Ook Don Romantic en Fürst Romancier heb ik al overwogen maar wrs worden die 2 het niet. Hotline is ook een optie, net als nog zoveel anderen. Iemand nog ideetjes of suggesties of raad?