Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
amaze schreef:LJB schreef:Een beter plan
Dat verwacht ik zelf eigenlijk ook .... maar waarom verwacht jij het dan ?
Iorrr schreef:Het paard moet toch ook kunnen springen staat in de beginpost...
LJB schreef:Ik denk dat Scandic in combinatie met jouw merrie een te zwaar veulen oplevert. Daarnaast denk ik ook dat het veulen ras en uitstraling zal gaan missen.
Citaat:Don Jovi zal denk ik meer ras en uitstraling gaan geven, alleen heb ik het vermoeden dat de halsrichting horizontaal zal worden met een wat zware hoofdhalsverbinding.
Citaat:Om op de site van van Olst te blijven: Wat vind je van zijn vader Don Ruto?
Ik denk dat deze hengst nog wat beter past qua type. Hij lijkt mij een mooier front te hebben als Don Jovi en ook wat meer
uitstraling
amaze schreef:Iorrr schreef:Het paard moet toch ook kunnen springen staat in de beginpost...
Sammie schreef:Tja ; als je een lang achterbeen wilt verhullen moet je wat he ?LJB heb je ook die heuvel gezien waar Don ruto op staat?
Don Ruto is volgens mij via van Olst niet meer verkrijgbaar dacht ik.
anna42 schreef:Amaze schreef:Anna; zou je adhv de afstamming van Don Jovi ,een verwachting kunnen uitspreken welke eigenschappen hij zou kunnen doorgeven ?
Ik vind hem toch wel interessant... :lol:
http://www.allbreedpedigree.com/don+jovi
Dan zou ik toch aanmerkelijk liever de voorkeur aan zijn vader geven.
Citaat:Volgens mij heb je het verkeerd onthouden Amaze.
Op fokt wordt ook Don Ruto boven Don Jovi aanbevolen
Sammie schreef:LJB heb je ook die heuvel gezien waar Don ruto op staat?
Don Ruto is volgens mij via van Olst niet meer verkrijgbaar dacht ik.
Sammie schreef:de foto van DJ is enkel scheef, maar DR staat écht op een verhoogd stuk grond. De foto is bij beiden gekanteld.
misterA schreef:Sammie schreef:de foto van DJ is enkel scheef, maar DR staat écht op een verhoogd stuk grond. De foto is bij beiden gekanteld.
Je bepaalt je hengstenkeuze toch niet op basis van een foto![]()
Dat is dan weer het voordeel van een hengstencompetitie, jongere hengsten zijn allemaal vier keer onder gelijkwaardige omstandigheden in levende lijve te beoordelen .
amaze schreef:...en Mister A ; heb je nog suggesties ?
misterA schreef:amaze schreef:...en Mister A ; heb je nog suggesties ?
Je geeft aan dat je merrie geen zwakke punten heeft en ook nergens echt in uitblinkt.
Als je wikt en weegt en geen enkel risico durft te nemen, dan zal de volgende generatie net zo zijn.
Dan zoek je een hengst zonder zwakke punten met als keerzijde dat hij ook geen sterke kanten
heeft. Een hengst met allemaal zessen en zevens dus.
Wil je echt een slag maken dan zal je gedurfder moeten kiezen.
Daarom heb ik als eerste post al Jazz aanbevolen.
Maar dat is dan weer een hengst, of je adoreert hem, of je moet hem niet.
Zelf vind ik het Tolando veulen er prima uitzien.
Dan kom ik bij Flemmingh terecht. Naast zijn zwakke punten heeft hij onmiskenbare kwaliteiten
endat is een zeer goed karakter, front en ontwikkeling , souplesse , stap en draf.
Flemmingh zelf is geen optie maar een van zijn zoons, bijv. Krack C, of een kleinzoon.
En dan ben ik waar ik wezen wil en dat is Krack C x Jazz.![]()
Zhivago is dus mijn keus, gedurfd, dat wel maar de eerste jaargang, en die is vaak wel
interessant.
Citaat:Johnson heb ik ook alleens overwogen maar het achterbeen gebruik van hem (en zijn nakomelingen)bevalt me niet zo bovendien wil ik ,als het even mogelijk is ,Flemmingh en Jazz bloed vermijden ,puur om het feit dat dit er al zoveel is .
amaze schreef:Ik sluit het niet uit hoor....![]()
Tijdens het verrichtings examen in Ermelo heb ik nog met Andre Venderbosch gesproken ;hij blaast meestal nogal hoog van de toren, maar hij zei dat ze Zhivago exclusief wilden houden ,en dat het dekgeld rond de 1250 euro zou zijn !