[H][KWPN] Welke hengst voor merrie Ramiville x Grannus??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Charlottje

[H][KWPN] Welke hengst voor merrie Ramiville x Grannus??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 18:25

Ik wil het nu echt een keer aan de eigenaar gaan vragen (om Dioos te laten dekken)

Maar welke hengst kan ik er het best op zetten? Er zijn zoveel mooie en goede ...

Het gaat om Ograndiosa, een kleine merrie van 1.61m

Haar afstamming = Ramville x Grannus x Polydor

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=105149

Op zich valt er aan Dioos qua gangen niet veel op te merken, maar haar bouw een beetje. Ze is echt springgefokt (vooruit) en mag wat opgerichter. Wat minder is qua bouw is de voorkant. Ze heeft een hele korte nek en wat korte voorbenen. Oja, en de grootte, het mag wat groter aangezien ik niet de kleinste ben :P :D

Haar karakter is opzich heel lief maar met rijden is ze heel erg pittig (ze is heel bang want ze is mishandelt in de bak, daarbuiten is ze super braaf! Dus er hoeft geen hittepit op :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik had al een keer eerder een topic geopend en daarin waren de volgende hengsten naar boven gekomen: Ampere, Rock Forever en Armitage.

Zelf ben ik helemaal gek op Spielberg!! Het dekgeld mag tot ongeveer €800,-

Ik ben benieuwd wat jullie verzinnen :D

MyGuy94

Re: [H][KWPN] Welke hengst voor merrie Ramiville x Grannus??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 18:43

Voor het dekgeld rond die prijs kom je waarschijnlijk bij een jonge hengst uit, ik zal eens even gaan zoeken.

MyGuy94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 18:46

Moet het veulen meer dressuurgefokt zijn of meer springen? Ben je op zoek naar een hengst van een bepaald stamboek?

Heb je misschien nog een goede standfoto (van de zijkant)?

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 16:00

Het doel ermee zal zijn voornamelijk dressuur rijden. Dus of een dressuurhengt of een springer met goede gangen :D

Ik zal even zoeken of ik een goede standfoto heb (anders zal ik er 1 maken)

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:04

Zonde om daar een dressuurhengst op te zetten! Grannus en Polydor... verpest dat nou niet met een dressuurhengst.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:08

Ramville kende ik niet, blijkt uit de Landra-stam te komen Interessant, wij fokken met die stam. Elandra komt uit de zus van onze Silandra (v. Silandra).

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 16:11

capraibex70 schreef:
Zonde om daar een dressuurhengst op te zetten! Grannus en Polydor... verpest dat nou niet met een dressuurhengst.

Aan de ene kant heb ik dat zelf ook ...

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:19

Precies! Niet doen dus! En je zegt zelf al dat ze gebouwd is als een springpeerd (neerwaarts, korte voorbenen), lekker zo laten en een goede beweging doorgevende springhengst er bij zoeken.

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 16:21

capraibex70 schreef:
Precies! Niet doen dus! En je zegt zelf al dat ze gebouwd is als een springpeerd (neerwaarts, korte voorbenen), lekker zo laten en een goede beweging doorgevende springhengst er bij zoeken.

Maar ik wil er dressuur mee rijden :D

Weet jij een leuke/goede hengst dan :D?

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:33

Dat kan toch ook met een springgefokt paard... Voltaire en zijn zonen geven goede bewegers. Contender bloed, ook super bewegers (denk nu even aan de superbeweger Wender, helaas niet meer voor de dekdienst beschikbaar).

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 17:00

Het moet allemaal wel een beetje betaalbaar blijven :)

Ik kwam uit op de hengst Zelote VDL. Gaaf paard!

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:02

Tja, ik kan niet in iemands portemonnaie kijken...

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 17:04

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 21:46

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 11:23

Voltaire heeft meer dan genoeg zonen in de fokkerij, en die zijn prima betaalbaar. Ook is er voloende Contender-bloed beschikbaar voor redelijk geld. Neem een hengst die beter gehoekt is in het achterbeen dan jouw merrie, van wat ik zo op de foto kan zien, kan dat verbeterd worden.
En deze tip is al vaker hier gegeven op bokt: koop gewoon een peerd dat aan je eisen voldoet, dat is met de huidige prijzen zeer goed te doen en voorts loop je veel minder risico (immers fokken blijkt grotendeels fokken...) op het fokken van lelijk peerd dat niet aan je eisen voldoet....

Jannemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:46

Mijn pony heeft een afstammeling: Voltaire x Grannus x Polydox.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 14:44

hoogendroog schreef:
Voltaire heeft meer dan genoeg zonen in de fokkerij, en die zijn prima betaalbaar. Ook is er voloende Contender-bloed beschikbaar voor redelijk geld. Neem een hengst die beter gehoekt is in het achterbeen dan jouw merrie, van wat ik zo op de foto kan zien, kan dat verbeterd worden.
En deze tip is al vaker hier gegeven op bokt: koop gewoon een peerd dat aan je eisen voldoet, dat is met de huidige prijzen zeer goed te doen en voorts loop je veel minder risico (immers fokken blijkt grotendeels fokken...) op het fokken van lelijk peerd dat niet aan je eisen voldoet....

Hier ga ik in mee. Heb zelf een Animo x Grannus en rij eigenlijk alleen maar dressuur, maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om hier dressuurbloed op te zetten. Heb nu zelf een veulen gefokt en ik kan je vertellen, met wat ie tot nu toe aan dierenarts kosten heeft gekost had ik beter een knappe driejarige kunnen kopen :')
Zelf ben ik uitgegaan van een hengst die mijn merrie verbetert op de gewenste punten voor een springpaard met in mijn achterhoofd het idee dat een fijn springpaard ook goed kan bewegen. Als ik echt de dressuurkant op wil moet ik heel ander bloed hebben, lees: kopen. Ik vind dat je merrie een mooie bloedlijn heeft, echt doodzonde om daar bv Spielberg op te zetten!

poepkop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 16:33

Level Z een jonge hengst met veel toekomst!
Het dekgeld is geloof ik 900 euro...
En dan heb je nog mijn favoriet, Chippendale Z!
Echt een kanjer! :D