Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Naar mijn weten is ze nog niet voor de keuring geweest zover ik heb kunnen uitzoeken dus ben heel erg benieuwd hoe ze het doet!
Pliensdream schreef:_coquette_ dankjewel! ik vind het echt zo moeilijk om keuzes te maken! en dan kijk ik terug naar welke hengsten we allemaal al hebben gehad en dan denk ik owja die was ook leuk haha

" valt nog niet mee om foto's te maken in je eentje
of gewoon in de bak

ben heel erg benieuwd!

Elisa2 schreef:Pliensdream:ik had al eerder aangegeven..ik vindt haar een typisch Jazz achterbeen hebben..dat wil zeggen,heel sterk gehoekt {sabelbenig} waardoor het al gauw meer lijkt dan het is zeg maar.Je merrie heeft geen slecht achterbeengebruik,ze gebruikt hem verder goed..maar bij een sabelbenig achterbeen zit er vaak weinig buiging in het spronggewricht..daar zou ik mee oppassen en opletten bij de hengstkeuze.Dat wil zeggen..een hengst nemen die niet sabelbenigheid doorfokt maar een correcte achterbeenstand heeft en goed buigt in het spronggewricht,daarom ging mijn voorkeur uit naar Ferro bloed.Maar er zijn meerdere hengsten een fijn achterbeengebruik..dit is iets waar ik zelf niet op zou willen compenseren omdat het belangrijkste {de motor} achterin zit.

wauw gaaf zeg! alleen mijn merrie is 1,62 ongeveer en hij is 1,77? is dit niet te groot voor het eerste veulen ? of past de natuur dat zelf goed aan? Pliensdream schreef:Dat is wel fijn, hoe was de merrie zelf?

Pliensdream schreef:@ Mariekea ja het is zeker een verschil, had er zelf nog niet zo naar gekeken maar nu je het zegt
@ Elisa2 Heb naar de hengst Davino gekekenwauw gaaf zeg! alleen mijn merrie is 1,62 ongeveer en hij is 1,77? is dit niet te groot voor het eerste veulen ? of past de natuur dat zelf goed aan?