Dressuurhengst voor keur pref merrie van Hemmingway

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Re: Dressuurhengst voor keur pref merrie van Hemmingway

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 13:00

ampere vind ik minder interessant om zijn karakter
daar lijkt het nu idd op, maar het duurt nog wel even en niets veranderlijker dan ik als het op hengstenkeuze aankomt

fokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 18:04

We hebben 2 jaar geleden een schitterende Ampere uit onze Hemmingway merrie gefokt. Als hij nog in Nederland stond hadden we onze hengstenkeuze wel klaar. Maar er is geen vers sperma verkrijgbaar. Bij onze merrie hebben we 2 jaren met dv-sperma geprobeerd, onder begeleiding van DAP, maar niet dragend ermee gekregen. Daarom durven we nu ook geen dv-sperma meer aan.

Onze Ampere
Afbeelding

Fierce (oftewel Franklin) tja die is nog niet goedgekeurd en staat inmiddels ook al in Denemarken... }>

Ik heb er nog niet echt van gehoord dat Charmeur minder gezonde veulens geeft...

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 18:45

knappert!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 18:55

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:15

All at Once zelf woont in Duitsland.
Ik denk niet dat die ooit in NL zal worden gekeurd... best jammer want het lijkt een prima hengst.

fokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:56

Van Uytert ook Atomic (Ampere x Tolando) maar alleen AES en maar 1.65m.
Misschien volgend jaar als hopenlijk een van de zonen van Ampere wordt goedgekeurd.
Na overleg met hengstenhouder hebben we toch besloten te kiezen voor Desperado. Onze merrie heeft zelf een heel goed achterbeen en al haar nakomelingen hebben een goed achterbeen meegekregen.
De hengstenhouder vind een langgelijnde hengst bij deze merrie heel belangrijk.
Chameur had ook gekund, maar inderdaad @fokfanaat, we zijn zelf ook niet zo gek met die Duitse hengsten.
Vivaldi hebben we 2 jaar geprobeerd, en 2 jaar niet dragend mee gekregen, daarom geen Vivaldi, maar had ook zeker gekund qua profiel.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 12:04

Ik snap niet zo waarom Ampere niet meer beschikbaar zou zijn in Nederland, omdat hij in Zweden staat?
Hier (ik woon in Zweden) kan je zonder problemen aan vers (!) sperma komen van alle KWPN hengsten. Lijkt mij dat het andersom dus ook gewoon moet kunnen. Ook hengsten als Bordeaux, Everdale en zo nog een hele berg KWPN hengsten. :)

In Nederland bestel je het voor 9 uur gewoon bij de hengstenhouder en de volgende ochtend is het in Zweden. Andersom zou dat het zelfde zijn (en dan zijn de afstanden in Nederland vele malen korter dan hier in Zweden, vanaf het "afhaal" punt moet ik nog 700km naar huis). Ken ook mensen die Vivaldi hier gebruiken om mee te dekken en zijn kwaliteit is niet heel best, maar gewoon dragende merries.

Denk dat Vivaldi wel kan passen inderdaad op deze merrie, of anders Desperado dan heb je Vivaldi en Ferro met daar tussen Havidoff welke vaak toch wel fijne karakters geeft.
Of Cachet? Vorig jaar wel een aantal hele mooie veulens van gezien.

fokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 11:08

ampere, inderdaad is wel vers sperma beschikbaar. Maar hij is ook een stuk duurder geworden. :+
Onze hemmingway is inmiddels gedekt door Desperado.
Ook contact gehad met KWPN voor fokadvies.
Bij hun stond Vivaldi, Chameur (wel minder uniform en geeft veel wit), Desperado boven aan. We wilden geen trakhener bloed, maar Everdale zou ook kunnen.
Florencio en Dreamboy Boy vielen af, kunnen te beknopt fokken.
Vivaldi hebben wij 2 jaar geprobeerd, wel al een jaar of 5 geleden, maar dat lukte niet. Dus durven we die gok niet meer te pakken. Was wel in een periode dat hij ziek is geweest (koliek).
Het lijkt erop dat ze dragend is, ze is niet meer hengstig geworden. Rond de 30 dagen een scan, dan zien we ook het hartje.... :)