Bonte sportpaard hengst luxe type (GEEN fries,tinker, pony)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 18:52

Getup schreef:
leek stelt een vraag ( misschien een domme): zijn er in duitsland niet meer bonte hengsten? Pinto araber etc? Heb ooit Sambuti ( v. Sambuco B) gereden, weet niet, of deze nog leeft, en eigenlijk ook niet, of hij homozygoot bont is...?

Er zijn zeker bonte goedgekeurd en HLP gelopen hengsten in Duitsland. Ik heb er eentje genoemd een paar pagina's terug. Diezelfde eigenaar heeft dit jaar nog een gekeurd hengst bij op stal.

Er is ook een ggk zoon van Chess M beschikbaar ... maar denk niet dat ie homozygoot bont is, wel homozygoot voor zwart.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 20:22

Capriootje schreef:
Zag vandaag op de facebook bij Stoeterij van der Vlist dat hun bonte hengst AES is goedgekeurd. Geen idee of hij al genoemd is en/of interessant is voor je maar eens informeren kan altijd!

edit; linkje http://www.stoeterij-vandervlist.com/sp ... -hiawatha/

Een stand foto

Afbeelding

NatasjavE

Re: Bonte sportpaard hengst luxe type (GEEN fries,tinker, pony)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:11

Dat vind ik een mooi type. Qua exterieur. Kleur heb ik niks mee.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 10:07

Mooie hengst. Iemand een idee of het AES ook bij het westfalen stamboek erkend wordt?

lovexhorsess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 10:17

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 10:28

En heeft TS al een hengst gevonden naar haar zin??

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 10:28

janderegelaa schreef:
kwita schreef:
Wat kun jij drammen als je gelijk wilt hebben, het is aan ts wat ze met een tip doet en ik heb hem zien bewegen! en een 8.4 is bepaald geen slecht cijfer voor sportaanleg!

Ik dram niet, je hebt gewoon geen gelijk. Ik vind het een goed paard voor de bonte Friezen of Barock Pinto maar TS wil geen Fries, Tinker of een breed type. En hij is breed. Daarnaast is homozygoot een vereiste.

Eigenlijk blijft alleen Ceasar over. Krijgt TS nog een register A papier bij ook.

Is Caesar een dressuur of spring gefokte hengst? :o

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 12:45

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 13:07

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:57

Peterina schreef:
Elin_ schreef:
Is Caesar een dressuur of spring gefokte hengst? :o

http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/716280

Ceasar is allround gefokt. Niet specifiek op dressuur of springen. Hij kan wel goed springen. Hij staat ook op een springstal.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 22:14

janderegelaa schreef:
anneliesdj schreef:
Nouja 1,60 is toch geen pony meer en ik heb van de foto's het idee dat die wel groot fokt, maar dat kan een illusie zijn natuurlijk.
Zolang er verzonden wordt naar nl is het toch niet zo'n punt dat ze elders staan? In nl zijn er nu eenmaal maar een paar.

Solaris is echt niet groot. Ongeveer 1.56. Hij is nergens gekeurd omdat hij een blessure zou hebben. Zijn eigenaresse heeft wel een hele goede fotograaf;-)

Ik bedoel de foto's van zijn nakomelingen, zijn toch geen kleintjes.
Niet fair dat ze de stokmaat overdrijven. Maar hij heeft wel een gave kop d'r op, het oog wil ook wat. :P

Hiawatha is niet helemaal mijn type, hij is hoger dan dat ie lang is maar ziet er verder wel correct uit. Moet natuurlijk ook nog een grote jongen worden. Ben wel benieuwd wat daar nog van gaat komen.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 22:37

Dat is niet waar Annelies. Ik heb even de duimstok op de foto gehouden en dan meet ik 6,7 cm hoogte en 7 cm lengte. In het echt zal zijn lengte dus ongeveer 15 cm meer zijn dan de hoogte.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 23:00

Er zou geen duimstok nodig moeten zijn om het na te meten maar toch maar even gedaan met paint en dan kom ik toch echt op meer hoogte dan lengte. Wel netjes vanaf de grond tot bovenkant schoft meten.
Naar mijn mening hoort een paard duidelijk langer te zijn, als er op het oog al twijfel over is is hij gewoon vierkant.
Maar goed zo loopt tegenwoordig bijna alles rond. En niks ten nadele van dit paard want ik vind hem erg leuk.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 09:02

anneliesdj schreef:
Er zou geen duimstok nodig moeten zijn om het na te meten maar toch maar even gedaan met paint en dan kom ik toch echt op meer hoogte dan lengte. Wel netjes vanaf de grond tot bovenkant schoft meten.
Naar mijn mening hoort een paard duidelijk langer te zijn, als er op het oog al twijfel over is is hij gewoon vierkant.
Maar goed zo loopt tegenwoordig bijna alles rond. En niks ten nadele van dit paard want ik vind hem erg leuk.

Je moet wel een lijn naar beneden trekken vanaf de bilspier en dan de boeg nemen. Dan klopt het wel. Toegegeven, het houdt niet veel over. Maar dat komt ook omdat hij zo hoogbenig is. Zou hij laagbeniger zijn dan is hij ineens wél langgelijnd dus ik vind dat verhaal sowieso een beetje een wassen neus.

Je kunt hem beter beoordelen met "het paard in partjes" en dan zou de conclusie zijn dat de rug iets langer kan. En dat zou ook de bemerking moeten zijn bij hem. Er staat alleen ook veel positiefs bij hem tegenover en uiteindelijk gaat het toch om het totaalplaatje?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 09:05

Zo heb ik gemeten, ik heb echt een andere uitkomst dan jij :+
Maar het is idd verder wel een correct paard en op een langgelijnde merrie zou het geen probleem moeten zijn.
Jammer dat ze geen filmpjes hebben staan, ben daar wel heel benieuwd naar.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 09:18

anneliesdj schreef:
Zo heb ik gemeten, ik heb echt een andere uitkomst dan jij :+
Maar het is idd verder wel een correct paard en op een langgelijnde merrie zou het geen probleem moeten zijn.
Jammer dat ze geen filmpjes hebben staan, ben daar wel heel benieuwd naar.

Er klopt wel meer niet aan hoor. MV King's Quest is geen AES gekeurde hengst maar NES. In de database kan ik Hiawatha ook (nog) niet vinden.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 09:22

Dat is dan weer iets wat me echt niet intresseert :+

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 09:47

Hij is ook pas net goedgekeurd dus hij zal nog in de database komen. Hij is 3 jaar oud dus zal zich nog verder ontwikkelen in zijn lijf. Ik vind hem erg veelbelovend!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 13:48

Voor mijn bonte merrie moet ik juist een hengst met een wat kortere rug hebben. Kan alleen nergens vinden of het AES ook bij het Westfalen erkend wordt.. Dat wordt een mail sturen.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 14:13

Jes schreef:
Voor mijn bonte merrie moet ik juist een hengst met een wat kortere rug hebben. Kan alleen nergens vinden of het AES ook bij het Westfalen erkend wordt.. Dat wordt een mail sturen.

Approved denk ik het wel maar hij is Licensed.

MdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 14:35

Caesar Ter Linden heeft bij ons op stal een heleboel merries al gedekt omdat de eigenaars nogal gek zijn van vlekjes :D Maar meestal ging het dan om Paints of mengelmoesjes van merries maar dit jaar is er ook eentje geboren uit één van de dressuurpaarden (weet exacte bloedlijnen niet vanbuiten, merrie is nogal klassiek type en Duits papier) en dat veulen is wel knap. Ondertussen is ze al een half jaar oud en heeft ze serieuze stelten :D

Zo was ze als ukkie:
https://blackletterday.wordpress.com/2015/05/05/p-louboutin/

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 13:48

janderegelaa schreef:
Jes schreef:

Approved denk ik het wel maar hij is Licensed.

Idd alleen als hij 'Aproved' is.
En dan ook alleen als de voorvaders (4 generaties) in de pedigree ook 'Aproved', zg GGK, waren in erkend WB Stamboeken. Als daar iets 'anders' tussen zit, dan wordt het zowiezo HB II (B-Register).

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:59

Dan is het HBII ivm met King's Quest. Wel bijzonder dat het KWPN daar dus wel makkelijker in is dan de Duitse stamboeken.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 16:59

Maar bij het KWPN is het toch ook B-Register (zg HBII) omdat King's Quest 'maar' Licensed AES is? Makkelijker zijn ze alles behalve als het over AES hengsten gaat.

@ Jes: Er staan in DL wel een paar bonte, GGK en HLP hengsten die wel 'erkend' zijn bij Westfalen, Oldenburg en zelfs Trakhener.

Sara_4027

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 17:14