Springhengst met bloed en sterke bovenlijn

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 22:12

Lux heb ik zeker ook aan gedacht, en Goodtimes staat niet op de prijslijst van VDL dus daar zou ik even voor moeten bellen inderdaad

Janski

Re: Springhengst met bloed en sterke bovenlijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 21:28

Goodtimes is alleen diepvries van 1150.. ook niet duur

sportfokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:29

Namelus, wat vind je daar van? En Zambesi fokt ook heel goed.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 21:36

Namelus geeft in de wandelgangen wat slechte voeten en vind ik wat type betreft niet helemaal optimaal. ik vind hem zelf ook raar op de voeten staan en wat te klassiek, grof front en dat wil ik eigenlijk niet benadrukken.

Zambesie heeft ook weer een grof front, niet een hele mooie bovenlijk en een plat kruis dat is de vader Heartbreaker eerder een kandidaat.

Heb je foto's van de merrie eerder in het topic gezien?

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 11:46

Team Nijhof gebeld (meneer Nijhof zelf) en die zegt Verdi.. ook niet gek gedacht

Petto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:00

Van Gogh fokt gigantisch goed. Mooie maat en luxe sportpaardentypes :)

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 12:47

Dat is ook zeker geen gek idee.. dan krijg ik lijnenteelt op Burggraaf moet niet zo erg zijn maar daarbij denk ik dan.. ja dan misschien beter rechtstreeks de Numero Uno pakken..

Ik kan het ook heel erg bont maken en iets als Wolfgang doen.. beetje terug in de tijd maar wel veel mooie nakomelingen met beweging.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:59

is dat nog te krijgen dan?

chico_lama

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:32

onze merrie is gedekt door numero uno verwacht eind deze week wel veulen... en geloof mij maar echt niet alle unaniems zijn mooi heb er hier in de regio paar zien lopen, traag, niet voorzichtig, lomp en niet voorzichtig..
ik zou persoonlijk dan ook stap hoger nemen en numero uno kiezen. dan zit je ook weer dichter op libero h en je hebt gewon een bewezen stempelhengst te pakken. dan meer iets meer betalen en bewezen goede hengst zo denk ik hoor...

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 23:51

Abercrombi ja diepvries voor 850 zou nog wel een gokje waard zijn

Chico dat is inderdaad mijn issue met alle NU nakomelingen dan heb ik inderdaad liever wat jij zegt ik weet alleen niet hoe uniform hij fokt heb er wel wat van gezien maar het kan goed vallen natuurlijk en dat hoop je. Maar of dat wat verbeering op de bovenlijn geeft ??? De zonen (ondermeer van Gohg) vind ik bijna allemaal mooi maar het moet wel passen.

Spannend je veulen wat voor merrie is dat?

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 09:10

850 das ook niet duur?? Maar wordt het dan niet te klassiek??

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 11:40

't is wel oud bloed maar que type denk ik dat het wel kan.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 21:26

Welke hengsten twijfel je nu nog tussen?

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 19:22

nou ... het wordt een zooitje dit jaar.. Verdi .. toch Goodtimes.. Zirocco

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 14:38

Goed deze week moet het erin ... Even een overzicht van het denkwerk (met name voor mezelf)

heb even wat in de rondte gebeld met wat hengstenhouders:

De Uno niet rechtstreeks, geeft toch een te slappe bovenlijn en stap en draf zijn er erg matig van.
Eventueel wel een nakomeling van NU

van Gogh eerder dan Warrant naar mijn idee
Van Gogh lijkt meer beweging te leveren en iets fijnere veulens, maar ik ga terug fokken (wel ver) op Burggraaf en ik kon daar als je in lijnenteelt gelooft wel weer een Tank van een paard uit krijgen. Naar zeggen levert van Goch mini numero uno's met een wat betere bovenkant (maar dat zou ik ook zeggen als hengstenhouder)

Zirocco Blue kan wel maar gaat waarschijnlijk niet wat moderns met meer ras geven met mijn merrie. Maar zal wel wat verbeteren aan de bovenlijn, niet aan de hals en ook niet heel veel aan de beweging.

Lux Z is verleidelijk nog aardig aan de prijs vind ik. Maar dat is echt een oud type (veel vlees eraan!) God mag weten wat het gaat geven.. En voor diepvries wel duur (1700) en of oud bloed het nog goed gaat doen weet ik niet. Ik vind Lux en Libero beide ban die echte ouderwetse spierbundels die heel hard konden vooral :) Burggraaf is ook een buldozer trouwens. Goodtimes ook te klassiek dus maar geen echt oude hengst besloten te kiezen.

Lésprit (zoon van Lux) geeft matige bewegers jammer.

Lupicor: momenteel geen zaad van komt wel weer maar kan niet

Verdi: Mooi dier! Alleen ik durf geen zoon van Guidam de Revel op deze merrie te zetten. Hij sprong de wereld maar kort voorbeen neerwaarts gebouwd (eigenlijk een lelijk dier :o )

Namelus : sluit vind ik niet aan, ik geloof niet in het beenwerk vin hem ook niet mooi.

Bodinus: past goed wat medel betreft, hals wel ook wat diep uit de borst maar mooie veulentjes wat het later wordt dat moeten we nog zien jonge hengst. Beetje een gokje hij lijkt heel uniform te fokken dat scheelt

Chello : niet ivm de bovenlijn en weke lendenen

Contendro I: strooit heel erg met nakomelingen begreep ik kan je beter kopen dan fokken

Canabis Z heel mooi veulen van gezien toevallig, toch weer Contenderbloed waar ik erg van houd maar daar zit ook weer een wat week bovenlijntje in.

Upgrade zou ook nog wel eens aardig kunnen uitpakken wat model zeker en volgens het KWPN verbetert hij achtyerbeen gebruik.

Dus ja op papier is Van Gogh wel fraai 9,5 voor galop hij heeft de meeste aanleg voor dressuur ook van alle bovenstaande.

Bodinus is op papier een hele goede maar ik voel er nog niet zo veel bij (hengsteshow gemist helaas) en het is een jonkie, ik heb echt heel erg iets niet met Namelus ik weet niet wat maar mijn gevoel zegt dat ik die niet moet hebben.

Dantos (Cantos x Numero uno) dus is (op het lelijke af) omhooggebouwd maar het eerste veulen moet over 2 weken geboren worden dus dat is wel heeeeeel erg gokken. Doen we ook maar niet.

De Naarling van Cantos ziet er inmiddels zo uit

Afbeelding maar ja van een jaarling kan je eigenlijk niks zeggen behave dat ik hem wem bloederig genoeg uit vind zien.