WM_ schreef:@TS. Leuk dat je een veulentje uit je merrie wilt! Heb je al veel ervaring met veulens/fokken etc?
Ik ga mee met de reacties van NatasjavE. Het zou imo zonde zijn een veulen te fokken als je daarmee niet je pony probeert te verbeteren. Maar nog veel erger is het een veulen te fokken zonder rekening te houden welke negatieve gevolgen een onlogische danwel verkeerde kruising kan hebben.
Je geeft meerdere malen aan een goede (correcte?) Pony te willen fokken, maar vervolgens blijf je toch bij je eigen mening m.n. richting koudbloeden te kijken of naar pony's die zeeer nadelig kunnen zijn voor je veulen als zij net de 'slechte' punten van jou merrie vergergeren. Het is en blijft je eigen keuze, maar mijn advies is wel om echt serieus naar de bouw te kijken. En in je achterhoofd te houden dat niet elke arabier een heethoofd is en niet elke koudbloed een brave dodo.. ook karakter kan per ras enorm verschillen. En wat betreft de kleur: laat dat het laatste zijn waar je op moet letten.. zoals eerder gezegd: een pony met een mooi kleur die niet kan lopen/gras eten/bereden kan worden wil je vast ook niet![]()
Succes met je keuze, het zal ongetwijfeld erg lastig zijn!
Ik wil eerst iedereen bedanken voor het advies!
Natuurlijk vind ik een correct veulen het ALLER BELANGRIJKST!
Dit gaat zekerste weten boven de kleur!
Maar karakter vind ik ook belangrijk en een arabier past gewoon echt niet bij mij...
Ik denk dat ik daar ook rekening mee moet houden.
Welke rassen zouden nog meer mijn merrie kunnen verbeteren? Dus andere rassen als de rassen die al genoemd zijn. Niet dat ik deze hengsten nirt goed vind maar ik ben gewoon benieuwd!

ik doel puur op recreatief.