[EH] KWPN merrie, Wie durft?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [EH] KWPN merrie, Wie durft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 15:20

Dank je Eliene.
Ik ben toch zo benieuwd of haar eitjes nog goed zijn.

Ik heb net begrepen dat Arbaldo II zijn moeder ook zwart is en de moeder daarvan is ook zwart.
Dus Orbaldo geeft zeker zwarte veulens maar via Onno S zit er ook de sabino factor in.

naresha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 19:28

Eliene schreef:
Zoals Sammie al schreef, schimmel kan echt niet als niet 1 van de 2 ouders schimmel is, dan wordt dat allel eenvoudig niet doorgegeven. Als 1 van de ouders zwart is maar ook 1 vosallel heeft (dus Ee is, heterozygoot dus) kan 'ie die e doorgeven en een vos geeft altijd e door: maakt ee = een vos. Voor een vos hoeven de ouders dus niet eens die kleur te hebben om een vosveulen te fabriceren. Wel maakt vos x vos altijd vos omdat beide ouders ee hebben en dus altijd een e doorgeven.

Bedoel jij niet een extreem stekelharige vos? Of iets als roan ofzo?

richting roan denk ik.. Knipoog

maar even weer on-topic..
ik hoop ook voor je dat de eitjes nog goed zijn Knipoog

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 21:00

Moed houden, bij Evita heeft d'r leeftijd ook geen problemen gegeven. Sabinofactor is toch juist leuk, wat wit aan het peerd? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 08:48

Ja zeker dat is zeker niet verkeerd, volgens mij heeft [paard] het ook de Sabino factor ze heeft namelijk een giga witte vlek onder haar buik en een witte vlek onder haar lip.
Ik heb nu een oproep voor het verenigingsblad waarin ik vraag naar draagmerries, hopelijk krijg ik daar ook reacties op.

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 09:31

Dan zal zij het ook wel hebben ja. Evita heeft het ook en ze heeft het doorgegeven aan Angeliene. Koss had die factor zo te zien nl. niet. Upperville lijkt het wel te hebben dus hopelijk C'tje ook weer!

Hopelijk krijg je wat positieve reacties! In welk blad plaats je de oproep?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 10:12

In het verenigingsblad van het Groninger paarden stamboek.