Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

wittepit schreef:Ik zou het zonde vinden om een tinker te gebruiken op deze merrie, waarom niet een net wat luxer trekpaardras? Ik vond in Belgie b.v. een Percheron ter dekking, naar mijn weten zijn deze wat rijtypischer dan Nederlandse trekpaarden, mooi formaat, niet te veel behang etc. En volgens mij qua gezondheid van het beenwerk wat harder dan veel in NL aanwezige zware rassen.
Op de site van het IHW staat een bonte, van Droomwals. Volgens mij was dat een tuiger die niet zoveel tuigbeweging doorgaf![]()
En jij wilt per se geen groninger? Die onno is ook machtig!

en toch schiet ie me meteen te binnen. Ismir du Tilleul (veulen wordt dan valk palomino of eventueel smoky black)
KoudbloedKim schreef:Dreamflower, de Frederiksborger vind ik ook een enorm gaaf ras, maar vrij zeldzaam.
Gelders paard lijkt me geen goed idee, aangezien ik graag juist vlakkere gangen wil.
sowieso zijn er erg weinig bonte norikers en dan zal je waarschijnlijk alsnog naar oostenrijk of Zuid Duitsland moeten gaan. En daarbij vraag ik mij dan weer af of de fokkers daar je willen helpen aangezien ze met moeite en zelfs subsidies het ras in stand proberen te houden. Dus of ze je willen helpen met een kruising is een grote vraag...