[H][KWPN] Goodtimes x Le Mexico, gez.dress.hengst met vold b

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Re: [H][KWPN] Goodtimes x Le Mexico, gez.dress.hengst met vold b

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 15:16

donia schreef:
Hoe werkt dat ''omscholen tot dressuurpaardvererver'' ? Wie heeft ze dan genetisch gemanupuleerd ?

De fokkers, want dat is wat fokken is.
Niet cijfertjes optellen, maar hengsten gebruiken die een bepaald talent hebben dat aansluit of verbetert op de merrie.

donia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 19:10

Jammer dat je jezelf zo tekort doet. Misschien toch handig om eens een boekje te kopen over erfelijkheidsleer. En met die cijfertjes weet je waar je het over hebt. Meten is weten !

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 16:22

Hey Sylvia !
Kom nu pas je topic tegen en doorgelezen .. Bloos ik dacht het al wel maar nu weet ik het zeker ;we zitten beide op dezelfde golflengte!

Over het wel of niet bij een dressuurhengst dekken;volgens mij geeft dit stammetje nog steeds erg veelzijdige paarden !
Mijn Jetset was ik Z+ mee (en als ik niet met 7 jaar noodgedwongen was geweest te stoppen ,was ze nog aanzienlijk verder gekomen.) ze is overigens ster geworden door haar springaanleg !

Mijn Goodtimes had met de IBOP (zoals je weet) 80 ,90 ,80 en 80 pt ,springen doet ze maar matig... niets is zoals het lijkt!
Heb je al een keuze kunnen maken ? Pling Ik ben erg benieud naar je uiteindelijke keuze !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 16:30

haan schreef:
Je maakt geen denkfout, maar zowel Flemmingh als Ferro hebben hun 'test' als springpaard goed gedaan en zijn beide 'omgeschoold' tot dressuurpaard/dressuurpaardverervers.
Ferro zou ik niet aanraden, die geeft nog wel eens een 'karakter'paardje, ik blijf persoonlijk nog steeds bij Flemmingh voor deze merrie Knipoog

Nee ze hebben hun test als rijpaard gedaan.

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 18:25

@Amaze; ik ben er dus nog steeds niet uit. Net als jij!?!

Ga ik volgens de boekjes -index te werk dan kom ik bij San Remo uit....maar hier vind ik nix an...sorry voor alle liefhebbers maar het is niet mijn "smaak" En misschien maak ik hier een denk fout, so be it, en kom ik er misschien in 2010 op terug. Bloos

bambam99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 01:35

lucas03 schreef:

Ga ik volgens de boekjes -index te werk dan kom ik bij San Remo uit....maar hier vind ik nix an...sorry voor alle liefhebbers maar het is niet mijn "smaak" En misschien maak ik hier een denk fout, so be it, en kom ik er misschien in 2010 op terug. Bloos

San Remo vinnik ook niks an... ben je al wat verder? Ik pieker me ook suf dit jaar!! Wie weet zet ik binnenkort es wat merries in de etalage hier! Cool

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 11:30

Kijk eens naar de hengst Laudabilis v. Lauris Crusador XX
hij staat bij: http://www.hengste-beckmann.de/

Deze hengst heeft zich bewezen in de fokkerij, Pling
ik heb er vele mooie nakomelingen van gezien die goed kunnen bewegen.
Ik denk dat hij maat, front, lengte in het lichaam en body aan jouw merrie kan toevoegen.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:04

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 22:31

bambam99 schreef:
lucas03 schreef:

San Remo vinnik ook niks an... ben je al wat verder? Ik pieker me ook suf dit jaar!! Wie weet zet ik binnenkort es wat merries in de etalage hier! Cool

Nee nog steeds niet veel verder. Ben nu aan het kijken wat Voice me kan brengen, heb de hengst gezien met Horse Event en zie leuke veulens voorbij komen maar zoek nog steeds naar beeldmateriaal van afstammelingen.

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 22:41

Raggel schreef:

Ik denk dat hij maat, front, lengte in het lichaam en body aan jouw merrie kan toevoegen.

Ik heb me nooit verdiept in dit bloed maar ik wil liever niet zo dicht bij het volbloed wil zitten.

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 22:43

tjady schreef:
Ik heb zelf een bijna 3 jarige van de hengst Stedinger. Ben erg te spreken over het resultaat. Merrie heeft formaat, langer voorbeen dan haar moeder, veel meer front en krachtige bewegingen.
http://www.sosath.com/cms/index.php?cli ... 0&idart=54

Ik ben bang dat Sandro Hit bloed mij geen lengte gaat geven.

Raggel

Re: [H][KWPN] Goodtimes x Le Mexico, gez.dress.hengst met vo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:43

lucas03 schreef:
Raggel schreef:

Ik heb me nooit verdiept in dit bloed maar ik wil liever niet zo dicht bij het volbloed wil zitten.

Dan begrijp ik je toppic titel niet zo goed. Je vraagt toch om een hengt met voldoende bloed?

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 22:57

ah daar was ik al bang voor. Haha!

Misschien had ik de tekst moeten aanpassen...bloed vertonende. Je hoeft niet dicht bij het volbloed te zitten om toch bloed vertonende nakomelingen te krijgen. Dus waarschijnlijk een beetje onduidelijkheid van mijn kant.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 23:21

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 01:59

Begrijp eigenlijk niet goed wat je bedoelt met 'te grof'?

Je merrie is klein, wel fors, maar kan volgens mij wel wat gebruiken... vooral maat dan.
Als je met een jonge hengst wil dekken vanuit het KWPN, dan lijkt me 'grof' geen aandachtspunt. Ik denk dat vele jonge hengsten in het KWPN zeker en vast niet 'grof' zullen fokken. Er is bloed genoeg aanwezig dat dat zal voorkomen.
De vraag is, hoe ga je deze merrie uitvergroten...? Dat groffe zou ik echt niet zo mee inzitten. Knipoog

Dayano vind ik in deze zin een optie. Ike heb de hengst onlangs nog gezien, ook nakomelingen volg ik. Zou ik toch eens uitspitten.

Daarnaast Amazing Star. Is idd heel jong, niets van geweten, maar de moederlijn belooft wel wat?

Kijk even hier:

http://www.solcon.nl/mvdheijdenpon/

Veel succes! Knipoog

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 02:02

lucas03 schreef:
Maestro ben ik ook idd bang voor het massale.

Van het weekend heb ik naar de veulenveiling van NRW zitten kijken voor duitse hengsten. En 1 ding moet ik bekennen, de F lijn kan me niet bekoren. Sorry als ik iemand voor de schenen schop.
Brentano lijn, BamBam die moet ik nog uitgaan zoeken. Ik ben helemaal niet zo thuis in die duitse lijnen.

Lauries Crusader (en zonen), ik moet er nog meer zien bewegen, ik ben nog niet overtuigd.

Ik heb gekeken naar Sandro hitten (en zonen) Samba Hit vond ik wel aardig, maar ik heb al diverse hakkentrekkers daarvan gezien, daar hou ik dus ook niet van.

Volgens mij ben ik een lastige fokker, ik weet wat ik wil, maar ik kan het niet vinden Boos!

Ik heb al aardig wat uurtjes besteed aan het bekijken van filmmateriaal betreffende de nakomelingen van Lauries Crusador, ik kan er niet blij van worden, er zitten aardige duikboten tussen en het achterbeengebruik kan mij niet bekoren....ja ik schop tegen wat pijnlijke schenen maar ja ieder toch zijn mening!

Sandro Hit geeft regelmatig een lastpak en ook de maat moet je wel wat mee oppassen.

Wij zitten met een soortgelijk vraagstuk wat betreft onze Darlington-merrie, wij zijn ook op zoek naar een hengst die bloed geeft maar zeker geen nakomeling rechtstreeks van een volbloed...ook liever zelfs niet in de 2e lijn.

Misschien Damsey een optie, daar heb ik wat materiaal van gezien en dat zag er best goed uit.

Ik denk nog even door

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 02:12

Ik begrijp echt die story van dat bloed niet?

Als ik die bloedlijnen bekijk van de hengsten die dit jaar naar Den Bosch gaan, dan denk ik bij mezelf: "Bloed genoeg!"
Zo zie ik het bij de jonge hengsten die nu beschikbaar zijn ook.

Voor mezelf draai ik het meestal om. Een jonge hengst met iets klassieker bloed zou welkom zijn. Knipoog

bambam99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 02:26

Jan_VT schreef:
Voor mezelf draai ik het meestal om. Een jonge hengst met iets klassieker bloed zou welkom zijn. Knipoog

KlaSsieker bloed zoals....? Rousseau x Flemmingh vind ik al best klassiek of moet het voor jou nog 'ouder'..?

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 02:30

bambam99 schreef:
Jan_VT schreef:

KlaSsieker bloed zoals....? Rousseau x Flemmingh vind ik al best klassiek of moet het voor jou nog 'ouder'..?

Nog ouder....dat komt niet binnen bij het KWPN, zoja dan heb ik nog wel een nepanda in de aanbieding voor de HK-commissie Haha! zie profiel...ja het is ook nog zo`n witte!!!!

bambam99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 02:36

Een nepanda.... juist ja, ahum... Verward Verward

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 02:40

bambam99 schreef:
Een nepanda.... juist ja, ahum... Verward Verward

Ter verduidelijking, nep-andalusier afgekort naar nepanda Haha!

Zie mijn profiel, die witte en nog volledig hengst!!!

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 02:44

bambam99 schreef:
Jan_VT schreef:

Het is maar wat je oud noemt natuurlijk!

Maar laat ik het even anders stellen:

Stel je gaat naar een volbloed. Wordt toch aangeraden of niet?

Hoe ga je dan verder?

Persoonlijk vind ik Rousseau en Flemmingh heus geen oud bloed hoor. In mijn standpunt lijken me dat nog steeds moderne verervers.
Als ik zo de aanbiedingen bekijk voor de hengstenkeuring dit jaar, concludeer ik dat bepaalde fokkers net hetzelfde denken.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 09:15

Jan_VT schreef:
Ik begrijp echt die story van dat bloed niet?

Als ik die bloedlijnen bekijk van de hengsten die dit jaar naar Den Bosch gaan, dan denk ik bij mezelf: "Bloed genoeg!"
Zo zie ik het bij de jonge hengsten die nu beschikbaar zijn ook.

Nou..dat kan... Alexandro P( Koss x Sateliet) of Parcival(Koss x Unitas). Prachtige dressuurmodellen en Parcival heeft zich als dressuurpaard absoluut bewezen.

Maar dat was niet wat je bedoelt he Haha!

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 21:58

Jan_VT schreef:
Begrijp eigenlijk niet goed wat je bedoelt met 'te grof'?

Je merrie is klein, wel fors, maar kan volgens mij wel wat gebruiken... vooral maat dan.
Als je met een jonge hengst wil dekken vanuit het KWPN, dan lijkt me 'grof' geen aandachtspunt. Ik denk dat vele jonge hengsten in het KWPN zeker en vast niet 'grof' zullen fokken. Er is bloed genoeg aanwezig dat dat zal voorkomen.
De vraag is, hoe ga je deze merrie uitvergroten...? Dat groffe zou ik echt niet zo mee inzitten. ;)

Dayano vind ik in deze zin een optie. Ike heb de hengst onlangs nog gezien, ook nakomelingen volg ik. Zou ik toch eens uitspitten.

Veel succes! ;)

Nou ik probeer het duidelijker te maken; de 2 vaillanten zijn net als moeders correct gebouwd, fors, maar missen het gouden draadje wat ik graag zie. Dus ik hoef niet perse 'bloed' maar wel bloeduitdrukking. Ik zeg niet dat de KWPN hengsten dat niet kunnen geven. Anderzijds is gewoon dat de maat een groot aandachtspunt is, ze is gewoon te klein.

Naar aanleiding met een onderonsje met Amaze, ben ik nu idd ook naar Dayano aan het kijken en probeer nog wat nakomelingen te spotten om te kijken hoe hij vererft. De stam waar hij uit komt is een hele grote Holsteiner springstam en dat wekt mijn interesse toch zeer zeker. Dus als je meer (verervings)info hebt over hem...laat maar komen. De DVD van Nijhof heb ik gezien, helaas alleen los in de kooi op de HK.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 22:25

De DVD heb ik vanmiddag ook nog bekeken ! :D
Ga morgen Nijhof bellen opwat voor merries hij het beste past...

Er werd ook ergens gezegd dat hij misschien ongelijke voorvoeten heeft ,wie weet hier meer van ?