NatasjavE schreef:Je hebt zowiezo 50% kans op schimmel..en wie weet wel 100%, jouw merrie zou homozygoot voor schimmel kunnen zijn daar Junior en Orthos schimmel zijn. Weet je de kleur van de moeder van je paard? En dan zou het ook nog eens een vos kunnen worden want Junior is als vos geboren.
De kleur zou ik als selectiecriterium niet mee nemen..niet alleen om het bovenstaande maar altijd.
Kan je nog wat meer plussen en minnen noemen want zoals hier beschreven passen er heel wat hengsten op.
Hoe is haar achterbeen. Snel en dragend of slap en nakomend bijvoorbeeld.
Zo van de foto vindt ik het een aansprekende merrie. Is ze al bij de stamboekopname geweest?
Ze heeft een mooie vrije bloedlijn. Ik zou niet proberen om het bloed van de grote 3 te vermijden. Als je dan een merrie fokt heb je daarna nog wat over om mee verder te fokken.
Oscar
Montecristo (fokt vergrotend, meer lengte en een superstap, en als toetje veel takt in de beweging)
Winningmood (een vos maar o o o wat is ie mooi)
Hoi,
Haar moeder was volgens mij ook schimmel, verder staat ze ingeschreven bij het kwpn.
Haar achterbeen tja is echt super, snel en dragend. Tilt ze goed op, is ruim in haar gangen. 1 minpuntje strijkt heel erg en slaat achter tegen kroonrand aan. Kwa beenwerk is ze eigenlijk goed zal ik niet veel aan hoeven te veranderen.
Kwa karakter, daar wil ik wel mee oppassen dat het veulen niet te heet gaat worden of nog meer gaat kijken dan mijn merrie al doet. Tis een erg nerveus paard dus dat wil ik niet verergeren bij haar veulen.
Groetjes Bianca