Hengst voor Kennedy merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 19:39

Vitalis is afgewezen en dat is nu echt een heel goed paard maar 3 jaar geleden was hij dat echt niet.

Cobus67

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 22:28

janderegelaa schreef:
Vitalis is afgewezen en dat is nu echt een heel goed paard maar 3 jaar geleden was hij dat echt niet.
[ Video ]

Dat is natuurlijk een beetje onzin. Een paard is goed of hij is het niet.

Dat wij dat 3 jaar geleden niet herkenden, dat is een ander verhaal.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 22:35

Cobus67 schreef:
janderegelaa schreef:
[ Video ]

Dat is natuurlijk een beetje onzin. Een paard is goed of hij is het niet.

Dat wij dat 3 jaar geleden niet herkenden, dat is een ander verhaal.

Zo beroerd als hij toen liep dan verwacht je gewoon niet dat dat beter wordt denk ik.

s0173957

Re: Hengst voor Kennedy merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 08:36

Hangt er maar vanaf wat je beroerd vindt...
Ik zie een jong paard op z'n Amerikaans gereden ipv op z'n Nederlands.

Is idd anders, minder spektakel, minder beengezwaai, maar daarom niet minder functioneel. Dat hij achteraan traag oogt geeft ik je gelijk in, maar dat had z'n vader imo nog 20x erger. Die kon vanachter gewoon niet bijbenen wat hij vanvoor produceerde, ook op latere leeftijd niet.

Als 4jarige:
https://www.youtube.com/watch?v=0DHYZ5T9v2k

Als 9jarige:
https://www.youtube.com/watch?v=KtmkYioUJvY

Is het een paard met grote toekomst in de GP, ik heb er ook m'n twijfels bij, maar wilt de TS dat fokken?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 09:14

Ik kan me voorstellen dat het afschrikt dat hij hier ooit afgekeurd is..maar er zijn gelukkig zat kwpn ggk Vivaldi zonen in NL. Daarom noemde ik ook Desperado..ben zelf niet zo weg van die hengst ivbm traagheid achter, maar hij lijkt beter te fokken dan hij zelf is.

Wat je kan doen is de eerste bezichtiging gaan volgen, dan zie je meerdere nakomelingen van dezelfde hengst achter elkaar en kun je voor jezelf een beter beeld vormen wat bepaalde hengsten/ bloedlijnen doorfokken en wat jij graag ziet.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 09:26

Hoe kan het dat Expression niet genoemd wordt? Vivaldi zoon, flitsend in beweging (wat TS aangeeft mooi te vinden), sterk achterbeen, zeer fijn karakter. De jonge belofte van Diederik van Silfhout.

De tip van Elisa is een goede. Er komen heel wat Dream Boys, Desperado's en Expressions op de HK, en van dezelfde hengst zitten ze meestal bij elkaar in de groep. Zo kan je wel een mooi beeld krijgen van hoe een hengst vererft.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 10:05

Elisa2 schreef:
Ik kan me voorstellen dat het afschrikt dat hij hier ooit afgekeurd is..maar er zijn gelukkig zat kwpn ggk Vivaldi zonen in NL. Daarom noemde ik ook Desperado..ben zelf niet zo weg van die hengst ivbm traagheid achter, maar hij lijkt beter te fokken dan hij zelf is.

Wat je kan doen is de eerste bezichtiging gaan volgen, dan zie je meerdere nakomelingen van dezelfde hengst achter elkaar en kun je voor jezelf een beter beeld vormen wat bepaalde hengsten/ bloedlijnen doorfokken en wat jij graag ziet.

Vitalis is niet afgekeurd. Ze hebben hem niet genomen. Dat is echt een verschil.

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-16 11:30

@s0173957: Nee, ik zou er eigenlijk niet mee willen fokken met de afwachting dat de nakomeling pas later misschien nog eens aansterkt.

@Elisa2: Bedankt voor de tip! Ik heb gekeken het is van 30 november tot 3 december geloof ik. Maar moet je hier ook kaarten voor bestellen? En zijn er bepaalde dagen dagen dat er dressuurhengsten zijn? Ik kon namelijk nog geen startlijst vinden ( is natuurlijk ook nog een beetje te vroeg denk ik). Desperado spreekt mij ook wel aan, maar wat je zegt hij oogt wat traag. Ik zal opletten hoe zijn nakomelingen zijn, misschien dat hij me dan iets meer aanspreekt :)

@GJ9: Expression lijkt mij ook een fijne hengst. Ik kan alleen niet vinden bij welk hengstenstation je sperma van hem kan verkrijgen?

En inderdaad een goede tip van Elisa, zo krijg ik er een beter beeld bij dan alleen een paar filmpjes van YouTube over de nakomelingen.

@Janderegelaa: Nee Vitalis is afgewezen toch.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 11:36

Expression is beschikbaar via de Pretendenthoeve.

Op KWPN.nl onder agenda zie je de eerste bez staan bij 30 dec. Daar staat ook een startlijst (nummers) en eronder de lijst met welke afst welk nummer is.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 11:40

armyhorse schreef:
@s0173957: Nee, ik zou er eigenlijk niet mee willen fokken met de afwachting dat de nakomeling pas later misschien nog eens aansterkt.

@Elisa2: Bedankt voor de tip! Ik heb gekeken het is van 30 november tot 3 december geloof ik. Maar moet je hier ook kaarten voor bestellen? En zijn er bepaalde dagen dagen dat er dressuurhengsten zijn? Ik kon namelijk nog geen startlijst vinden ( is natuurlijk ook nog een beetje te vroeg denk ik). Desperado spreekt mij ook wel aan, maar wat je zegt hij oogt wat traag. Ik zal opletten hoe zijn nakomelingen zijn, misschien dat hij me dan iets meer aanspreekt :)

@GJ9: Expression lijkt mij ook een fijne hengst. Ik kan alleen niet vinden bij welk hengstenstation je sperma van hem kan verkrijgen?

En inderdaad een goede tip van Elisa, zo krijg ik er een beter beeld bij dan alleen een paar filmpjes van YouTube over de nakomelingen.

@Janderegelaa: Nee Vitalis is afgewezen toch.

Dus niet genomen. En dat hoeft in principe niets over een hengst zijn kwaliteiten te zeggen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 11:43

Ze wou geen Vos toch, en hoor toch ook verhalen dat hij niet zo best bevrucht

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 11:45

fokfanaat schreef:

Ik zou ook geen vos willen. Tenzij mijn merrie vos vrij is.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 12:09

janderegelaa schreef:
fokfanaat schreef:

Ik zou ook geen vos willen. Tenzij mijn merrie vos vrij is.

En ik zou niets liever dan een vos willen... maar da's totaal naast de kwestie wat ik of jij zou willen ;)

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-16 12:17

Ik ben zelf ook niet weg van vos, maar volgens mij is mijn merrie verder wel vos vrij. Maar als het een hele goed bewegende hengst is vind ik de kleur niet eens zo erg.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 15:37

De eerste bezichtigen zijn gratis..je bent er alleen een hoop tijd aan kwijt maar ik vind het wel echt het moment om veel informatie over de nafok van een hengst te krijgen. {vrij bewegen geeft ook meer info dan als ze al gereden worden wbt de natuurlijke aanleg}

Je kan inderdaad op de kwpn site kijken wanneer de groepen zijn van de hengsten waar je interesse in hebt.

http://www.horses.nl/fokkerij/meeste-he ... ging-kwpn/

Hier staat de groepenindeling en de datums etc.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 19:25

Pebblea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 19:28

Grand Galaxy Win misschien? Is een nakomeling van Apache.

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-16 22:24

@Elisa2: oke dank je! Ja, ik vind het niet erg als ik een hele dag kwijt ben. Ik vind het wel interessant om naar te kijken.

@s0173967: Mooie uitslag. Alleen dit paard valt voor mij denk ik toch af.

@Pebblea: Hoe fokt grand galaxy win?

Teletekst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 23:06

janderegelaa schreef:
Dees schreef:
Ach. Totilas werd ook afgewezen door KWPN.

Dit is nou het 3e onzin ding in 1 topic.

1. Dream Boy geeft smalle paarden
2. Ferro geeft OCD
3. Totilas is afgewezen bij de HK

Totilas is nooit aangeboden.

_/-\o_

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 09:50

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 10:46