Willemiens schreef:So Perfect misschien iets?
Daar kwam de Ijzeren man ook mee vorige week op de hengstenkeuring. Lijkt mij een mooie hengst dus wil die graag in het echt zien.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kiko schreef:Elisa2 schreef:Lastig,ik vind de rug wel echt een aandachtspunt. Ze lijkt moeilijk van achteruit met de schoft omhoog te kunnen lopen en achterbeen is wat lang en sterk gehoekt. Verder mooie merrie.
Ik zou in ieder geval meer voor een bewezen hengst gaan die maat fokt.
We zijn nu bezig met de middendraf aan te leren want dat snapte ze eerst niet maar soms zitten er al hele mooie passen bij dat je haar voelt opstijgen. Dus snap dat je dat bedoelt en ik zou inderdaad wat meer beweging in het voorbeen willen/schoft omhoog komen.
janderegelaa schreef:kiko schreef:
Even van een heel andere orde…Doe alsjeblieft iets aan die rijbak…of ga op een andere plek longeren…Ik zie jouw paard zich 4 keer verstappen in een kuil (bij die Haflinger). Dit is DE manier om een peesblessure te krijgen. Just saying…
kiko schreef:Ik heb het toch een jaar uitgesteld en ga haar dit jaar laten dekken. Vorige week naar de hengstenkeuring geweest. En deze hengsten was ik van gecharmeerd maar vind lastig omdat ik karakter dus belangrijk vind.
O’toto van de wimphof - zou ik niet doen vanwege de rug van zijn moeder.
Extreme US- zelfde als bovenstaande, hebben merries nodig met een sterke bovenlijn.
O’frederic- hele brave hengst, verwacht daar wel maat van maar mij persoonlijk is hij te neerwaarts en komt hij beweging te kort.
One two three- zou ik niet mee fokken, heeft een afwijkend spronggewricht.
L’avenir - hele aansprekende hengst maar natuurlijk nog super jong.
Obsession- kan zeker het achterbeen en de beweging verbeteren, maar qua karakter is het nog even de vraag.
Deze had ik al op mijn lijstje
This is Naqueen- hele brave hengst, spreekt mij het meeste aan van je lijstje voor je merrie.
Santiano- ook een brave hengst, ik verwacht wel dat hij de bovenlijn kan verbeteren.
Just wimphof - fokt verkleinend.
Was benieuwd wat jullie van de hengsten vinden.
kiko schreef:manubres schreef:Hele mooie merrie!...Ik weet zo even geen hengst voor haar, maar ik wil toch even zeggen dat er te negatief over kort benig wordt gedaan, dat geeft vaak meer balans dan hoogbenig.
Ik krijg dat van de hengsten houders te horen. Zelf zou ik het mooi vinden als ze iets meer beweging zou hebben in het voorbeen. Ze krijgt steeds meer balans onder het zadel. Ze is maar 1,61 dus het toont ook sneller korter dan
Elisa2 schreef:Dat viel mij ook op, en in de meest recentere filmpjes vind ik hem een stuk minder dan als 3 jarige.
https://helgstranddressage.com/en/stall ... laren/2904
Elisa2 schreef:kiko schreef:Ik heb het toch een jaar uitgesteld en ga haar dit jaar laten dekken. Vorige week naar de hengstenkeuring geweest. En deze hengsten was ik van gecharmeerd maar vind lastig omdat ik karakter dus belangrijk vind.
O’toto van de wimphof - zou ik niet doen vanwege de rug van zijn moeder.
Extreme US- zelfde als bovenstaande, hebben merries nodig met een sterke bovenlijn.
O’frederic- hele brave hengst, verwacht daar wel maat van maar mij persoonlijk is hij te neerwaarts en komt hij beweging te kort.
One two three- zou ik niet mee fokken, heeft een afwijkend spronggewricht.
L’avenir - hele aansprekende hengst maar natuurlijk nog super jong.
Obsession- kan zeker het achterbeen en de beweging verbeteren, maar qua karakter is het nog even de vraag.
Deze had ik al op mijn lijstje
This is Naqueen- hele brave hengst, spreekt mij het meeste aan van je lijstje voor je merrie.
Santiano- ook een brave hengst, ik verwacht wel dat hij de bovenlijn kan verbeteren.
Just wimphof - fokt verkleinend.
Was benieuwd wat jullie van de hengsten vinden.
Kabayo schreef:Ik blijf met Jovian in mijn hoofd spoken bij deze merrie... ik weet niet waarom.
kiko schreef:Iemand ervaring met First Date?
kiko schreef:Iemand ervaring met First Date?
kiko schreef:Waarschijnlijk ga ik voor Las Vegas maar we hebben nog even de tijd.
Hier nog een foto van Nakupenda toen ze nog een veulentje was
[ [url=m/m60o50.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UsDlKR.jpg]Afbeelding[/url] ]
Happy_Hippie schreef:kiko schreef:Waarschijnlijk ga ik voor Las Vegas maar we hebben nog even de tijd.
Sorry offtopic
Ben even terug aan het lezen maar die moeder komt me enorm bekent voor zeg! Weet niet of je de moeder kent?
[ [url=m/jOq2jG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pxpZwp.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kabayo schreef:Happy_Hippie schreef:[quote="kiko"
Waarschijnlijk ga ik voor Las Vegas maar we hebben nog even de tijd.
Sorry offtopic
Ben even terug aan het lezen maar die moeder komt me enorm bekent voor zeg! Weet niet of je de moeder kent?
[ [url=m/jOq2jG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pxpZwp.jpg]Afbeelding[/url] ]