Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Lida3 schreef:Er is een gezegde "lelijk in de luier, mooi in de sluier" Underwater was in mijn ogen natuurlijk wel een mooi veulen, maar kreeg meer negatieve reacties dan positieve, gelukkig geloofde ik in hem.
En ben blij dat ik niet naar de mensen om mij heen heb geluisterd die nu wel zo sportief zijn om hun excuses voor hun foute oordeel aan te bieden.
En nu overwegen om Atlantic toch de vader van hun toekomstige veulens te laten worden.
Heeft Underwater toch een beetje pr voor zijn vader gemaakt, maar hij doet het gewoon ook lekker in de training en is een heerlijk, eerlijk en nuchter dier die zichzelf wel heel bijzonder vindt.
Adriana schreef:Ik geloof dat jij een uitzondering hebt Lidadie van jou is gewoon bloedmooi... daar komen die 2 Atlanctic's van ons niet eens bij in de buurt!!
Hebben we Silverstone al eens geopperd? Is ook fijn bloed. Ik ken een Silverstone veulen uit een Nimmerdor x Joost merrie. Valt me niks af hoe die nu er 5 maanden later uitziet...
Adriana schreef:Ik geloof dat jij een uitzondering hebt Lidadie van jou is gewoon bloedmooi... daar komen die 2 Atlanctic's van ons niet eens bij in de buurt!!
Hebben we Silverstone al eens geopperd? Is ook fijn bloed. Ik ken een Silverstone veulen uit een Nimmerdor x Joost merrie. Valt me niks af hoe die nu er 5 maanden later uitziet...
Quazzle schreef:eilander schreef:Roelove ,leuk dat je met Indoctro komt.
Daar is ze nl nu drachtig van!
Als het een hengstveulen wordt gaat ze misschien wel weer onder Indoctro.
Ik zou daar graag een merrie van willen uit Lavendel.
Indoctro geeft ook niet hele lange paarden maar deze merrie kan dat zeker wel hebben.
Ook maat is niet een probleem gezien haar vorige veulens.
Ik heb toch ook Chin chin heel erg hoog staan en Cornet Obelensky ook.
Deze laatste staat hoger in het bloed dan Chin chin ,dat zie ik zelf wel graag zonder op massa in te leveren.
Maar massa heeft de merrie ook ruimschoots.
Ik wil de hengstenkeuring nog even afwachten.
En er is niks zo veranderlijk als een mens dus een dag voor inseminatie kan ik nog rustig opeens van gedachten veranderen.
Met de Tygo gaat het goed.
Hij staat momenteel op Texel in de opfok.
Je ziet het verschil met andere veulens nog wel maar ik hoop dat dat met een jaar toch wel bijgetrokken is.
Ik ben er in elk geval wel heel erg weg van .Het is een luxe dier ,hoog op de benen met veel uitstraling.
De rest is afwachten.
ook een hengst die ik nog wel een keer ooit wil gebruiken.(alleen niet op Lavendel maar wel op het halfzusje vd Tygo een jonge Niveau van twee jaar)
Cornet weet ik niet zo, op zich is het een hengst met ewtra-kwaliteit en een (!) goed karakter! Toch zijn Clinton en Heartbreaker zeker niet van de gemakkelijkste en als dit terugkomt in je veulen, good luck dan! Maar kwaliteit in overschot!!! je moet er alleen mee knn rijden. Verder heb je dan nog Randel Z. Ik ken de hengstenhouder persoonlijk. deze hengst fokte middelmatige nakomelingen, maar ongewoon goede fokmerries! Vreemd genoeg is hij heel lief met amazones, maar heeft hij een hekel aan mannen op zijn rug. Ik interpreteer dat dus als een paard met 'karakter'.
Roelove schreef:Heb je al weer voor dit jaar gedacht wat je op deze merrie wilt?
Ik zou een bewezen hengst doen bij deze mooie 'echte fokmerrie'.
Wat denk je van Namelus R? Is een Concorde zoon met veel bloed uitstraling.
Daarbij vindt ik Indoctro nog steeds een passende combinatie maar dat weet je volgens mij al....
Roelove schreef:Clinton vind ik een goede keuze! Ik ben zeer benieuwd hoe je veulen van dit jaar eruit gaat zien. En dan maar hopen dat die van clinton snel wil pakken.