Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
birte schreef:Calimero_ schreef:@Birte: Ik moet zeggen dat Groningers mij totaal niet aanspreken, maar ik ga toch eens googlen. Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk.
Zou ik zeker doen, binnen de Groningers is er een redelijke diversiteit aan types, ook de kwaliteit van bewegen verschilt per lijn.
Mijn eigen hengst komt uit de O-lijn daar komen de paarden met de beste beweging uit. Daarnaast is hij van het wat modernere type, maar wel met longinhoud en fundament.
Met zo’n type hengst kun je uit jou zware haflinger merrie een luxe ogend, goed bewegend gebruikspaard fokken. Zonder dat je het risico loopt, zoals eerder genoemd, om een ‘tank op dunne beentjes’ te fokken.
Hierbij een foto van mijn hengst. Mocht je meer willen weten over de Groningers mag je mij altijd even een berichtje sturen.
[ [url=m/jQn2Ob.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VfVfun.jpg]Afbeelding[/url] ]
anjali schreef:Met zo'n grote hengst op een veel kleinere merrie krijg je toch een veel te groot veulen.Dat wordt dan toch een probleem bij de geboorte.
koend schreef:Ik heb eigenlijk al eens een super toffe dressuur haf gezien. Hoger op de benen, luxer, toffe bewegingen. Ik dacht dat het een kruising was, maar dat was dus niet zo. Ze bestaan dus, de mooie moderne rijtypische. Als warmbloedliefhebber heb ik er vol bewondering naar stan kijken. Helaas weet ik niet uit welke bloedlijn hij kwam. Misschien toch eens zoeken.

Christadk schreef:Ik heb Marit (haflinger van ts) haar eerste veulen gefokt. Dit is een hele leuke hengst (inmiddels ruin) geworden die maatje tank is maar wel met mooie ruime gangen, sterke achterhand en een super fijn karakter. Hij is niet heel groot geworden, maar 1.46 hoog maar wel breed gebouwd. Deze ruin komt uit de hengst Notting's Naidoo. Ik zou persoonlijk geen grote hengst op Marit zetten omdat ze met de bevalling van haar haflingerveulen al moeite had. Ik zou het dan toch eerder zoeken in een d/e pony.
[ [url=m/r08rpV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/RcASZY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Succes met het uitzoeken van een hengst! Marit is iig een super goede moeder.
.
) ervaring is! Maar ik heb hier nu 3 merries staan waarvan er 2 theoretisch gezien misschien ook wel een veulen zouden kunnen krijgen waar ik op pas en toch ga ik ooit gewoon op zoek naar een paard waarvan ik al ‘in levende lijve’ kan zien hoe hij/zij is.
. 
Gillbo schreef:Zo wat een beer, mooi hoor en wat lijkt hij op zijn moeder
hobbelheks schreef:Gedacht aan een APHA?ken eenas tal leuke kruisingen tussen oaunr en haflinger
Let er wel op dat de hengst getest is 5 panel iig! A radicale intimidatie is een mooie hengst die wT ruimer en groter is en Nasr mijn weten ook buiten het ras dekt.
Niet het hele topic gelezen maar is jouw merrie getest op pssm 1 en 2?
Zeker bij afstamming onbekend zou ik dat willen weten zodat je veel ellende kunt voorkomen.
zijn vaak mooie mixjes wel! Calimero_ schreef:Change3x schreef:
Diplomat is een mooie grote maat met best veel massa, maar staat die serieus nog ter dekking op deze leeftijd?
Zegt alleen maar goeds als dat op die leeftijd nog kan.
.