Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
janderegelaa schreef:Tjinta schreef:Nou sorry, maar een tuigpaard kun je er qua beweging echt niet in terug vinden Janderegelaa.
Overeenkomsten met een Gelderse zijn er wel daar ben ik het met je eens, maar juist dat barokke is een van de verschillen.
De Frederiksborger is toch echt een heel echt oud barok ras waarvan er nog maar weinig zijn.
Ook de 'huidige' paarden zijn barok gebouwd.
Nee het oude type was Barok. Daar is de Pluto lijn mee opgezet bij de Lippizaners. De huidige moderne Frederiksborger kun je echt niet meer Barok noemen vind ik en zo worden ze ook niet meer omschreven in de rasomschrijving zover ik weet.
Dees schreef:Barcelano schreef:Ligt er aan wat je definitie van dressuur paard is.....
En wat je ambities wat betreft niveau is...
Lopen meer AV mee op hoger niveau dan men denkt.
Ja en zo is er ook een Fjord in het ZZ2 en zie je ook steeds meer Friezen Lichte Tour lopen. Maar die prestaties maken die types nog geen dressuurpaarden.En met heel veel starten kom je ook heus een eind.
Een KLEIN scheutje Arabisch kan geen kwaad in een dressuurpaard, maar zodra je het typische van een Arabier terugziet in de beweging van je paard (kont omhoog, gaan met holle rug en onderhals) dan is de kans op een beetje dressuur écht ver te zoeken.
Voor de TS: je wilt een speciale kleur of bont en houdt van een beetje maat, voor de sport. Wat denk je van een hengst als Colorance?
http://www.colorance.nl/
Dees schreef:Voor de TS: je wilt een speciale kleur of bont en houdt van een beetje maat, voor de sport. Wat denk je van een hengst als Colorance?
http://www.colorance.nl/
Tjinta schreef:Ik denk niet dat het verstandig is om dit topic te vullen met een discussie over de Frederiksborger, daar heeft de ts tenslotte helemaal niks aan.
Janderegelaa als je heel geinteresseerd bent in een mooie discussie over dit zeldzame ras meld je dan bij mij.
DaisyB94 schreef:Als je ver wilt komen in de dressuursport kun je het best een KWPN of warmbloed paard nemen, of een PRE die doen het erg goed in de dressuursport.
OsMo schreef:DaisyB94 schreef:Als je ver wilt komen in de dressuursport kun je het best een KWPN of warmbloed paard nemen, of een PRE die doen het erg goed in de dressuursport.
Euhm een KWPN is een warmbloed paard![]()
Overigens een Groninger is ook een warmbloed paard alleen kun je die zien als een zwaar wambloed paard.
Als TS sportambities hoger dan ZZ dressuur heeft dan zou ik zeggen kies een andere hengst voor je merrie.
Als je ambitie ligt tot en met de Z zijn je opties vrij groo en is zelfs Orbaldo II geen verkeerde hengst.
Als TS een barok type wil dan gaat Orbaldo II daarin teleurstellen.
Met OrbaldoII krijg je echter wel een klassiek type.