[H][KWPN] Welke hengst voor Goodwill x nimmerdor x Erdball x

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Quazzle

Re: [H][KWPN] Welke hengst voor Goodwill x nimmerdor x Erdball x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 18:31

ja idd, maar het is de basis van een evenwichtig paard! zowel in bouw als mentaal!

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 15:15

Ik zie nu pas het verhaal over Atlantic, ik ben de Lida nog wat van bokt die een hele mooie Atlantic heeft volgens Adriana, de mijne is niet bang voor water want die was meteen na zijn geboorte in de sloot gelopen. Ik ben ook een grote fan van deze hengst en heb hem tot zijn laatste wedstijd op de voet gevolgd. Moelijke mond valt reuze mee een ruiter die geen rustige hand heeft en het paard tussen de hindernissen stoort daar houden ze niet van. Wij hebben nu ook een kleindochter van Atlantic en die is 1 jaar.
Als ik wist hoe ik een foto moest plaatsen dan deed ik het voor jullie mogen jullie een oordeel over hem geven. Pling

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:12

Ik geloof dat jij een uitzondering hebt Lida Tong uitsteken die van jou is gewoon bloedmooi... daar komen die 2 Atlanctic's van ons niet eens bij in de buurt!!

Hebben we Silverstone al eens geopperd? Is ook fijn bloed. Ik ken een Silverstone veulen uit een Nimmerdor x Joost merrie. Valt me niks af hoe die nu er 5 maanden later uitziet...

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 08:08

Er is een gezegde "lelijk in de luier, mooi in de sluier" Underwater was in mijn ogen natuurlijk wel een mooi veulen, maar kreeg meer negatieve reacties dan positieve, gelukkig geloofde ik in hem.
En ben blij dat ik niet naar de mensen om mij heen heb geluisterd die nu wel zo sportief zijn om hun excuses voor hun foute oordeel aan te bieden.
En nu overwegen om Atlantic toch de vader van hun toekomstige veulens te laten worden.
Heeft Underwater toch een beetje pr voor zijn vader gemaakt, maar hij doet het gewoon ook lekker in de training en is een heerlijk, eerlijk en nuchter dier die zichzelf wel heel bijzonder vindt. Pling

LJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 09:20

Lida3 schreef:
Er is een gezegde "lelijk in de luier, mooi in de sluier" Underwater was in mijn ogen natuurlijk wel een mooi veulen, maar kreeg meer negatieve reacties dan positieve, gelukkig geloofde ik in hem.
En ben blij dat ik niet naar de mensen om mij heen heb geluisterd die nu wel zo sportief zijn om hun excuses voor hun foute oordeel aan te bieden.
En nu overwegen om Atlantic toch de vader van hun toekomstige veulens te laten worden.
Heeft Underwater toch een beetje pr voor zijn vader gemaakt, maar hij doet het gewoon ook lekker in de training en is een heerlijk, eerlijk en nuchter dier die zichzelf wel heel bijzonder vindt. Pling

Heb je foto's van hem als veulen en nu?

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 09:38

Adriana schreef:
Ik geloof dat jij een uitzondering hebt Lida Tong uitsteken die van jou is gewoon bloedmooi... daar komen die 2 Atlanctic's van ons niet eens bij in de buurt!!

Hebben we Silverstone al eens geopperd? Is ook fijn bloed. Ik ken een Silverstone veulen uit een Nimmerdor x Joost merrie. Valt me niks af hoe die nu er 5 maanden later uitziet...

Silverstone heeft zelf een beetje een lomp hoofd maar ik heb afgelopen zomer op de CK toch wel een paar hele mooien gezien!
Hij voert genoeg bloed al zou je dat zo niet zeggen.

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 10:13

Heb ze net naar eilander gestuurd, ik weet echt niet hoe ik ze moet plaatsen maar dan heeft zij in ieder geval een idee.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 14:11

Mooi paard Lida!
Bedankt voor je foto s.
Vind alleen dat hij een hele steile schouder heeft.

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 16:21

Denk dat het aan de foto ligt bij de stamboekopname had hij er een E voor dus geen opvallende afwijking.
Dit is zijn afst. Atlantic x Hattrick x Silvano zijn naam Under water, verdere gegevens op paardenfokken.

Succes met je beslissing. Pling

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 16:47

Het uiterlijk van alleen de hengst bepaald niet hoe het veulen eruit ziet Knipoog.
De moeder is toch wel van doorslaggevend belang en de moederlijn van de hengst. En dat is bij Silverstone niet gek... ik wacht nog op de foto's van jong kwpn van ons Holsteiner uitje. Daarbij hebben we als mijn geheugen het goed heeft de moeder en oma van Silverstone gezien! Die moeten ergens op de foto staan...

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 18:37

Volgens mij ook niets fout mee, kennis heeft er een uit een voltaire x zeus merrie

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 09:51

Ja bedankt ,lida!
Moeilijk hoor.
Ik denk dat de keuze gaat tussen
1 Cornet Obolensky
2 Chin chin
3 Nog maar een keer Indoctro
4 Marlon

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:51

chin chin

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-07 14:11

Ik denk dat ik pas zelf weet wat ik wil als er geiinsemineerd gaat worden.
Ha ha ,niks zo veranderlijk als een mens.
Maar zo het nu staat heb ik wel zin in Cornet Obolensky!!

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 15:41

Adriana schreef:

Heb een silverstone, kan abnormaal goed springen en netjes bewegen. Vooral goed openklappen met haar achterhand, vanvoor soms wat lang, maar dat komt waarschijnlijk door haar leeftijd.
Ze Is ontzettend werklusting, braaf, eerlijk... indd wel zeker genoeg bloed! (ligt ook wel wat bij moederszijde denk ik) M
aar 't is een kleintje gebleven. Mama was 1.65 en dan met silverstone , zij is +- 1.62! Heeft ook wel vrij groot hoofd, maar is in proportie met haar nek en lichaam...
Maar ben wel ontzettend weg van haar! Ze heeft nooit geweigerd, is altijd in de stemming om te rijden, ook met haar naar bos of verkeer is nooit een probleem geweest, ze springt af en toe wel uit de wei :p dan zie je haar met haar oortjes naar voren op de hekken van 1.50 galopperen, roep je paniekerig: HOO HOO , niet doen! 2 sec later staat mevrouw rustig te grazen naast de wei!
Maar als je haar samen zet met andere paarden doet ze dit niet, tis gwn een groepsbeest denk ik!
Ken buite haar ook nog super silverstone, ook zééér fijn en werklustig karakter en goed springen!!

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 09:28

Ik heb momenteel een twenter lopen uit de No Limit die als enter steeds de bak uitsprong over een hek van 165cm.
Ik had er al gauw de balen van want ze sprong niet altijd hoog genoeg en kwam dan dwars door de bovenste balk heen.
Ze heeft zich kennelijk een keer goed zeer gedaan want het is over.
Gelukkig is ze heel gebleven want ik moet er niet aan denken dat ze eraan gespiest zou zijn.

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 23:31

Quazzle schreef:
eilander schreef:
Roelove ,leuk dat je met Indoctro komt.
Daar is ze nl nu drachtig van!
Als het een hengstveulen wordt gaat ze misschien wel weer onder Indoctro.
Ik zou daar graag een merrie van willen uit Lavendel.
Indoctro geeft ook niet hele lange paarden maar deze merrie kan dat zeker wel hebben.
Ook maat is niet een probleem gezien haar vorige veulens.

Ik heb toch ook Chin chin heel erg hoog staan en Cornet Obelensky ook.
Deze laatste staat hoger in het bloed dan Chin chin ,dat zie ik zelf wel graag zonder op massa in te leveren.
Maar massa heeft de merrie ook ruimschoots.
Ik wil de hengstenkeuring nog even afwachten.
En er is niks zo veranderlijk als een mens dus een dag voor inseminatie kan ik nog rustig opeens van gedachten veranderen.

Met de Tygo gaat het goed.
Hij staat momenteel op Texel in de opfok.
Je ziet het verschil met andere veulens nog wel maar ik hoop dat dat met een jaar toch wel bijgetrokken is.
Ik ben er in elk geval wel heel erg weg van .Het is een luxe dier ,hoog op de benen met veel uitstraling.
De rest is afwachten.
ook een hengst die ik nog wel een keer ooit wil gebruiken.(alleen niet op Lavendel maar wel op het halfzusje vd Tygo een jonge Niveau van twee jaar)

Cornet weet ik niet zo, op zich is het een hengst met ewtra-kwaliteit en een (!) goed karakter! Toch zijn Clinton en Heartbreaker zeker niet van de gemakkelijkste en als dit terugkomt in je veulen, good luck dan! Maar kwaliteit in overschot!!! je moet er alleen mee knn rijden. Verder heb je dan nog Randel Z. Ik ken de hengstenhouder persoonlijk. deze hengst fokte middelmatige nakomelingen, maar ongewoon goede fokmerries! Vreemd genoeg is hij heel lief met amazones, maar heeft hij een hekel aan mannen op zijn rug. Ik interpreteer dat dus als een paard met 'karakter'.

Hey, heb ook een merrie vna Randel Z met blijkbaar het identieke karakter van haar Vader :p. Weet jij trouwens waar Randel Z nu staat? ik dacht Frankrijk?? xx

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 01:40

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 12:35

Uhhh ;topic is van vorig jaar.... Koe

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 16:41

Maar goeie ideeen zijn altijd welkom!!!!! Haha!

Roelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 11:14

Heb je al weer voor dit jaar gedacht wat je op deze merrie wilt?
Ik zou een bewezen hengst doen bij deze mooie 'echte fokmerrie'.

Wat denk je van Namelus R? Is een Concorde zoon met veel bloed uitstraling.
Daarbij vindt ik Indoctro nog steeds een passende combinatie maar dat weet je volgens mij al....

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 15:55

Roelove schreef:
Heb je al weer voor dit jaar gedacht wat je op deze merrie wilt?
Ik zou een bewezen hengst doen bij deze mooie 'echte fokmerrie'.

Wat denk je van Namelus R? Is een Concorde zoon met veel bloed uitstraling.
Daarbij vindt ik Indoctro nog steeds een passende combinatie maar dat weet je volgens mij al....

Hoi Roelove ,
Ik heb voor dit jaar Clinton bedacht.
Ik zou liever zijn zoon Cornet obolensky gebruiken maar dat gaat met zo'n oude merrie vanaf het eiland erg moeilijk worden.
Bovendien moet moeder en een 3 weken oud veulen dan op transport met alle risico's vandien.
Concorde bloed heeft nogal eens een kort voorbeen en dat wil ik vermijden.
Indoctro heb ik natuurlijk al een merrie van.
Deze heeft een behoorlijke franse stand.Dat heeft moeders ook en Indoctro vererft dat ook nogal eens.
Een beetje is niet erg maar dit is te veel.
Voor mij reden genoeg om Indoctro niet meer op deze merrie te gebruiken.
Jammer ,want exterieurmatig vind ik de combi prima!!

Roelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 16:14

Clinton vind ik een goede keuze! Ik ben zeer benieuwd hoe je veulen van dit jaar eruit gaat zien. En dan maar hopen dat die van clinton snel wil pakken.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 16:22

Roelove schreef:
Clinton vind ik een goede keuze! Ik ben zeer benieuwd hoe je veulen van dit jaar eruit gaat zien. En dan maar hopen dat die van clinton snel wil pakken.

Ja ,elk jaar vweer spannend!!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:28

CLinton is super!