Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
natascha1100 schreef:is toch niet moeilijk te verstaan die laatste zin.
Je hebt sportpaarden en recreatie paarden(buitenritten,rijden in de paddock,...)
voor sportpaarden heb je overvloed aan GGK dekhengsten.
Maar aan de recreatieruiters denken ze niet,dat ze eens wat hengsten laten goedkeuren die geen papieren hebben,voor de recreatie ruiter.
Dan is dat probleem opgelost.
dus dan zou je GGK hengsten hebben in deze categorieen
sport
recreatie zonder papieren
Een veulen da voor de sport bestemd is verdient de kans om zich te bewijzen in de sport.
Zou me er zelf trouwens ook niet goed bij voelen moest ik een merrie hebben en daar een sporthengst als clinton zou op zetten,en dan dat veulen gebruiken later voor buitenritten.
natascha1100 schreef:Waarom worden er dan zoveel paarden met papieren verkocht die niet of niet meer voor de sport kunnen dienen(wegens blessure,...) aan belachelijke prijzen die voor een recreatie ruiter niet te betalen zijn?
enkel en alleen voor hun afstamming.
GJ9 schreef:Ik vind het een stoer dier met een leuke uitstraling. Maar ik zou er nog niet mee dekken als ik geld toekreeg.
anneliesdj schreef:Een braaf gereden sportpaard met blessure kost niets meer dan een braafgereden papierloos paard hoor, over het algemeen zelfs minder.
En ja, papieren erbij betekend fokken op prestatie, daarbij is dus al tientallen jaren goed in de gaten gehouden wat de ouderdieren presteren en of ze geen erfelijke gebreken hebben. Geeft je dus een stuk meer garantie en daar betaal je natuurlijk ook voor.
anneliesdj schreef:Niet bij alle stamboeken. Bij het stamboek waar ik lid ben kan het veulen prima normaal papier krijgen, ook als de ouders niet gekeurd zijn (maar wel zelf papieren hebben) Dat verschilt van stamboek tot stamboek, ze maken elk hun eigen regeltjes.Bij andere stamboeken krijg je geen boete maar komt je veulen in het B register.
s6801881 schreef:Volgens mij is dit weer zo'n topic waarbij de TS als lang en breed heeft besloten dat ze het gaat doen. Ze zoekt hier alleen bevestiging en complimentjes. Daar steek ik geen energie meer in
Niezzz schreef:Je mag trouwens je zadel wel even laten nakijken, aangezien die nog maar 3 is en nu al een witte plek heeft van een drukplek. En daarnaast heb je hem volgens mij ook te vroeg ingereden aangezien er een rijfoto bij staat waarbij er sneeuw ligt, en van de winter was die nog niet eens 3...
YamaSaki schreef:Wat een vooroordelen en conclusies hier...
Helaas iets wat ik hier meer zie...
Fijn dat het zo een brave hengst is en ik.hoop dat deze zwangerschap goed gaat!
Zal een leuk gezelschaps/recreatie rijdpaardje uit komen denk ik.
Ik zal na al deze comments een stel boeren eens vragen of ze allemaal goedgekeurde veulens hebben...
natascha1100 schreef:ok,stel ik heb nu een merrie zonder papieren en zou die willen laten dekken door ik zeg maar bijvoorbeeld
clinton.Dan heeft het veulen toch ook geen papieren.En denk niet dat de fokker mijn merrie dan zou aanvaarden.OK ben het wel met jullie eens dat je er natuurlijk niet elk jaar 50 dekkingen moet doen met een papierloze hengst.
Maar zo een dekking voor een eigen nakomeling te hebben van je eigen hengst,zou toch niet erg zijn.En het veulentje zou toch altijd bij mij blijven,ja tenzij ik sterf dan denk ik dat het wel verkocht word.maar eerder niet.En mijn hoefsmid wou ook het veulentje definitief houden zelfs als er een hengstje uitkomt ging hem dan laten ruinen,maakt hem niet uit welke kleur het veulentje heeft.
En heb al tegen de hoefsmid gezegd dat als hij het veulen om een of andere reden niet meer kan houden dat ik hem of haar dan zou kopen.