Welke hengst voor merrie QUINAR x CONTENDER

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kwpnfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 21:04

Ik ben het met de fokker van je paard eens. Naar mijn idee zou toulon er heel mooi oppassen. deze hengst geeft bloed, techniek en vermogen mee. Tornesch zou ik persoonlijk alleen aanraden als jouwn merrie een strakke rug heeft omdat deze hengst een weke rug heeft.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 23:24

Ragdollcat schreef:
Nee ik bedoel eigenlijk niet in haar doen en laten maar in de foklijnen en papieren dat hij je merrie het best kent.

dat vind ik eigenlijk onzin !! als ze een sportpaard wil fokken en ze heeft haar merrie al 6 jr , heeft haar zelf gereden en er heeft ook een prof mee gereden dan weet je zeker de min en plus punten vd merrie om ze in te zetten voor de fokkerij en ben je een hele stap vooruit als het op prestatie neerkomt ..papier en bloedlijnen komt dan echt op rang 2

VDS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 11:51

besita schreef:
Ragdollcat schreef:
Nee ik bedoel eigenlijk niet in haar doen en laten maar in de foklijnen en papieren dat hij je merrie het best kent.

dat vind ik eigenlijk onzin !! als ze een sportpaard wil fokken en ze heeft haar merrie al 6 jr , heeft haar zelf gereden en er heeft ook een prof mee gereden dan weet je zeker de min en plus punten vd merrie om ze in te zetten voor de fokkerij en ben je een hele stap vooruit als het op prestatie neerkomt ..papier en bloedlijnen komt dan echt op rang 2

Ik volg Besita hoor.. Oké papier is enorm belangrijk, maar fokker had enkel de moeder van mijn paard dus is ook niet dat hij gans de lijn kent he.. En papier is mijn ogen theoretisch, ieder paard heeft zijn eigen karakter.
Dus ik vind dat je meer moet kijken naar de merrie zelf, zei is de realiteit.. volgens papier is het hoe het "zou" moeten zijn, als je begrijpt wat ik bedoel, misschien wat raar uitgelegd :p

Maar er hebben 2 profruiters mee gereden, en terwijl kreeg ik les van diezelfde 2 profruiters, dus denk ik dat we na 6 jaar echt wel de min en pluspunten kennen die de fokker niet weet..

galgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:34

Wat dacht je van Taloubet Z, en ik denk gezien de bloedvoering dat Vittorio ook nog wel eens interessant te zijn.

suzieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:40

jou corland <3 wow.. ben ik zo verliefd op..
de quinar ook een fijn paard.. het is echt alleen maar dat ze iets meer van zelf naar de sprong maag trekken.. anders vind ik haar ook top!!!
ik zou mee gaan met besita haar idee met numero uno.. ik heb bijna alleen maar heel erg mooie nakomenlingen van hem gezien.. meestal een fijne kop erop zitten..
cassini en cardento vind ik personelijk ook niet het best voor deze merrie..
en ik ga ook mee met indoctro of quick star.. zou ook precies dat kunnen geven wat je zoekt..
tornesch vind ik een prachtige hengst, maar da weet je nog niet veel hoe die fokkt..

nou zat ik nog te denken an:
lord z (heb er zelf een merrie van gereden, een kleintje, maar die wil echt naar de sprong toe..)
ukato
casall
heartbreaker

en jou corland.. <3

VDS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 10:09

suzieva schreef:
jou corland <3 wow.. ben ik zo verliefd op..
de quinar ook een fijn paard.. het is echt alleen maar dat ze iets meer van zelf naar de sprong maag trekken.. anders vind ik haar ook top!!!
ik zou mee gaan met besita haar idee met numero uno.. ik heb bijna alleen maar heel erg mooie nakomenlingen van hem gezien.. meestal een fijne kop erop zitten..
cassini en cardento vind ik personelijk ook niet het best voor deze merrie..
en ik ga ook mee met indoctro of quick star.. zou ook precies dat kunnen geven wat je zoekt..
tornesch vind ik een prachtige hengst, maar da weet je nog niet veel hoe die fokkt..

nou zat ik nog te denken an:
lord z (heb er zelf een merrie van gereden, een kleintje, maar die wil echt naar de sprong toe..)
ukato
casall
heartbreaker

en jou corland.. <3

Hey!
Bedankt voor de toffe complimentjes over m'n Corland-prinsesje ;)
Ik ben verzot van haar. Een suuuper karakter.

Wat de Quinar betreft zie ik dat je Ukato aanraadt.
Wel ze is 18Maart geïnsemineerd met de vader STAKKATO.
Dus de keuze is gemaakt. Het ging tussen numero uno en stakkato.
Nu spannend afwachten of ze drachtig is en naar volgend jaar wat het resultaat zal zijn.

Ik wil alvast iedereen bedanken voor jullie hulp en mening.

Groetjes

betadine

Re: Welke hengst voor merrie QUINAR x CONTENDER

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:50

Denk dat je een goede keuze hebt gemaakt, ben heel benieuwd naar het resultaat.
Nu hopen dat ze drachtig is en je volgend jaar het droomveulentje mag zien rondhuppelen.
Zeer actuele keuze ook en als je kijkt naar zijn nakomelingen bvb scendix die nu aan de staart gaat met eric lamaze :j