KWPN dresuurhengst gezocht (Johnson x Variant)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 14:37

Elisa2 schreef:
Mer1980 schreef:
Het is inderdaad een plaaaaatje om te zien <3 waarschijnlijk snel verkocht, jammer dat het geen merrie was om de lijn mee voort te zetten. <3

Qua hengstenkeuze kun je natuurlijk alle kanten op met zo'n sterk lijntje, die geeft zelfs met een ezel nog een goeie :D

Maargoed hengsten met ferro bloed doen het gezien horsetelex erg goed op deze lijn. Als je voor een bewezen hengst wil gaan zou ik kijken naar bijvoorbeeld Special D, bij een jonge hengst denk ik dan weer aan Hometown (Apache X Ferro). Er zit zoveel sport in het stammetje dat het karakter ook wel goed moet zitten dus die kan een wat sensibele (maar onwijs lieve) hengst als Hometown wel handelen.

Special D is niet voor niks geexporteerd.., zou zonde zijn. Hometown zou ik ook laten staan vanwege het zeer speciale karakter.

Total US is een super hengst, maar ik verwacht niet dat hij maat en bot gaat geven. Met Joyride zit je natuurlijk met lijnenteelt.

Je kan natuurlijk ook kijken naar Daily Diamond, die geeft wel maat en bot en een goede stap dan heb je je bloedspreiding.

Het Everdale veulen ziet er goed uit, typische Everdale om te zien ook.

Mag ik vragen wat je met een speciaal karakter bedoelt bij hometown? Mag ook via PB.

Redd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 21:11

Alane schreef:
Benicio
dekgeld 1500 euro maar zijn nazaten zijn gewild en zijn beloftevol. Braaf paard.

Estobar NRW komt uit een van beste westfaalse moederlijnen, die veel goede sportpaarden heeft gebracht.

estobar nrw
dekgeld 800 euro

beide hengsten lopen grand prix.

Bedankt voor je aanvulling. Ik ga er binnenkort is even voor zitten om deze beter te bekijken.

@Vulina, ik vind 500 verschil excl. nog best wat op dit moment. Misschien iets voor in de verdere toekomst.
Daarnaast werd je op de veilingen ook dood gegooid met toto veulens, dus trekt mij nu niet perse.

parnassia

Re: KWPN dresuurhengst gezocht (Johnson x Variant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:21

Toto's zijn imo niet massaal, wel rond

Expression?
Vind hem enorm bewerkbaar lijken en laat zich goed sluiten ohz

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 03:38

Als het Everdale veulen zo goed bevallen is zou ik niet te moeilijk doen en gewoon terug dekken in de hoop op een variant zonder slurfje.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 05:03

Mijn 'maar 40%' was sarcastisch bedoeld :Y) Het is inderdaad een groot verschil in dekgeld. Ivm zijn dekgeld alleen al zou ik hem niet zomaar bij elke merrie gebruiken, het moet wel rendabel blijven..

Redd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 12:16

Cayenne schreef:
Als het Everdale veulen zo goed bevallen is zou ik niet te moeilijk doen en gewoon terug dekken in de hoop op een variant zonder slurfje.

Dat was de vorige keer ook het plan en er staan er nu al twee met dit bloed met slurfje. Eerste is goedgekeurd bij het kwpn, dus een derde met slurfje is niet helemaal niet meer interessant. En ondanks dat ik wel heel graag een merrievariant zou willen hebben, schuif ik die nog even op de lange baan. Wie weet ooit in de verre toekomst nog een keer.

@Vulina. haha, ik dacht al :P

@parnassia: Met expression heb ik niet zo heel veel. Niet echt om een reden die ik nu zo kan noemen, maar smaak is ook een dingetje. Maar voor het meedenken

Redd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 13:40

Ben ik weer!!

Ik ben na de hengstenkeuring nog meer gecharmeerd van Total us. Grootste voorkeur gaat op dit moment uit naar hem, wat een geweldig paard. (alleen nog ff uitzoeken hoe en of hij nog in de dekdienst komt, kleinigheidje).

Daarnaast was ik met een vriendin naar de hengstenkeuring, haar gefokte hengst deed mee. Op de eerste bezichtiging soort van deal gemaakt om daar mee te dekken, mocht die goed gekeurd worden. Super mooi zo'n dichtbij gefokte hengst van bekende en daarbij is hij zelf ook nog heel knap. Niet wetende, verwachtend dat hij kampioen van de hele hengstenkeuring zou worden *\o/* Verhaal word natuurlijk anders nu hij al vertrokken is vanuit Nederland...

En daarbij vond ik Glamourdale ook weer extra opvallen en verbeterd dit jaar. Hij valt me in positieve zinnen op de laatste twee jaar hengstenshows/competitie. Ik ben benieuwd naar jullie meningen over deze hengsten :o

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 14:48

Dan hoop ik dat ze nog een kwakkie zaad achterover heeft weten te drukken voor je :D

Redd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 15:02

Mer1980 schreef:
Dan hoop ik dat ze nog een kwakkie zaad achterover heeft weten te drukken voor je :D

Haha, helaas niet meer in eigen bezit! :P (als veulen verkocht)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 16:29

Maar wel te gek dat ze die hengst gefokt heeft, hopen dat ze merrie nog heeft ;)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 17:39

Totall US is helaas alleen verkrijgbaar via diepvries..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 18:06

Glamourdale heeft hele scherpe merries nodig met veel tritt in de benen en een actief achterbeen, dan kan het een mooie match zijn. Hij geeft wel massa.

Jammer zeg..die Governor x Rousseau was ik ook erg weg van, maar Total US vind ik echt een extreem goed paard.

Redd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 18:35

@ mer1980: Ja, die heeft ze nog idd. En ook nog een volle broer en zus, dus wat dat betreft heeft ze niks te klagen.

Total US alleen met diepvries. Die had ik nog niet gevonden, echt enorm balen. Denk je er eindelijk uit te zijn -O- .
Wat is jullie ervaring met diepvries sperma? Mijn merrie is wel altijd in een keer dragend geweest... maar toch. Heb jij heel toevallig ook gevonden wat hij kost dit jaar? Want dat kan ik namelijk ook nergens vinden

@Elisa2: Klinkt inderdaad als heel toepasselijk op mijn merrie. Toch is op de reservelijst plaatsen

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 18:52

Nee, ik weet niet wat hij gaat kosten.. Ik wou hem zelf ook graag gebruiken, maar helaas.. Ik wil geen diepvries.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 19:46

Vulina schreef:
Nee, ik weet niet wat hij gaat kosten.. Ik wou hem zelf ook graag gebruiken, maar helaas.. Ik wil geen diepvries.

Wat is het probleem met diepvries!?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 21:28

Het is een feit dat de dracht kansen minder groot zijn met diepvries. En ik wil deze merrie heel graag drachtig hebben ;)

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 23:06

Vulina schreef:
Het is een feit dat de dracht kansen minder groot zijn met diepvries. En ik wil deze merrie heel graag drachtig hebben ;)

De kans is iets minder groot ja, maar dat probleem zit hem over het algemeen in een niet zo kundige dierenarts.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 06:54

Mijn dierenarts is kundig genoeg :D Bij diepvries gaan gewoon meer sperma cellen dood dan bij vers, waardoor je simpelweg minder kans hebt. En ik wil dat niet, in ieder geval niet bij deze merrie. En gelukkig zijn we daar zelf baas in :D

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 07:12

Let er ook op dat Total Us lucht zuigt. Dit blijken ook meerdere nakomelingen van totilas te doen. Ik weet niet of het erfelijk is maar iets om in het achterhoofd te houden

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 08:25

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 08:31

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 08:33

Hm dat is ook niet echt handig/ commercieel net nu het dekseizoen gaat beginnen..misschien weet van Uytert meer?

Redd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-18 22:41

Ik heb ze gisteren alsnog maar een mailtje gestuurd. Ze geven zelf ook aan dat ze vanaf 3 maart alles leveren, dus dan zullen ze toch iets moeten gaan bedenken :P Ik wacht het rustig af en ga me ondertussen ook maar een beetje oriënteren op andere hengsten.
En even met mijn dierenarts overleggen wat zijn visie en ervaringen zijn met diepvries.
Bedankt weer voor het meedenken!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 08:35

Grootste verschil met diepvries is dat je op de ei sprong moet insemineren. Dat betekend elke 6 uur scannen :)

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 18:28

Vulina schreef:
Grootste verschil met diepvries is dat je op de ei sprong moet insemineren. Dat betekend elke 6 uur scannen :)

Ik zie dat probleem niet zo.

Grote voordeel van diepvries is als je insemineert met de endoscoop, je niet alle rietjes hoeft te gebruiken ;)