Elisa2 schreef:Mer1980 schreef:Het is inderdaad een plaaaaatje om te zienwaarschijnlijk snel verkocht, jammer dat het geen merrie was om de lijn mee voort te zetten.
![]()
Qua hengstenkeuze kun je natuurlijk alle kanten op met zo'n sterk lijntje, die geeft zelfs met een ezel nog een goeie![]()
Maargoed hengsten met ferro bloed doen het gezien horsetelex erg goed op deze lijn. Als je voor een bewezen hengst wil gaan zou ik kijken naar bijvoorbeeld Special D, bij een jonge hengst denk ik dan weer aan Hometown (Apache X Ferro). Er zit zoveel sport in het stammetje dat het karakter ook wel goed moet zitten dus die kan een wat sensibele (maar onwijs lieve) hengst als Hometown wel handelen.
Special D is niet voor niks geexporteerd.., zou zonde zijn. Hometown zou ik ook laten staan vanwege het zeer speciale karakter.
Total US is een super hengst, maar ik verwacht niet dat hij maat en bot gaat geven. Met Joyride zit je natuurlijk met lijnenteelt.
Je kan natuurlijk ook kijken naar Daily Diamond, die geeft wel maat en bot en een goede stap dan heb je je bloedspreiding.
Het Everdale veulen ziet er goed uit, typische Everdale om te zien ook.
Mag ik vragen wat je met een speciaal karakter bedoelt bij hometown? Mag ook via PB.
waarschijnlijk snel verkocht, jammer dat het geen merrie was om de lijn mee voort te zetten.
Het is inderdaad een groot verschil in dekgeld. Ivm zijn dekgeld alleen al zou ik hem niet zomaar bij elke merrie gebruiken, het moet wel rendabel blijven..
Verhaal word natuurlijk anders nu hij al vertrokken is vanuit Nederland...
.