Welke hengst voor merrie v Feel Good D-OC x Elite Jetset D

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 17:36

Winningmood (Prado x Donnerwind)? Heb alleen geen idee of hij aankomend seizoen beschikbaar is.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 18:13

KahluaB schreef:
Kabayo schreef:
Totilas? Geeft veel mooie veulens en is erg commercieel
..maar voor mijn budjet van €1500 een beetje te duur ! :P

Haha ja dat wel. Een van zijn zonen? Total jr lijkt beter te fokken dan total us. Hoor ik meerdere geleerden zeggen. Ook zegt shockemohle zelf dat total jr beter fokt dan totilas zelf

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 18:21

Cayenne schreef:
Winningmood (Prado x Donnerwind)? Heb alleen geen idee of hij aankomend seizoen beschikbaar is.

Ja kan eigenlijk ook wel heel goed misschien. Is zelf groot maar heeft wel een merrie met maat nodig. Bewezen bloed zonder Jazz. Veel front <3 Heb er een super correct en rassig veulen van, al loop je er 100 rondjes om heen, is geen onvolkomenheid aan te vinden.
Afbeelding

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-18 18:52

Kabayo schreef:
Haha ja dat wel. Een van zijn zonen? Total jr lijkt beter te fokken dan total us. Hoor ik meerdere geleerden zeggen. Ook zegt shockemohle zelf dat total jr beter fokt dan totilas zelf

Die zijn op pagina 1 al besproken.. ;)

Winningmood heb ik ook al even naar gekeken :) ,hij spreekt mij zowiezo aan (heb hem zo'n 10 jaar geleden voor de Jetset overwogen ,maar hij was toen ook niet beschikbaar),maar ik denk dat hij wellicht nog minder commercieel is dan Habanna?
Laatst bijgewerkt door KahluaB op 05-01-18 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 18:53

Ik zie van Winningmood ook onwijs fijne nakomelingen! De hengst zelf oogt wat klassiek, maar dat fokt hij absoluut niet door. Geeft hele fijne sportpaarden. :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:56

Kabayo, total jr? Wie is dat? ;) En totilas past ook niet zomaar gewoon bij elke merrie, omdat het totilas is en hij mooie veulens zou geven. Ik heb ook van hem maar heel gewone veulens gezien. Ik zou hem in ieder geval niet direct bij deze merrie doen.
Heb je wel eens een nakomeling van Total US gezien? Want daar is maar weinig mis mee. Toto is ook boven budget, dus alleen Total blijft over van je 'aanbeveling'.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 22:01

Vulina schreef:
Kabayo, total jr? Wie is dat? ;) En totilas past ook niet zomaar gewoon bij elke merrie, omdat het totilas is en hij mooie veulens zou geven. Ik heb ook van hem maar heel gewone veulens gezien. Ik zou hem in ieder geval niet direct bij deze merrie doen.
Heb je wel eens een nakomeling van Total US gezien? Want daar is maar weinig mis mee. Toto is ook boven budget, dus alleen Total blijft over van je 'aanbeveling'.

Haha oeps toto jr. Mijn fout.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-18 17:21

Viennanova schreef:
Voor mijn vosmerrie heb ik toentertijd eyecatcher overwogen. We houden van hetzelfde type paard denk ik :D

Eycatcher ( spreekt me het meest aan)of evt zijn zoon In Style is zeker een optie !

Hier nog een foto van Kahlua van vandaag..2 jaar en 8 maand.
Vlgs mij groeit ze op het moment behoorlijk!

Afbeelding

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-18 19:08

Winningmood zou op zich wel kunnen passen;Charmingmood komt ook uit een Contango moeder. Het is ook maar afwachten of er sperma (niet zo'n n goede kwaliteit)beschikbaar is.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 14:25

Na enkele afwegingen te hebben gemaakt , heb nu voor mijzelf een (voorlopig) lijstje in willekeurige volgorde.

* Habanna
*Eye Catcher
*In Style

Het is dus een keuze tussen commercieel of gevoel en tussen vader of zoon .. ;)

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-18 14:19

KahluaB schreef:
Na enkele afwegingen te hebben gemaakt , heb nu voor mijzelf een (voorlopig) lijstje in willekeurige volgorde.

* Habanna
*Eye Catcher
*In Style

Het is dus een keuze tussen commercieel of gevoel en tussen vader of zoon .. ;)

En aan mijn lijstje toegevoegd.. ;
Dark Pleasure (1e keus) ;)

Elisa2

Re: Welke hengst voor merrie v Feel Good D-OC x Elite Jetset D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 17:34

Lijkt me een prima keuze! is een fijne hengst die zeker ook het front kan verbeteren.

livaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:41

KahluaB schreef:
Ik heb weer in de KWPN database gezocht; Dreamboy lijkt mij ook geen gekke keuze.
Eigenlijk is het nog best moeilijk!Juist omdat er zoveel informatie beschikbaar is, wordt het nog
moeilijker.

En wat vinden jullie van Metall ? Die is denk ik een mooie combi met mijn merrie...maar commercieel?!
Hij heeft wel veel goeds gebracht ! :j

Dreamboy fokt meestal naar de merrie en kwestie van metall is Dark pleasure wel een goede optie :)

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 09:58

Weer een totaal ander type dan waar je in het topic mee begon ;) Zeer modern dp uit een Jazz moeder. Maar als je er zelf maar een goed gevoel bij hebt.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-18 10:29

GJ9 schreef:
Weer een totaal ander type dan waar je in het topic mee begon ;) Zeer modern dp uit een Jazz moeder. Maar als je er zelf maar een goed gevoel bij hebt.

Klopt! Als ik weer eens eentje voor mijzelf wil fokken , Dan staat Habanna boven aan mijn lijstje !

Dark Pleasure vererft de juiste dingen (wo een sterk ab gebruik) hij is commercieel ,Heeft Metal /Ferro bloed en sluit,met meerdere keren Doruto ,Amor, Ramiro en Farn , mooi aan op het bloed van Kahlua.
Het Jazz bloed neem ik dan maar voor lief . ;)

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 12:38

Dacht ik mijn definitive keuze gemaakt te hebben ,hoor ik gisteren dat Dark Pleasure naar Amerika is verkocht ! -O-

Dv is eigenlijk geen optie... Ze gaat 12 april naar Noortje R en ik wil zo wie zo niet eerder dan mei beginnen met dekken.
De DA komt daar standard om de dag..bij DV moeten ze toch 2x /dag gescand worden.

Nu ben ik dus weer verder aan het kijken.
Heeft er iemand een mening over Intro K ?
Ik had er eerst niet naar gekeken omdat hij nog geen nakomelingen heeft,maar hij komt uit een goede moederlijn en is een Apache( UB 40 heeft het goed gedaan op de moederlijn van Feel Good) met een voldoende D-OC waarde.
Hij lijkt me wat beknopt ,maar heeft daarintegen veel souplesse.

Eycatcher en In Style staan ook (nog) op mijn listje.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 15:14

Mocht je niet vast willen zitten aan het kWPN is misschien Gladiator (v. Glamourdale x UB40 x Farrington) wat. Dijk van een moederlijn, was nog wel jeudig, heeft veel maat, maar wat een beweging.... jonge hengst en MV: UB40 ;) Is ggk bij het NRPS, komt ter dekking bij Van Olst (staat nog niet op de site)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 15:26

Mer, vind het idd een apart bewegende hengst, maar die dijk van een moederlijn zie ik er zo niet in, een enkel sportpaard en moeder is 2 x gezakt voor de ibop. Weet je misschien of hij ook nog KWPN voorgesteld wordt?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 15:44

Er loopt er momenteel een van Dark Pleasure mee in het verrichtingsonderzoek. Is ook wel een gaaf ding om te zien met naar ik mag geloven een heel fijn karakter :j

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 16:06

fokfanaat schreef:
Mer, vind het idd een apart bewegende hengst, maar die dijk van een moederlijn zie ik er zo niet in, een enkel sportpaard en moeder is 2 x gezakt voor de ibop. Weet je misschien of hij ook nog KWPN voorgesteld wordt?

Je hebt gelijk haalde de moederlijn even door de war met een andere hengst. Moederlijn is niet slecht, maar niet een dijk ;). Hij is er bij het KWPN uitgegaan in de 2e bezichtiging omdat hij te jeugdig zou zijn ??? hij is ook erg jong en groot. Ik weet niet niet of hij opnieuw voorgebracht wordt of de sport in gaat. Heb GJ gesproken hij gaat niet in de verkoop, ze zijn dermate overtuigd van zijn kwaliteiten dat hij blijft.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 16:25

Op KWPN.nl staat hij als aangewezen hengst.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 16:28

fokfanaat schreef:
Op KWPN.nl staat hij als aangewezen hengst.

Hmmm kan er zelfs buiten Kwpn.nl om niets over vinden. Ik heb het alleen van horen zeggen van Van Olst.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 16:39

ynskek schreef:
Er loopt er momenteel een van Dark Pleasure mee in het verrichtingsonderzoek. Is ook wel een gaaf ding om te zien met naar ik mag geloven een heel fijn karakter :j

Heb jij hem vandaag gezien Ynskek?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 16:47

Anoeska27 schreef:
ynskek schreef:

Niet life... ken wel de ruiter die hem mocht rijden. Vandaar de opmerking over t karakter

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 17:02

Anoeska27 schreef:

Wat.vond jij ervan Anouska ?